صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۶  ، 
کد خبر : ۳۳۵۰۷۲

ویژگی‌های حاج قاسم به روایت یکی از همرزمانش/شهید سلیمانی از هیچ رانتی استفاده نکرد

سردار رسول ریاحی در شب خاطره کاروان روایت حبیب که دوشنبه‌شب  با حضور تعدادی از مسوولان و مردم سنندج در پردیس سینما بهمن این شهر برگزار شد، اظهار داشت: اولین دیدارم با حاج قاسم  سال ۵۹ در مناطق عملیاتی جنوب  بود که ایشان فرمانده تیپ ۴۱ ثارالله کرمان بود که بعد از آن و تا زمان شهادتش باهم ارتباط فردی و خانوادگی داشتیم.

این رزمنده دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: حاج قاسم ویژگی‌های منحصر به فرد داشت، فردی روستایی بود که از ۱۰، ۱۲ سالگی کار می‌کردد، اعتماد به نفس بالایی داشت و با امکانات کم کارهای بزرگی انجام می‌داد.

وی عنوان کرد: حاج قاسم با انقلاب رشد کرد و در دوران جنگ هم با دیگر رزمندگان، کشور را اداره کردند.

به گفته سردار ریاحی، اعتقاد و توکل به خدا، پاکدستی و استفاده بهینه از امکانات از ویژگی‌های دیگر حاج قاسم سلیمانی بود.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۶۰ که بنده مسوول عملیات در کرمان و سیستان و بلوچستان بودم، می‌خواستند فردی را برای مسوولیت ستاد حاج قاسم فرمانده یگان ۴۱ ثارالله انتخاب کنند اما حاج قاسم مقاومت می‌کرد چون می‌خواست فردی را انتخاب کند که بتواند با او کار کند.

اولین فرمانده سپاه کردستان ادامه داد: همیشه افرادی فداکار و فدایی همراه حاج قاسم بودند و در زمانی که به کمک اقلیم کردستان عراق رفت ۵۰ نفر همراهش، همان افراد فدایی بودند.

وی اذعان کرد: حاج قاسم از هیچ رانتی استفاده نکرد، برای خودش سفارش نمی‌کرد و هر جا احساس می‌کرد حقی از کسی وجود دارد، آن را پیگیری می‌کرد.

سردار یاحی یادآور شد: شهید سلیمانی مانند یک کارگر و یا سرباز انجام وظیفه می‌کرد و همین موجب شده بود در دل مردم جای بگیرد.

به گفته سردار یاحی، تاثیرگذاری از دیگر ویژگی‌های حاج قاسم بود که از لطف خداوند گرفته بود ضمن اینکه ایشان از کمک به ضعفا و زیردستان هم غافل نمی‌شد.

وی خاطرنشان کرد: در مناطقی از سوریه که خشکسالی بود حاج قاسم به جیره‌دار می‌گفت با مقداری غذا به حیوانات آنجا هم برسد.

یاحی تصریح کرد: حاج قاسم به زبان انگلیسی و اکثر لهجه‌های عربی مسلط بود و همین رابطه خوبی بین او و مردم آن کشورها ایجاد کرده بود.

وی از احترام ویژه حاج قاسم به والدینش گفت، اینکه شبانه با آخرین پرواز شبانه به کرمان می‌رفت با پدر و مادرش دیدار می‌کرد و بعد با پرواز ساعت ۶ صبح به تهران بازمی‌گشت و سر کارش می‌رفت.

وی خاطره‌ای از دیدار خودش با یک مادر شهید تعریف کرد و گفت: بعد از شهادت حاج قاسم به دیدار مادر شهیدی در کرمان رفتم که گریه‌اش گرفت و گفت، برای شهادت حاج قاسم به اندازه‌ای ناراحت شدم که برای پسرم آنقدر ناراحت نشده بودم و همان مادر شهید فردی بود که به حرمت حاج قاسم و تاثیرگذاری‌اش خانه‌اش را وقف پایگاه بسیج کرده بود که متاسفانه سال گذشته فوت کرد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات