صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۵  ، 
کد خبر : ۳۳۵۱۲۸

جوسازی مقامات اسبق آمریکایی علیه ایران

لئون پنتا، مدیر سابق سی آی ای، و ژنرال دیوید پترائوس٬ فرمانده سابق سنتکام و سی آی ای، از جمله امضا کنندگان این نامه هستند.
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بصیرت به نقل از رویترز، دو مدیر سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سی‌آی‌ای، به همراه تعدادی از مقام‌های سابق دولت آمریکا از دولت جو بایدن خواستند گزینه تهدید نظامی را احیا کند و رویکردی را در پیش بگیرد که به ایران نشان دهد ٬‌مسیر هسته‌ای فعلی‌اش باعث استفاده از گزینه نظامی می‌شود.
در این نامه آمده است به نظر می‌رسد که دیپلماسی در حال حرکت رو به عقب است.
لئون پنتا، مدیر سابق سی آی ای، و ژنرال دیوید پترائوس٬ فرمانده سابق سنتکام و سی آی ای، از جمله امضا کنندگان این نامه هستند.
امضا کنندگان این نامه مدعی شده اند چالش جلوگیری از دستیابی تهران به سلاح هسته‌ای به «لحظه بحرانی» رسیده است.
آنها اضافه کرده اند، بنابراین، به خاطر تلاش دیپلماتیک برای حل این بحران، ما بر این باوریم که احیای ترس برای ایران از این که مسیر هسته‌ای کنونی‌اش باعث استفاده از زور علیه این کشور توسط ایالات متحده شود، حیاتی است.
میشل فلورنوی، معاون وزیر دفاع سابق آمریکا در امور سیاست و از مقامات ارشد دولت اوباما نیز مانند هاوارد برمن، رئیس سابق کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان، نامه را تایید کردند.

این در حالی است که مذاکرات احیای برجام از فروردین ماه سال جاری با حضور کشورهای حاضر در این توافق بجز آمریکا در وین پایتخت اتریش آغاز شد

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات