صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۴  ، 
کد خبر : ۳۳۵۳۴۷

احتمال استقرار سامانه دفاع موشکی اس-400 هند در مرز چین و پاکستان

منابع خبری از احتمال استقرارسامانه دفاع موشکی «اس-400» هند در پایگاه هوایی در مرز این کشور با چین و پاکستان خبر دادند.
منابع خبری شنبه شب به وقت تهران اعلام کردند که ارتش هند ممکن است سامانه‌‌‌های دفاع موشکی «اس-۴۰۰» خریداری شده از روسیه را در مرز با پاکستان و هند مستقر کند.
به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» دهلی نو ممکن است در ماه فوریه سامانه جدید دفاع هوایی اس-۴۰۰ را که از روسیه خریداری کرده، در «پایگاه هوایی پنجاب» نزدیک مرز چین و پاکستان مستقر کند.
بر اساس این گزارش، استقرار این سامانه‌های موشکی از سوی نیروی هوایی هند در این پایگاه 6 هفته طول می‌کشد. هند در سال ۲۰۱8 قراردادی به ارزش ۵.۴ میلیارد دلار با شرکت تسلیحاتی «آلمازآنتی» روسیه برای خرید سامانه‌های موشکی زمین به هوا علیه تحرکات پاکستان و چین دو همسایه‌ای که با آن‌ها تنش مرزی دارند، منعقد کرد.
منابع مطلع چندی قبل نیز از استقرار موشک‌های سطح به سطح و برد بلند «نربهی» هند در منطقه «لاداخ» هند برای مقابله با حمله محتمل چین خبر دادند.
منابع مطلع هندی اعلام کردند شماری از این موشک‌ها در منطقه مرزی لاداخ برای افزایش قدرت تدافعی نیروهای مسلح این کشور برای مقابله با حمله محتمل چین مستقر شده‌اند. این موشک بردی بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر دارد و اهداف تا منطقه تبت را در هدف قرار می‌دهد.
چندی قبل نیز هند از آماده‌باش کامل تمام پایگاه های هوایی خود از بیم حمله هوایی پاکستان خبر داده بود. یک مقام ارشد دولت هند با ادعای ماموریت جنگنده‌های پاکستانی نزدیک حریم هوایی هند گفت که جنگنده های «اف-۱۶»، «جی اف-۱۷» و «میراژ» ارتش پاکستان نزدیک حریم هوایی هند دائم در حال گشتزنی هستند.
از سال ۱۹۴۷ و پس از استقلال هند و پاکستان از استعمار انگلیس تاکنون سه جنگ در سال‌های ۱۹۴۷، ۱۹۶۵ و۱۹۷۱ میان این دو کشور بر سر مسئله کشمیر رخ داده و بیش از ۷۰ هزار نفر در این درگیری‌ها کشته شدند. تنش بین این دو کشور اتمی چندی قبل بعد از حمله یک گروه تروریستی به اتوبوس حامل نظامیان ارتش هند در منطقه مرزی بالا گرفت.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات