صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶  ، 
کد خبر : ۳۳۴۵۶۶

سخنان خود را با قدرت نقطه زنی اثبات می‌کرد!

پایگاه بصیرت / فرهاد مهدوی

او رفیق 25 ساله‌امام خامنه‌ای بود و وقتی که شهید شد فرمودند که رفیق 25 ساله‌ام را از دست دادم، همت خیلی بلندی داشت و افق‌های خیلی بلندی را می‌دید؛ فراق ما از پدر موشکی کشورمان 10 ساله شد و قدرتی که او برای کشور عزیزمان ایجاد کرد اکنون بیشتر و بهتر دیده می‌شود:

1- شهید تهرانی مقدم فعالیت موشکی خود را در حالی آغاز کرد که نه‌تنها در داخل علم و صنعت ساخت این موشک وجود نداشت بلکه کشورهای دیگر فقط درصدد فروش موشک آن‌هم به تعداد اندک به ایران بودند. از میان 10 موشک وارداتی، یک موشک را برای مهندسی معکوس نگه داشتند و شهید طهرانی مقدم با 13 جوان انقلابی که سردار حاجی‌زاده نیز یکی از آن‌ها بود کار را شروع کرد. شهید طهرانی مقدم از ۱۳۶۳ برنامه موشکی خود را آغاز کرد و در کمتر از سه سال با پرتاب موشک‌های 300 کیلومتری، روند استقلال موشکی آغاز شد. او اگرچه در سوریه زیر نظر تکنسین‌های لیبی آموزش دید؛ اما بسیار زودتر از آن‌ها ایران را تبدیل به قدرت موشکی نمود. 2- صنعت موشکی کشور اکنون مهم‌ترین بازوی اقتدار جمهوری اسلامی در فاصله‌های دوردست است و چنانچه دشمنان کشورمان کوچک‌ترین آسیبی به کشور برسانند بلافاصله سجیل و زلزال آن‌چنان بر سر آن‌ها فرود می‌آید که فرصت رفتن به پناهگاه را نداشته باشند. 3- شهید طهرانی مقدم به اندک قانع نبود و هرروز در حال تحول در دستاوردهای موشکی بود او به مواردی مانند دقت اصابت بالا، نقطه زنی، قدرت تخریب فوق‌العاده، سرعت بازگشت موشک به جو زمین و سقوط روی هدف، عبور از سامانه‌های دفاع هوایی، برد بالا و رادار گریزی را مدنظر داشت.

نکته پایانی: امروز به مدد او و هم‌رزمانش کشورمان به یک قدرت منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای تبدیل شده است و اگر این پیشرفت‌ها در علوم موشکی نبود، حتماً در حفظ استقلال کشور دچار مشکلات و آسیب‌هایی می‌شدیم. پیشرفت‌های ایران در قدرت موشکی باید برای سایر مسئولین کشور به‌عنوان یک الگو مدنظر قرار گیرد؛ کشوری که توانسته است با دانش بومی و نیروی جوانان انقلابی کشور و علیرغم تحریم‌ها و تهدیدهای شدید به پیشرفت‌های خیره‌کننده در صنایع فوق حساس موشکی و فضایی دست یابد، حتماً قادر است بسیاری از مشکلات اقتصادی را با تکیه ‌بر همین روحیه از مسیر زندگی مردم بردارد. شهید طهرانی مقدم سخنان خود را با قدرت نقطه‌زنی اثبات می‌کرد، نه قدرت چانه‌زنی و وعده گویی...

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات