صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶  ، 
کد خبر : ۳۳۴۳۰۶

سفر رئیس جمهور به مناطق زلزله‌زده خوزستان| گفت‌وگوی صمیمانه مردم بخش چلو با رئیسی

 آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی دقایقی ‌پس از ورود به اهواز، از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید قاسم سلیمانی بلا‌فاصله با یک فروند بالگرد عازم منطقه زلزله‌زده اندیکا شد تا وضعیت زلزله‌زدگان را از نزدیک بررسی و برای حل مشکلات آنان دستورات فوری صادر کند.
وی در این سفر ضمن بازدید از مناطق زلزله‌زده شهرستان اندیکا از روند بازسازی و کمک‌رسانی در این مناطق دیدن می‌کند.
گفت‌وگوی صمیمانه مردم بخش چلو با رئیسی
آیت‌الله رئیسی در نخستین بازدیدش از مناطق زلزله‌زده در بخش چلو در اندیکا حضور یافت ‌و ضمن گفت‌وگوی صمیمانه مردم در جریان مشکلات آنان قرار گرفت‌ و در خصوص جبران خسارت وارده به آنها در پی زلزله‌ اندیکا، قول رسیدگی فوری داد.
همچنین مردم این منطقه ضمن قدردانی و تشکر از حضور رئیس جمهور در منطقه زلزله‌زده درخواست های خود را مطرح کرد و از آیت الله رئیسی درخواست کردند باتوجه به در پیش بودن فصل زمستان، به وضعیت آنها رسیدگی فوری شود ‌و امکانات بیشتری برای منطقه فراهم گردد.‌
همچنین در این سفر محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور را همراهی می‌کند.
وزیر کشور نیز که صبح امروز ‌از مناطق زلزله زده اندیکا بازدید کرده بود، ‌ضمن ارزیابی ‌شرایط مدیریت بحران زلزله در این شهرستان، در دیدار و گفتگوی چهره به چهره با مردم در این شهرستان، از نزدیک در جریان نقاط مثبت و چالش‌های موجود برای رفع محرومیت از این شهرستان قرار ‌گرفت.
به گزارش تسنیم، از 12 تا 17 مهر گذشته، پنج زلزله بزرگ، که بزرگترین آن 5.7 درجه در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) در مرز استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری حوالی چلگرد رخ داد اندیکا را لرزاند. به گفته استاندار خوزستان این زمین لرزه‌ها بیش از پنج هزار میلیارد ریال به اندیکا خسارت وارد کرد. 130 روستای شهرستان اندیکا بر اثر این زمین لرزه‌ها دچار خسارت شدند. 
شهرستان اندیکا در شمال شرق خوزستان با مرکزیت شهر قلعه خواجه دارای سه بخش و با جمعیت حدود 80 هزار نفر است.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات