صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷  ، 
کد خبر : ۳۳۵۱۸۲

گزارش رسانه آمریکایی از بارزترین جنایات محمد بن سلمان علیه مخالفان

این روزنامه نوشت که بن سلمان مسئول یکی از فجیع‌ترین جنایت از جمله قتل‌ «جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد سعودی  در اوایل اکتبر 2018 است.

 روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز»  به «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی حمله کرد و او را مسئول فجیع ترین جنایات و نقض حقوق بشر دانست.
این روزنامه نوشت که بن سلمان مسئول یکی از فجیع‌ترین جنایت از جمله قتل‌ «جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد سعودی  در اوایل اکتبر 2018 است.
وب سایت سعودی لیکس به نقل از نیویورک تایمز نوشت: محمد بن سلمان یک رهبر مستبد و دیکتاتور است که از نادیده گرفتن استانداردهای بین‌المللی و انجام اقداماتی برای خلاص شدن از انتقادات خبرنگاران  ابایی ندارد.
این روزنامه به آخرین گزارش منتشر شده توسط کمیته حمایت از روزنامه نگاران پرداخت  و نوشت: یک نقطه عطف تاریک دیگر در یورش رهبران مستبد علیه روزنامه‌نگاران در یک سال گذشته در سراسر جهان می‌توان دید.
سازمان گزارشگران بدون مرز از زندانی شدن 488 خبرنگار و کشته شدن 46 نفر در سال 2021 خبر داد.
آمارهای اخیر سازمان گزارشگران بدون مرز نشان می‌دهد که عربستان سعودی جزء 5 کشوری است که بیشترین تعداد روزنامه نگاران بازداشت شده را به ثبت رسانده است.
با این حال، این ششمین سال متوالی است که حداقل 250 روزنامه‌نگار به دلیل گزارش‌دهی خود زندانی می‌شوند. رهبران مستبد به دلیل عدم تحمل انتقادات مایل به زیر پا گذاشتن روند قانونی و استانداردهای بین‌المللی برای ماندن در قدرت هستند.
این روزنامه تاکید کرد که در عربستان سعودی، قتل و تکه تکه کردن جمال خاشقجی ممکن است بسیاری از منتقدان را منصرف کرده باشد، در حالی که مقامات سعودی  در حال یافتن راه‌های پیچیده‌تری برای جلوگیری از خبرنگاران و سازمان‌های مستقل مانند قطع اینترنت و تشدید نظارت هستند.
شرایط روزنامه‌نگاران در عربستان سعودی بسیار متفاوت‌تر از روزنامه نگاران دیگر کشورها است؛ چراکه‌ آن‌ها در شرایط نابسامانی قرار دارند و مقامات سعودی همچنان به بازداشت خودسرانه روزنامه‌نگاران ادامه می‌دهند.
طبق گزارش سازمان خبرنگاران بدون مرز در سال 2021، عربستان همچنین در رتبه بندی جهان در مرتبه پایینی در زمینه آزادی مطبوعات قرار دارد. عربستان که توسط  محمد بن سلمان اداره می‌شود از جمله سه کشور عربی است که آزادی مطبوعات را سرکوب می‌کند. به گفته خبرنگاران بدون مرز، عربستان همچنان دستکم 31 روزنامه نگار را تحت بازداشت دارد.
سازمان اروپایی سعودی حقوق بشر نیز تاکید کرد: عربستان همچنان به بایکوت خبری و منع روزنامه نگاران از دسترسی به اطلاعات ادامه می‌دهد که این امر مانعی اصلی برای روزنامه‌نگاران به منظور انجام فعالیت خود در انتقال اطلاعات است.
سازمان ابتکار سنجش حقوق بشر در گزارش خود که وضعیت رسانه‌ای 180 کشور را ارزیابی می‌کند، تاکید کرد که رسانه‌های آزاد در عربستان جایی ندارند. روزنامه نگاران تحت نظارت شدید قرار می‌گیرند حتی اگر خارج از کشور باشند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات