صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۰  ، 
کد خبر : ۳۳۵۲۱۵
سرلشکر باقری:

رزمایش پیامبر اعظم پاسخی به تهدیدات اخیر صهیونیست‌ها بود/ فرمانده سپاه: کافیست زاویه پرتاب موشک‌ها را تغییر بدهیم

جمعه سه دی آخرین مرحله از رزمایش مشترک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با عنوان «پیامبر اعظم 17» در جنوب کشور با شلیک همزمان 16 موشک بالستیک نقطه‌زن به سوی هدف واحد از پیش تعیین شده و با حضور فرماندهان ارشد نیروهای مسلح همچون سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد.
سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه این رزمایش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این رزمایش از قبل طراحی شده بود اما تهدیدهای فراوان و توخالی مسئولان رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر باعث شد تا این رزمایش در این زمان مقرر صورت بگیرد و جزو موفق ترین رزمایش‌های موشکی جمهوری اسلامی ایران تاکنون بود.

وی افزود: همانطور که تصاویر به همه جهان نشان داده خواهد شد، انواع موشک‌ها از مسیرهای متفاوت اما برای یک هدف مشخص به طور همزمان و با دقت تمام اصابت کردند و هدف طراحی شده را در مسافت بسیار دور کاملاً منهدم کردند. این بخشی از قدرت موشکی جمهوری اسلامی ایران است. یعنی 16 موشکی که به طور همزمان به هدف اصابت کرد، بخش کوچکی از صدها موشکی است که می‌تواند به طور همزمان به هر هدفی که آن کشور قصد مخاصمه و تهاجم به ایران را داشته باشد اصابت و انهدام کاملی را ایجاد بکند.
سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه نیز گفت: این رزمایش به خصوص مرحله نهایی آن، یک پیام بسیار واضح و آشکار داشت و آن هم یک هشدار جدی، واقعی و میدانی به تهدیدات مقامات رژیم صهیونیستی است که مراقب اشتباهات و خطاهای خود باشند. اگر دست از پا خطا کنند، دست‌هایشان را قطع خواهیم کرد.
وی ادامه داد: فاصله بین عملیات واقعی و رزمایش میدانی ما فقط تغییر زوایای پرتاب موشک است. بنابراین مراقب گفتار و حرکات‌شان باشد. علاوه بر این اخطار جدی، آزمایش سامانه‌های موشکی دقیق‌تر و به‌روزتر شده فرماندهی نیروی هوافضای سپاه و پرتاب‌های همزمان به سوی هدف واحد شبیه‌سازی شده از دیگر اهداف رزمایش است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات