صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱  ، 
کد خبر : ۳۳۴۵۴۱

آمریکا در منطقه بدنبال مقابله با مقاومت است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بصیرت «حسن عزالدین» عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان طی سخنانی به مناسبت روز شهید در یک گفتگوی رادیویی تاکید کرد، بعد از گذشت چند دهه از تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان در سال 1982 این رویکرد و روش شهدای مقاومت بود که بعد از عملیات شهید «احمد قصیر» تحولی اساسی ایجاد کرد و به همه مجاهدانی که تصمیم به مقابله با دشمن اشغالگر گرفتند امید و انرژی داد.
این نماینده پارلمان لبنان افزود، امروز مقاومت حاصل خون و فداکاری هاست و امروز با محور مقاومتی روبرو هستیم که در برابر همه سیاست های ارتجاعی در منطقه ایستاده است و مردم نیز امروز مدیون این مقاومت هستند که موجب سربلندی و عزت آنها شد.
وی تاکید کرد، دشمن هرگز پیروزی مقاومت را به رسمیت نخواهد شناخت و از انواع ابزارها برای تحت فشار قرار دادن آن استفاده خواهد کرد. این روزها همه جنگهای آمریکا –چه در لبنان –چه در سوریه و چه سایر کشورها، همگی ضد مقاومت است.

از جمله مهم‌ترین اقدامات مقاومت اسلامی لبنان را می‌توان عملیات شهادت طلبانه احمد قصیر در تاریخ 11 نوامبر 1982 برشمرد که در لبنان به روز شهید معروف است. احمد قصیر جوان 19 ساله لبنانی به واسطه انفجار یک ماشین بمبگذاری شده توانست ساختمان حاکم نظامی اسرائیل در صور لبنان را به طور کامل منهدم کند. در این ساختمان هشت طبقه شمار بسیاری از نیروهای اطلاعاتی و نظامی رژیم صهیونیستی استقرار داشتند که به واسطه این عملیات ویژه بیش از 74 افسر و سرباز اسرائیلی از جمله حاکم نظامی رژیم صهیونیستی در بیروت به هلاکت رسیدند با این وجود رسانه‌های اسرائیلی بعد از چند روز شمار کشته شدگان را 141 نفر معرفی کرده و گزارش دادند که 10 نفر مفقود شده‌اند.
این عملیات حزب الله لبنان زلزله‌ای سیاسی و اجتماعی را در رژیم صهیونیستی به راه انداخت و کابینه رژیم صهیونیستی یک روز عزای عمومی اعلام کرد. در روزهای اولیه هیچ یک از ارکان رژیم صهیونیستی نمی‌خواستند باور کنند که این عملیات توسط مقاومت لبنان صورت پذیرفته است. به نحوی که در میان ناظران و تحلیل گران و حتی مقامات اسرائیلی این گمان می‌رفت که این انفجار ناشی از یک سانحه بوده باشد.
نام احمد قصیر اما بنا به دلایل امنیتی تا سال 1985 از سوی حزب الله لبنان مخفی مانده بود تا اینکه سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله در مراسم بزرگداشتی که در سالگرد این عملات که پس از آزادی صور لبنان در شهرک دیر قانون النهر، محل تولد این شهید برگزار شد هویت این مجاهد لبنانی را فاش کرد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات