صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۸  ، 
کد خبر : ۳۳۴۵۷۱
افشاگری مقام سابق قطری؛

رد پای "اسرائیل" و امارات در کودتای سودان

حوادث جاری در سودان، نتیجه اولیه برنامه ریزی، هماهنگی و همکاری بین "اسرائیل" و یک کشور عربی است؛ کشوری که در محافل غربی به عنوان کشوری که سیاست هایش را تغییر داده و فقط به فکر اقتصاد و توسعه است، معروف شده است. این سخن، بر آمده از توییت جمعه شیخ حمد بن جاسم آل ثانی، نخست وزیر سابق قطر است.

تا قبل از واکنش تند انور قرقاش، مشاور دیپلماتیک رئیس امارات به توییت حمد بن جاسم، معلوم نبود که منظور حمد کدام کشور است. در واقع الان دیگر همه می دانند که منظور او امارات بوده است؛ یعنی همان کشوری که حتی مسائل جزئی سیاست خود را با استراتژی رژیم صهیونیستی در منطقه هماهنگ می کند.
در بخشی از واکنش قرقاش به توییت حمد بن جاسم آمده است: "وقتی توییتش را خواندم خیلی دلم برایش سوخت. او پس از آنکه موقعیتش را از دست داده و به گذشته پیوسته است اکنون می کوشد با هر ترفندی که شده، جای پایی برای خود باز کند زندگی او سرشار از تناقض است. با اینکه پول زیادی دارد اما از عقل و درایت بی بهره است. صدای او صرفا انعکاسی است که به زحمت شنیده می شود".
با اینکه حمد بن جاسم حرف تازه ای نزده است، عبد الفتاح البرهان، فرمانده ارتش سودان و همکارش دقلو، دو رهبر کودتا علیه دولت غیر نظامی، شخصیت های اصلی در فرآیند سازش بین سودان و رژیم صهیونستی ظرف دو سال گذشته بوده اند. سایت آمریکایی "اکسیوس"، پیش از این پرده از سفر هیئتی از موساد به سودان پس از کودتای نظامی در این کشور برای بررسی تحولات جاری برداشته بود.
کودتای البرهان – دقلو علیه دولت مدنی و انقلاب مردمی این کشور در 25 اکتبر گذشته و اعلام حالت فوق العاده و انحلال شورای حاکمیتی و بازداشت رهبران احزاب و وزرا و نخست وزیر "عبد الله حمدوک" همه و همه بخشی از مداخله های رژیم صهیونیستی در سودان با همدستی امارات، بازوی رژیم اشغالگر در جهان عرب بوده است.
دست آخر با اندک تأملی در اظهارات قرقاش درباره حمد بن جاسم می بینیم که تمام این توصیف هایی که وی درباره حمد به کار برده است، بیشتر درباره خودش و شیوخ و امرای کشورهای نفتی و گازی حاشیه خلیج فارس مصداق دارد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات