صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۷  ، 
کد خبر : ۳۳۴۶۹۴

آموزش مطالبه‌گری به جامعه رسانه باید بر مدار آرمان‌گرایی واقعی باشد

رئیس سازمان بسیج رسانه گفت: باید چگونگی مطالبه‌گری که حرکت براساس مدار آرمانگرایی واقعی باشد را به جامعه رسانه آموخت.

 عباس محمدیان روز سه شنبه در همایش "رسانه مطالبه‌گر" در بوشهر افزود: امروز تقویت درست جبهه رسانه مطالبه‌گر تراز انقلاب اسلامی از مهمترین راهبردهای بسیج رسانه در کشور به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه امروز اصل خیرخواهی، رعایت اخلاق و ادب در فلسفه مطالبه گری فراموش شده است.اضافه کرد: مطالبه‌گری باید براساس صراحت، صداقت، صلابت، بدون وابستگی به جریان سیاسی، مستقل و دردمندانه مردم باشد.

رئیس سازمان بسیج رسانه گفت: بسیج باید مطالبه‌گری تشکیلاتی و راهبردی را رقم بزند و خروجی آن نیز باید سبب نقشه راه شود و موقعیت و زمان شناسی، پایداری و جریان سازی باید دراولویت مطالبه گری باشد.

رئیس سازمان بسیج رسانه با بیان اینکه هم اکنون در تمام دنیا و جوامع بشری قانونی برای بایکوت خبری و اطلاع رسانی وجود دارد اما همین کشورها ایران را متهم به نبود آزادی می کنند گفت: پرچم مطالبه گری را با ادبیات اشتباه در قلم فرسایی به معارضان داده و اجازه می‌دهیم رسانه های بیگانه مانور بدهند و ما را به چالش بکشند.

وی بیان کرد: در هیچ جای دنیا حتی کشورهای مدعی دموکراسی نمی توانید ببینید رسانه ای به این راحتی که در ایران فعالیت می‌کند، بتواند قلم فرسایی کند.

محمدیان پرونده بلاتکلیف ۱۶ ساله سهام عدالت، شکایت مردم از وضعیت بورس، سند صیانت از کودکان، اینترنت معلق مانده کودکان از جمله سوژه‌هایی است که می‌تواند جبهه مطالبه‌گری را قوام بخشد.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های رسانه‌ای می‌تواند جریان بسازد گفت: جبهه رسانه تراز انقلاب بر مبنای این است که اگر قلم شما به اشتباه رفت یک ملت را به اشتباه می برد.

محمدیان رسانه‌ها را سنگر سازان بی سنگر عنوان کرد و اظهار کرد: در عرصه رسانه، فعالان و دلسوزان در جنگ رسانه‌ای دشمن از کشور دفاع می‌کنند.

وی تشویق رسانه‌ها و خبرنگاران در حوزه مقابله با فساد را مورد تأکید قرار داد و اضافه کرد: خبرنگارانی که در حوزه عدالت و برای رفع مشکلات مردم تلاش می‌کنند باید مورد توجه قرار بگیرند.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: رسانه‌ها باید به‌دنبال افزایش امید در قشرهای مختلف مردم و ناامید کردن دشمن باشند.

سردار علی رزمجو با بیان اینکه اصحاب رسانه تشکیل دهنده واقعیت‌های جامعه هستند اظهار داشت: کارکردهای رسانه‌ها افکار آحاد جامعه را بازسازی و بازنگری می‌کند.

وی بیان کرد: رسانه‌ها به سبب اینکه تار و پود نمادین زندگی انسان‌ها شده‌اند همچون تجارب واقعی بر آگاهی و رفتار همه آحاد تاثیرگذار هستند.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر افزود: رسانه سلاحی کاربردی، نیرومند و اثرگذار در خدمت حکومت‌ها و شهروندان، به‌منظور بیان عقاید، فکرها و خواسته‌ها به شمار می‌روند و با دیدگاه انتقادی خود می‌توانند در راستای کارهای خیر و یا خدای نکرده شر تأثیر شگفت داشته باشند.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی رسانه‌ها باید به‌دنبال افزایش امید در قشرهای مختلف مردم و ناامید کردن دشمن باشند.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر حمایت از اصحاب رسانه را ضروری دانست و بیان کرد: تحقق مطالبات‌ اصحاب رسانه امری مهم است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات