صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸  ، 
کد خبر : ۳۳۴۵۰۷

قالیباف: تا سیاست‌های اقتصادی دولت روشن نشود، بورس ثبات نمی‌یابد/ جلوی رانت‌های اطلاعاتی را بگیرید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بصیرت محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس و در جمع‌بندی مباحث مطرح شده با حضور وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، در خصوص آخرین وضعیت این بازار اظهار داشت: ما یک خطاب و انتظار کلی از دولت داریم و یک انتظار به طور خاص از وزارت اقتصاد.
وی ادامه داد: در رابطه با بازار بورس سیاست‌هایی که دولت قبل دنبال می‌کرد و مردم هم اعتماد کردند، باعث شد تا بورس ما از یک جمعیت 4 الی 5 میلیون نفر به یک بازار 40 تا 50 میلیونی تبدیل شود و مردم نیز سرمایه‌های ضروری خود را فروختند و به بورس آوردند.
رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنابراین همه ما نسبت به سهامداران بورس که جمع عظیمی از آنها از مردم هستند مسؤولیت داریم و باید توجه کنیم و چون این سیاست کلان دولت بوده،‌امروز نیز دولت باید به این موضوع توجه کند.
قالیباف با تأکید بر اینکه بازار بورس یک بازار مستقل و تنها نیست، ادامه داد:این بازار متأثر از بازارهای پولی، مالی، واردات و صادرات و امثال آنها است و تا سیاست‌های دولت در حوزه اقتصاد روشن نشود، وضعیت بورس نیز مشخص نمی‌شود.
وی افزود: هر تصمیم بانک مرکزی یا وزارت نفت یا وزارت صنعت بر بورس اثر می‌گذارد، لذا سیاست دولت در حوزه اقتصاد باید مشخص و روشن باشد و این قولی است که رئیس‌جمهور محترم در هنگام معرفی کابینه نیز داده است.
رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:‌الان هم در آستانه تدوین و ارائه لایحه بودجه 1401 هستیم و خوب است که این سیاست‌ها را روشن اعلام کنند.
قالیباف در ادامه با بیان اینکه از آقای خاندوزی وزیر اقتصاد که خودش فرزند مجلس است انتظار خاص داریم، اظهار داشت: انتظار داریم به این نکات توجه کنید امروز سهامداران خرد ما انتظار دارند که ابزارهای لازم برای پوشش ریسک سرمایه‌گذار در بورس و حمایت از سهامداران خرد فراهم شود، حالا با اوراق تبعی یا هر روش دیگری که لازم است در مشورت با کارشناسان این کار انجام شود.
وی تأکید کرد:‌ثبات در بازار بورس توقع ما از وزارت اقتصاد است، همچنین نقدشوندگی و شفافیت از دیگر اولویت‌ها و انتظارات ما است.
رئیس مجلس شورای اسلامی به فلسفه وجودی بورس برای کمک به تولید و بهبود زیرساخت‌های کشور اشاره کرد و یادآور شد: امروز بازار بورس چقدر به این سمت می‌رود؟
قالیباف افزود: در کنترل روابط و رانت‌های اطلاعاتی که باعث می‌شود عده‌ای بهره‌مند شوند و عده‌ای که سهامداران خرد هستند آسیب ببینند دقت شود و این نیز مستقیماً به وظایف مدیریتی بورس برمی‌گردد.
وی در پایان خاطرنشان کرد:‌ ما در روزهای سه‌شنبه بنای نظارت بر اجرای قوانین را در جلسات علنی داریم و لذا در جلسات سه‌شنبه دیگر نیز پیگیر وضعیت بورس که دغدغه دو سوم مردم است خواهیم  بود.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات