صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۸  ، 
کد خبر : ۳۳۵۱۰۸

ادعای جنجالی جدید درباره ترور سردار سلیمانی

منابع خبری می‌گویند، صهیونیست‌ها حمایت اطلاعاتی اصلی را در نقشه ترور حاج قاسم سلیمانی برعهده داشتند و اطلاعات مربوط به ردیابی تلفن همراه حاج قاسم را در اختیار آمریکا قرار دادند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بصیرت
طرح تروریستی به شهادت رساندن حاج قاسم سلیمانی به نظر نقطه اوج همکاری ترامپ با رژیم صهیونیستی بود، ولی ظاهرا به تنش میان مقامات تل آویو و واشنگتن دامن زد.
به گزارش اکسیوس، برخی مقامات ارشد دولت ترامپ فاش کردند که دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا انتظار داشت رژیم صهیونیستی و شخص نتانیاهو در طرح ترور حاج قاسم سلیمانی نقش فعالتری ایفا کنند.
به گفته مقامات ارشد پیشین دولت آمریکا، دونالد ترامپ پس از این حادثه متوجه شد که بنیامین نتانیاهو تمایل دارد تا آخرین سرباز آمریکایی با ایران بجنگد.
یکی از مقامات سابق دولت پیشین آمریکا در این زمینه گفت: شخص ترامپ به من گفت که اسرائیل کار درستی نکرد.
این مقام آمریکایی می‌گوید: ترامپ این سخنان را در مصاحبه‌ای که ماه ژوئیه برای کتاب من با نام "صلح ترامپ" انجام داد عنوان کرد. ترامپ در این مصاحبه گفت من نمی‌توانم در مورد جزئیات این ماجرا زیاد صحبت کنم. اما من از ارتباط اسرائیل با آن ماجرا بسیار ناامید شدم.
ترامپ که احساس می کرد در این حمله مورد سوء استفاده قرار گرفته است، در ادامه تاکید کرد: مردم در زمان مناسب در مورد این موضوع مطلع خواهند شد.
یک مقام ارشد صهیونیستی هم در واکنش به این سخنان گفت: اسرائیل نقش فعال تری را در این عملیات پیشنهاد داده بود، ولی آمریکا اصرار داشت خودش این کار را انجام دهد.
منابع خبری می‌گویند، صهیونیست‌ها حمایت اطلاعاتی اصلی را در نقشه ترور حاج قاسم سلیمانی برعهده داشتند و اطلاعات مربوط به ردیابی تلفن همراه حاج قاسم را در اختیار آمریکا قرار دادند.
این مقام ارشد سابق آمریکا تاکید کرد: عصبانیت ترامپ در حال حاضر از این موضوع اصلاً موجه نیست. ترامپ بیشتر از این موضوع ناراحت است که اسرائیل به دنبال متحدی می‌گردد که برای اهداف او کار کند.
یکی از مقامات سابق کاخ سفید نیز فاش کرد: زمانی که نتانیاهو در سپتامبر ۲۰۲۰ برای امضای توافقنامه ابراهیم وارد آمریکا شد تلاش کرد تا با دلجویی از ترامپ این اقدام خود را جبران کند، ولی ترامپ متقاعد نشد و همواره معتقد بود نتانیاهو از او استفاده ابزاری کرده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات