صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸  ، 
کد خبر : ۳۳۴۴۰۴
علی باقری:

آغاز مذاکرات وین در روز ۸ آذر مورد توافق قرار گرفت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بصیرت علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی توئیتری اعلام کرد مذاکرات وین با هدف لغو تحریم‌های غیرقانونی آمریکا علیه ایران، از دوشنبه هشتم آذرماه آغاز خواهد شد.
علی باقری‌ در توئیتر نوشت: «در تماس تلفنی با آقای انریکه مورا، آغاز مذاکرات با هدف لغو تحریم‌های غیرقانونی و غیرانسانی، در روز 8 آذرماه در وین مورد موافقت قرار گرفت.»
پیش از این خبرگزاری تسنیم در خبری اختصاصی اعلام کرده بود زمان اولین دور مذاکرات احیای برجام میان ایران با 4+1 در دولت جدید توسط ایران تعیین شده و توسط یک مقام ارشد مذاکره کننده ایران رسماً اعلام خواهد شد.
همزمان سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد که نشست کمیسیون مشترک برجام روز 29 نوامبر (8 آذر) به‌صورت حضوری در وین برگزار می‌شود و انریکه مورا معاون سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا از طرف جوزپ بورل نماینده عالی اتحادیه اروپا و مسئول سیاست خارجی این اتحادیه، ریاست نشست را برعهده خواهد داشت.
 
دقایقی پس از اعلام تاریخ مذاکرات وین، ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز با اعلام اینکه کشورش از آغاز دوباره مذاکرات وین استقبال می‌کند، مدعی شد: «مذاکرات می‌تواند در مدت کوتاهی به نتیجه برسد. البته مذاکرات باید از همان جایی آغاز شود که در ماه ژوئن پایان یافت. در 6 دور گذشته مذاکرات پیشرفت‌های خوبی حاصل شده بود و باید روی اختلافات حل نشده در دورهای قبلی تمرکز کرد.»
 
میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین نیز در واکنش به خبر از سرگیری مذاکرات وین از روز هشتم آذر، در توئیتر نوشت: « این تصمیم جمعی که همه از مدت‌ها قبل منتظرش بودند، راه را برای برداشته شدن تحریم‌های آمریکا و بازگشت ایران به اجرای کامل بندهای هسته‌ای توافق سال 2015 [برجام] باز می‌کند.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات