صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸  ، 
کد خبر : ۳۳۴۶۵۱

بدهكاران دل‌نگران!

پایگاه بصیرت / حسين عباسيان

«مهدي آیتی» فعال سیاسی اصلاح‌طلب و نماینده سابق مجلس با تیره و تاریک توصیف کردن وضعیت کنونی کشور، آورده است: «فلج سیاسی و اقتصادی شده‌ایم، تمام مسائل کشور ما به سیاست خارجی برمی‌گردد و تا صلح و آشتی نشود این شرایط سخت ادامه دارد... و این رویه قابل‌دوام و مدیریت کردن نخواهد بود»؛ چندي است دل‌نگرانی‌های كاذب اصلاح‌طلبان بدهكار به انقلاب و مردم، نسبت به مذاكرات هسته‌ای فزوني گرفته است!

گزاره‌های خبری: جریان اصلاحات اخیراً بیانیه‌ای ۷ بندی تحت عنوان «نگرانی جبهه اصلاحات ایران از روند سیاست خارجی و دیپلماسی هسته‌ای» را منتشر کرد. اين جريان با تکرار مواضع 8 ساله خود در مورد وضعیت پرونده هسته‌ای ایران و مذاکرات، با ادبیاتی به‌ظاهر خیرخواهانه و مشفقانه برای کشور، از آینده مذاکرات ابراز نگرانی‌ کرده است. جبهه اصلاحات در این بیانیه آورده است: «در شرایطی که ملّت ایران با مشکلات طاقت‌فرسای اقتصادی و معیشتی دست‌به‌گریبان است، هرگونه درنگ در بازگشت به برجام، جز خسارت برای کشور و ملّت به بار نخواهد آورد». علی مطهری، کاندیدای ردصلاحیت شده دو انتخابات مجلس و ریاست جمهوری نیز به‌تازگی طی یادداشتی در روزنامه اعتماد برای بار چندم در نقش دلسوزی برای انقلاب اسلامی ظاهرشده و توصیه کرده که مقامات کشور به‌گونه‌ای با دنيا رفتار نكنند كه اساس انقلاب اسلامي به خطر بيفتد! وي همچنین با ادعای این‌که «در سال‌هاي گذشته معلوم شد كه اروپا و چين و روسيه در اين موضوع كاره‌اي نيستند و از امريكا حساب مي‌برند»، خواستار مذاكره‌ مستقیم هیئت ايراني با امريكا شده است. «بهزاد نبوی» فعال اصلاح‌طلب و از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ هم در مصاحبه با روزنامه شرق گفته است: «مشکل اقتصادی و معیشتی ما الآن در تاریخ چهل‌واندی سال بعد از انقلاب بی‌سابقه است. ما هرگز تا این حد مشکل نداشته‌ایم. برای حل این مشکلات اقتصادی که می‌شود اسمش را بحران اقتصادی‌-معیشتی گذاشت، اولین کاری که می‌شود کرد این است که در سیاست خارجی تجدیدنظر کنیم...این مشکل فعلی از راه رفع تحریم‌ها حل می‌شود. رفع تحریم‌ها هم راهش مذاکره با جهان خارج و حل مشکلات سیاست خارجی است تا بتوانیم یک حداقل زندگی قابل‌قبول برای مردم درست کنیم».

نكته پاياني: پاک کردن ردپای بانیان وضع موجود و سرپوش گذاشتن بر کارنامه خسارت محض پرونده برجام ازجمله اهداف اين جماعت همیشه طلبکار غیرپاسخگو است. در شرايط كنوني كه دولت سيزدهم بعد از تأخیر و تعلل چندساله دولت روحانی، به دنبال نقد کردن حقوق ملت ایران است، جماعت دلداده به غرب و آمریکا در پشت پرده دفاع از حقوق مردم و دلسوزی برای حل مشکلات کنونی کشور، همچنان به دنبال حفاظت از منافع آمریکا است. از اتمام زنگ انشاي جريان اصلاح‌طلب مدت قابل‌توجهی گذشته است، ضرورت امروز به صدا درآمدن زنگ حساب در کرسی‌های آزاداندیشی براي اين جماعت است. 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات