صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۴  ، 
کد خبر : ۳۳۵۵۴۰

تهدید جدیدی برای بهبود وضعیت اقتصادی دولت آمریکا / میلیون‌ها شاغل خانه‌نشین شدند

براساس تازه‌ترین آمار پنج میلیون آمریکایی شاغل به دلیل شیوع کرونای اُمیکرون خانه نشین شده‌اند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بصیرت، وبگاه «بیزینس اینسایدر» روز دوشنبه نوشت، میلیون‌ها آمریکایی در حالی در خانه نشین شده‌اند که  موارد ابتلا به کرونای اُمیکرون در سراسر کشور افزایش یافته است. بر اساس برآوردهای «اندرو هانتر» اقتصاددان ارشد آمریکا در موسسه «کپیتال اکونومیکس»، بیش از ۲ درصد از نیروی کار ایالات متحده در قرنطینه است.

بر اساس این گزارش، شمار آمریکایی‌های شاغل که به دلیل بیماری کار نمی‌کنند در ماه دسامبر نزدیک به ۱.۷ میلیون نفر رسید که افزایش ۱۱ درصدی در یک ماه نشان می‌دهد. اینک، موج شیوع اُمیکرون زنگ خطری را در کنگره آمریکا به صدا درآورده است. گروهی از قانونگذاران دو حزبی در حال بحث بر روی بسته محرک دیگری بر ارائه کمک به رستوران‌ها و سایر مشاغل کوچک هستند که می‌تواند ده‌ها میلیارد دلار باشد.

در همین حال، کاخ سفید اعلام کرده که در حال نظارت بر اثرات اُمیکرون بر اقتصاد است و تصمیمی برای اعمال دور دیگری از کمک‌های فدرال ندارد. جمهوریخواهان آ مریکا دولت جو بایدن را به دلیل ناتوانی در کنترل تورم با افزایش قیمت‌ها  به ویژه برای خواربار و گاز مورد انتقاد قرار می‌دهند.

دموکرات‌ها و اقتصاددانان چپگرا استدلال می‌کنند که این افزایش قیمت‌ها عمدتاً به دلیل اختلالات ایجاد شده در چرخه تامین مواد مرتبط با بیماری کرونا است که موجب از دست رفتن میلیون‌ها شغل از سوی کارگران اغلب با دستمزد‌های پایین شده است.

جو بایدن، جمعه گذشته حملات خود را به جمهوریخواهان به دلیل مسدود کردن بخش‌هایی از دستور کار خود از جمله بسته اقتصادی ۲ تریلیون دلاری آغاز کرد.

طی دو هفته گذشته شمار موارد ابتلای روزانه به کرونا در ایالات متحده روندی افزایشی داشته و  بیش از یک میلیون نفر در این کشور به این بیماری مبتلا شدند. رکورد قبلی روزانه حدود ۵۹۱ هزار ابتلا بود.

روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌تایمز» اخیراً با اشاره به روند صعودی ابتلا به کرونا و فوتی‌های این ویروس در ایالات متحده گزارش کرد که جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا با وعده شکست ویروس کرونا از طریق واکسیناسیون گسترده در سراسر آمریکا وارد کاخ سفید شد، اما همه چیز طبق برنامه پیش نرفت.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات