صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷  ، 
کد خبر : ۳۳۴۵۱۰

ارتقای قدرت بازدارندگی محصول تصمیم گیری های درست است

حجت الاسلام و المسلمین حاجی صادقی در یازدهمین جشنواره مالک اشتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه گفت: ارتقای قدرت بازدارندگی نظام، محصول اثربخشی اشراف بر وضعیت و ظرفیت‌ها و تصمیم‌گیری‌های درست ناشی از آن است .

حجت الاسلام و المسلمین دکتر عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه در مراسم یازدهمین جشنواره مالک اشتر که صبح امروز( سه شنبه) با حضور مسئولین و برگزیدگان رده‌های نمایندگی ولی فقیه در سپاه در مسجد الغدیر ستاد فرماندهی کل سپاه برگزار شد ؛ با اشاره به مواجهه اخیر دریادلان غیور سپاه برابر ارتش تروریستی آمریکا در دریای عمان اظهار کرد : خدا را شاکریم که بار دیگر انقلاب اسلامی به ویژه پاسداران انقلاب را مورد عنایت قرار داد و مطابق وعده قرآن ، نیروی حق با اقتدار و صلابت و ایجاد رعب و وحشت در دل دشمن مقابل جبهه استکبار پیروز شد.

وی با تجلیل از رشادت و اقدام پیروزمندانه دلیرمردان نیروی دریایی راهبردی سپاه افزود : استکبار و آمریکا هنوز ادعای ابرقدرتی دارد ! اما ایستادگی همراه با آرامش شما آن هم با قایق های کوچک برابر ناو عظیم الجثه که شجاعت خاصی نیاز دارد ، بسیار غرور انگیز و معنادار بود.

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه انقلاب اسلامی کاری کرده است که آمریکا امکان به کارگیری امکاناتش برابر عزم راسخ فرزندان رشید ملت ایران را ندارد ،گفت: به عظمت خیلی از حوادث از جمله پیروزی جبهه مقاومت در برابر استکبار در لبنان به دلایل خاص و برخی شرایط نمی توان پی برد، زیرا آنطور که باید شکست امریکا در لبنان را نشان نداده ایم . آنها آمده بودند حزب الله را تضعیف و از صحنه مقاومت حذف کنند، اما در معادله ای معکوس و خلاف خواست و خیال شیطانی آنها حزب‌الله محبوب تر و قدرتمندتر شد و امریکا شکست مفتضحانه ای در لبنان را به کلکسیون افتخارات خود افزود.

حجت‌الاسلام و المسلمین حاج صادقی با تاکید بر اینکه رزمندگان جان برکف نیروی دریایی سپاه هم شکست خفت بار دیگری در خنثی سازی حمایت آنها از سرقت نفت ایران رقم زدند، ادامه داد : نیروهای ما در این صحنه اسلحه را به سمت دشمن نشانه گرفتند و تردیدی در چهره مصمم آنها مشاهده نشد . این دستاورد بزرگی است که اراده خداوند در آن بود تا جبهه حق پیروز شود . ما باید سجده شکر به جای آوریم و بگوییم خدایا هر نعمتی که به ما می‌رسد برای توست و ما قطعاً شاکریم .

وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری پس از تصرف کشتی انگلیسی توسط نیروی دریایی سپاه در سال گذشته که فرمودند "بگویید دستتان درد نکند" ، ادامه داد : حالا هم بار دیگر به این جان برکفان پر افتخار و غیرتمند می‌گوییم که دستتان درد نکند، کار بزرگتری انجام دادید .

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی صادقی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اهمیت موضوع اشراف در سازمان و مدیریت و اشاره به احادیثی در این زمینه اظهار کرد: اشراف از روشهای هدایتی قرآن و بالاترین مرتبه ایمان است که بدانی خدا با توست ؛ فراموش نکنید اشراف از کارهای خدایی است و اوست که بر همه امور اشراف دارد.

وی با تاکید بر اینکه در رویکرد و نگاه قرآنی ، انسان رها نیست و همواره تحت اشراف، کنترل و نظارت است ،تصریح کرد : اشراف خداوند بر اساس حسن فعلی و فاعلی است و خداوند بر همه امور ما مشرف است.

نماینده ولی فقیه در سپاه با تأکید بر اینکه اشراف در سازمان باید بر اساس خروجی و اثربخشی باشد، افزود:هدف اصلی اشراف را باید هدایت ببینیم ، زیرا اشراف با نشان دادن وضعیت ، مقدمه‌ای برای تصمیمات درست است .

حجت الاسلام و المسلمین حاجی صادقی تقویت روحیه، وظیفه‌شناسی ، هدایت و درست عمل کردن را از موضوعات و هدف گذاری های جدی اشراف دانست و تاکید کرد : ارتقای قدرت بازدارنده نظام و معتبر سازی آن در ذهن و فضای تصمیم دشمنان محصول اثربخشی اشراف بر وضعیت و ظرفیت‌ها و تصمیم گیری های درست ناشی از آن است.

نماینده ولی فقیه در سپاه در پایان پیرامون برخی الزامات در حوزه اشراف عنوان کرد: اشراف باید خروجی موثر داشته باشد، اشراف گزارش عملکرد است و گزارش‌ها ضمن جامعیت و روزآمدی باید منجر به پیشرفت و تقویت سازمان شود.

سرهنگ پاسدار مجید شیاسی دبیر اشراف نمایندگی ولی فقیه در سپاه هم در این مراسم با ارائه گزارشی از روند و چگونگی ارزیابی عملکرد رده های سازمانی گفت: مطلوب های اشراف نیروهای مسلح ، آرمانگرایی، آینده‌نگری و آینده سازی تحت تدابیر و اراده فرمانده معظم کل قوا است که به عنوان سند راهبردی توسط معظم له ابلاغ شده است .


نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات