صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۸  ، 
کد خبر : ۳۳۵۵۶۴

اخبار ویژه روزنامه‌های ۲۳ دی

روزنامه کیهان**

سؤالی که وکیل خاتمی باید از موکل خود بپرسد
در پی افشاگری مجدد مدیر مسئول کیهان درباره دیدار خاتمی با جرج سوروس، وکیل وی ضمن فرافکنی، عدم پیگیری قضایی را تایید کرد.
حسین شریعتمداری، مدیر مسئول کیهان روز سه‌شنبه در نشست مدیران رسانه با سردار غلامرضا سلیمانی رئیس ‌‌سازمان بسیج مستضعفین، طی سخنانی در پاسخ به سؤال یکی از مدیران رسانه‌ها گفت: «آقای خاتمی دو بار با جرج سوروس (سرمایه‌دار صهیونیست آمریکایی و پشتیبان و تامین‌کننده مالی فتنه آمریکایي- اسرائيلی ۸۸) ملاقات داشته است. ایشان از ما شکایت کرده که وانمود کند خبر کیهان بی‌اساس است ولی شکایت خود را پیگیری نمی‌کند چون می‌داند که ما یک زونکن سند مستحکم از این ملاقات داریم.»
در پی انتشار این سخنان، سید محمود علیزاده ‌طباطبایی، وکیل محمد خاتمی در مصاحبه‌ای مدعی شد به دلیل اینکه شکایت از مدیر مسئول کیهان به نتیجه نمی‌رسد، این شکایت را مسکوت گذاشته و دنبال نمی‌کنند. وی با اتهام‌زنی به هیئت منصفه، قضات و نیروهای امنیتی، مدعی مصونیت قضایی حسین شریعتمداری شد. این ادعای وکیل خاتمی از چند جنبه قابل تامل است؛
نخست آنکه کار وکیل پیگیری و اقدام حقوقی و قضایی است و نه جنجال رسانه‌ای و سیاسی‌بازی. جناب وکیل که مانند موکلش می‌داند داستان چیست البته ترجیح می‌دهد به‌جای پیگیری حقوقی هیاهو و جنجال کرده و آسمان و ریسمان ببافد.
نکته دوم آنکه برخلاف ادعای علیزاده‌طباطبایی مبنی بر مصونیت قضایی حسین شریعتمداری، همین چند روز پیش دادگاه در پرونده شکایت گروهک شارمین علیه مدیر مسئول کیهان رای صادر کرد که البته صدور این رای در جای خود قابل تامل است.
نکته سوم هم اینکه حتی اگر فرض را بر صحت ادعای علیزاده‌طباطبایی بگذاریم که شریعتمداری از مصونیت قضایی برخوردار است و دادگاه علیه او رای نمی‌دهد، مردم و افکار عمومی که شاهد دادگاه و مباحث مطرح شده در آن خواهند بود و قضاوت خواهند کرد که آیا خبر کیهان درست است یا تکذیب خاتمی و اطرافیانش.
و بالاخره خوب است آقای علیزاده‌طباطبایی از موکل خود بپرسد که بلافاصله پس از دومین دیدار با سوروس به اطرافیان خود با تردید توأم با نوعی پشیمانی چه گفت.
 
از گروگان‌گیری برجامی تا پوست موز گذاشتن پیش پای دولت
دبیرکل حزب منحله مشارکت مدعی شد: ایران گروگان برجام است! 
محسن میردامادی، که سابقه نمایندگی در مجلس ششم و بازداشت در فتنه ۸۸ را در کارنامه خود دارد، در مصاحبه با کانال حزب اتحاد ملت گفته است: واقعیت امروز روابط خارجی این است که سیاست خارجی ایران در حال حاضر گروگان برجام است. تا تکلیف‌مان را با برجام روشن نکنیم، در خیلی از موارد، سیاست خارجی‌مان هم خیلی قابل تبیین و ترسیم نخواهد بود. به این معنی که طرف‌های مقابل ما با توجه به اینکه آیا برجام به نتیجه می‌رسد یا نمی‌رسد، برای خودشان روابط متفاوتی با ایران تعریف می‌کنند.
او با بیان اینکه دولت باید تلاش کند رضایت مردم را به دست آورد، می‌افزاید: اگر بخواهند این کار را بکنند باید معیشت مردم را درست کنند. مهم‌ترین مسئله رضایت یا عدم رضایت‌ مردم، فعلا در معیشت‌شان است. معیشت آنها که می‌گوییم اعم از درآمد، اشتغال، کاهش تورم و امثال این مسائل را دربر می‌گیرد. اگر بخواهند این را حل کنند، لازمه‌اش این است که برجام به نتیجه برسد. حالا هرچقدر دولت بگوید ما اقتصاد را به برجام 
گره نمی‌زنیم، اینکه اقتصاد را به برجام گره بزنند یا نزنند دست کسی نیست، اقتصاد با برجام یکی شده است.
این اظهارات در حالی است که شرطی ‌سازی اقتصاد با مذاکرات و برجام ظرف هشت ساله گذشته، نه تنها موجب بهبود شرایط اقتصادی نشد بلکه باعث شد رتبه ایران در رتبه‌بندی اقتصاد جهانی شش پله پسرفت داشته باشد و با وجود تعطیلی بخش اعظم برنامه هسته‌ای، حجم تحریم‌ها نیز دو برابر شود!
سخنان میردامادی در حالی است که عباس عبدی دیگر عضو حزب منحله اخیرا در توئیتی تصریح کرده بود حذف یا تداوم ارز 4200 تومانی
[تصمیم غلط دولت روحانی] در هر صورت به عنوان پوست موز، پیش پای دولت رئیسی است(!)
تلاش برای گروگان و ناچار نشان دادن کشور در برابر سوءتدبیر‌های دولت روحانی و زیاده‌خواهی‌های دشمنان در مذاکرات، اگر چه جفای افراطیون مدعی اصلاحات را نشان می‌دهد، اما به مراد مطلوب آنها نخواهد رسید. چرا که ریل دولت و دیپلماسی تغییرات اساسی کرده است. 
 
مشاور روحانی چه چیزی را انکار می‌کند؟!
روایت سردار حاجی‌زاده از محتوای انتقادی برخی سرداران سپاه پاسداران و از جمله سردار سلیمانی با آقای روحانی، با واکنش منفعلانه حسام‌الدین آشنا مواجه شد.
او که زمان ریاست روحانی، عنوان مشاور را داشته، در توییتی نوشت «گفت‌وگو میان رؤسای جمهور و فرماندهان نظامی به‌صورت فردی یا جمعی مرسوم است؛ اما نقل قول از جلسه‌ای محرمانه و از شخصی دیگر در فقدان او دور از امانت‌داری است. قاعدتاً جلسات رسمی  ضبط شده، اپراتور اشتباه نکرده‌ و چیزی هم پاک نشده‌ است. شما فقط مجازید بگویید که خودتان در آن جلسه چه ‌گفتید!».
یادآور می‌شود سردار حاجی‌زاده در گفت‌وگو با کیهان خبر داده بود «در دولت دوم آقای روحانی جلسه‌ای با او گرفتیم. سردار جعفری فرمانده کل سپاه بود. حاج قاسم سلیمانی بود. بنده بودم. چند نفری به آنجا رفتیم. آن جلسه برای چه بود؟ جلسه خیلی صریح و تند بود. حاج قاسم مخالف دیپلماسی نبود. مخالف آن چیزی که در سطح کشور تأیید شده و تصویب شده نبود. در واقع نه موافق بود و نه مخالف. ایشان مخالف وابستگی و سازش بود. می‌گفت: از این طریق به جایی نمی‌رسید. در آن جلسه حاج قاسم با آقای روحانی خیلی صریح حرف زد.
اگر یادتان باشد رهبری صحبتی می‌کرد هفته بعد آقای روحانی موضع می‌گرفت، سپاه را تخریب می‌کرد، هر روز به خودی‌ها حمله می‌کرد. در آن جلسه که ما رفتیم پیام جلسه این بود و همه این را گفتیم که آقای روحانی ما کمک شما هستیم. آدم نباید خودزنی کند. ما توان و امکانی داریم می‌خواهیم به دولت شما کمک کنیم. برای ما مهم نیست کدام دولت باشد هر دولتی باشد وظیفه می‌دانیم کمک کنیم. دیدید در بحران‌هایی که پیش آمد مانند سیل و زلزله و مسائل مختلف واقعاًًً سپاه پای کار بود. آدم نیروی خودش را نمی‌زند؛ این چه حرفی است که شما می‌زنید! بعد هم گفتیم اگر این حرفها را بزنید برای ما قابل تحمل نیست. شما هر روز مخالفتی می‌کنید. دفاع از انقلاب و ملت و نظام و رهبری خط قرمز ما است فکر نکن همیشه می‌توانی این حرف را بزنی ما هم سکوت کنیم. عین جمله حاج قاسم این بود که گفت: آقای روحانی! می‌خواهی مسیر احمدی‌نژاد را بروی؟ تو هم می‌خواهی مثل او بشوی؟ مردم به تو رأی داده‌اند و رئیس‌جمهور شدی بیا دست به دست هم دهیم کمک کنیم کشور را درست کنیم. برای چه خودزنی می‌کنی؟ برای چه هر روز به خودمان حمله می‌کنی؟ بیا مشکلات را 
حل کنیم».
اگرچه حسام‌الدین آشنا با توییت خود سعی کرده در موضع اعتراضی و انتقادی سردار سلیمانی نسبت برخی مواضع روحانی تشکیک و‌ تردید کند، اما حتی مواضع علنی آن شهید بزرگوار نیز از همین عدم رضایت حکایت می‌کند. چنانکه مهرماه 95 هشدار داد «در خط مقدم جنگ با دشمن، نباید دو صدا بلند شود و کسانی بگویند دشمن نیست، دوست است. خوارج، محصول ‌ترویج همین نگاه بودند. اگر صاحب ‌منصبانی آدرس غلط دادند و در جامعه دوصدایی دشمن درست کردند، مرتکب خیانت شده‌‌اند. کوچه دادن به دشمن، بدترین نوع خیانت است.‌ ترویج فهم غلط از دشمن، حساسیت جامعه را از بین‌بردن و در درون آن تفرقه درست کردن، خیانت است». بی‌تردید، روحانی مخاطب اول و مصداق کامل این اعتراض سردار سلیمانی بود.
آن شهید والامقام همچنین 9 اسفند 97، از ساده‌‌‌اندیشی درباره برجام برحذر داشت و گفت: «برای دشمن، این برجام، سه ضلعی است نه یک ضلعی. اوباما فکر می‌‌کرد به مرور زمان به دو ضلع دیگر می‌‌رسد، اما آدم عجولی که آمده، اصرار دارد به سرعت برسد و تصورش این بود که می‌‌رسد. اینکه اصرار می‌‌کنند بر برجام 2 در منطقه، برای این است که می‌خواهند این تحرکی را که از ایران اسلامی به جهان اسلام روح و جان داده، بخشکانند. اگر العیاذبالله ما رفتیم و در برجام2 شرکت کردیم، به همین تمام می‌شود؟ نه، برجام اصلی در داخل ایران است. تلاش آنها به اینجا منتهی نخواهد شد و برجام سه هم خواهند داشت، چون معتقدند چشمه باید خشکانده شود و این چشمه، ایران است.».
همچنین ماجرای گلایه سردار سلیمانی از اعتماد به آمریکایی‌ها در جریان مذاکرات ژنو و غفلت از تجهیز تسلیحاتی داعش در موصل، معروف است که آقای امیرعبداللهیان روایت کرد.
از سوی دیگر نقش انفعال و سوءمدیریت دامنه‌دار روحانی در تشجیع آمریکا به‌قدری انکارناپذیر است که حتی آقای علی مطهری نایب‌رئیس مجلس دهم و از حامیان جدی آقای روحانی تصریح کرده است: «حوادث آبان 98 که بیشتر ناشی از بی‌تدبیری دولت بود، این خیال را در سر تندروهای آمریکایی پدید آورد که پایگاه اجتماعی جمهوری اسلامی کاهش یافته و وقت مناسبی برای ‌ترور سردار سلیمانی است. قبل از آن، به خود جرأت این کار را نمی‌‌دادند البته با تشییع پرشکوه آن عزیز، واقعیت را دریافتند».

***************

 روزنامه وطن امروز**

آیت‌الله جنتی: 
رسانه‌ها برای شناخت صحیح نسل جوان از تاریخ انقلاب برنامه‌ریزی کنند
دبیر شورای نگهبان گفت: رسانه‌ها و سازمان‌های فرهنگی باید برای شناخت صحیح نسل جوان از تاریخ انقلاب برنامه‌ریزی کنند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، آیت‌الله احمد جنتی روز گذشته طی سخنانی در جلسه شورای نگهبان درباره ضرورت آشنایی نسل جوان با ارزش‌های انقلاب گفت: رسانه‌ها و سازمان‌های فرهنگی باید برای شناخت صحیح نسل جوان از تاریخ انقلاب برنامه‌ریزی کنند. آیت‌الله جنتی با بیان اینکه انقلاب ۵۷ همیشه زنده است و باید زنده بماند، تاکید کرد: این حرکت باید طوری به نسل جوان منتقل شود که انگار در صحنه حاضر بوده‌اند و برای رسیدن به این هدف باید از ابزارهای هنری استفاده شود. وی گفت: امام راحل حق بزرگی بر گردن اسلام و مسلمین، مردم ایران و بچه‌های انقلاب داشتند، خداوند روح ایشان را شاد فرماید. دبیر شورای نگهبان با تاکید بر ضرورت زنده نگه داشتن یاد و نام امام خمینی(ره) اظهار داشت: خداوند ما را قدردان وجود شریف امام خمینی(ره) قرار دهد تا بتوانیم راه‌شان را ادامه دهیم. آیت‌الله جنتی در پایان با بیان اینکه جوان در فطرت خود ضد ظلم است، گفت: باید از فطرت و روحیه ضد ظلم جوانان ضد ظالم و در حمایت از مظلوم استفاده کرد. 
***
بازدید سرلشکر رشید و سرلشکر موسوی از مناطق یکم و دوم نداجا
فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا(ص) و فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در مناطق یکم و دوم نیروی دریایی ارتش، توان یگان‌های عملیاتی این مناطق را مورد ارزیابی قرار دادند. به گزارش روابط عمومی ارتش، در راستای بررسی توان و آمادگی‌های رزمی و عملیاتی، ارزیابی آموزشی و آمادگی‌های فنی و پشتیبانی یگان‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران مستقر در استان هرمزگان، سردار سرلشکر پاسدار غلامعلی رشید فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیا(ص) و امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، با حضور در مناطق یکم و دوم این نیرو، از بخش‌های مختلف این یگان‌ها بازدید کردند. سردار سرلشکر رشید و امیر سرلشکر موسوی همچنین با حضور در مجموعه صنعتی کارخانجات نیروی دریایی ارتش، توانمندی‌ها و دستاوردهای این نیرو در ساخت، تعمیر، نگهداری و بازسازی تجهیزات رزمی دفاعی در حوزه سطح و زیرسطح را مورد ارزیابی قرار دادند و با حضور روی عرشه شناور اطلاعاتی طلاییه، از پیشرفت‌های حاصل در ساخت این شناور بومی به دست متخصصان نیروی دریایی ارتش بازدید کردند. همچنین با حضور فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا(ص) و فرمانده کل ارتش، تولید تجهیزات و پیشرفت طرح‌های در حال ساخت یگان‌های دریایی در صنایع دریایی شهید درویشی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح مورد ارزیابی قرار گرفت. بنا بر این گزارش، حضور در منطقه دوم ولایت نیروی دریایی ارتش در شهرستان جاسک و ارزیابی توان رزمی و عملیاتی یگان‌های مستقر در این منطقه، روند پیشرفت طرح‌های در حال احداث منطقه جدید ولایت و راهکارهای رفع برخی موانع و مشکلات، بخش‌های دیگری از بازدید سردار سرلشکر رشید و امیر سرلشکر موسوی بود. 
***
رئیس سابق ستاد ارتش انگلیس: 
اقدام نظامی علیه ایران به معنای شکست است
«نیک کارتر» ژنرال بازنشسته انگلیسی با اشاره به مذاکرات وین گفت: آنچه باید رخ دهد به دست آمدن توافق از طریق مذاکره است و استفاده از ابزار نظامی به معنای شکست خواهد بود. به گزارش فارس، رئیس سابق نیروهای مسلح انگلیس گفت: جنگ علیه ایران به دلیل برنامه هسته‌ای «بحث‌برانگیز» این کشور شکست دیپلماسی خواهد بود. ژنرال بازنشسته سِر «نیک کارتر» ۲ ماه پس از بازنشستگی خود از سمت رئیس ستاد ارتش انگلیس در مصاحبه اختصاصی با وبگاه «نشنال» با این ادعا که «گزینه نظامی باید در پس‌زمینه به عنوان ابزاری برای بازدارندگی در مذاکرات دیپلماتیک باشد»، تاکید کرد «باید از استفاده از زور علیه ایران اجتناب شود». طبق این گزارش، کارتر که قرار است هفته آینده به عنوان سخنران اصلی در «اینترسک» نمایشگاه ایمنی و امنیت دوبی شرکت کند، دیدگاه خود را پس از ۴۴ سال سابقه نظامی به اشتراک گذاشت و گفت: آنچه باید در اینجا اتفاق بیفتد این است که دیپلمات‌ها دور میز بنشینند و توافقات انجام شود. ما نمی‌خواهیم شاهد استفاده از ابزار نظامی باشیم. این یک شکست خواهد بود. وی افزود: آنها (ایرانی‌ها) نمی‌خواهند این منطقه زیر و رو شود. نظر من این است که این موضوع کنترل خواهد شد، زیرا در نهایت به نفع ایران نیست که مانند کره شمالی به یک طرد‌شده تبدیل شود. حرکت به سمت رویارویی نظامی به نفع هیچ‌کس از جمله ایران و شرکای تجاری نزدیک منطقه مانند چین نیست. بر اساس این گزارش، کارتر در پاسخ به این سوال که آیا انگلیس در رزمایش‌های شبیه‌سازی علیه تاسیسات هسته‌ای ایران شرکت کرده است یا خیر، پاسخ داد: «خیر».
***
دستگیری عوامل تیراندازی منجر به مرگ شهردار دهدز
رئیس شورای تامین شهرستان ایذه از دستگیری عوامل درگیری مسلحانه با نیروی انتظامی که منجر به مرگ شهردار دهدز شد خبر داد. به گزارش ایرنا، وی افزود: از همان روز حادثه، رسیدگی به این پرونده توسط نیرو‌های انتظامی آغاز شد و پیش از ظهر امروز (دیروز) عوامل این درگیری مسلحانه در مخفیگاه خود دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند. سرپرست فرمانداری ایذه با بیان اینکه افراد دستگیر شده 4 نفر هستند، ادامه داد: تعدادی از این افراد سابقه کیفری دارند و قطعا دستگاه قضایی برخورد شدیدی با آنها خواهد کرد. ظهر یکشنبه هفته جاری در جریان عملیات تعقیب و گریز نیروی انتظامی با سارقان مسلح در خیابان محمد رسول‌الله ایذه، فرشاد نقدی شهردار دهدز به صورت تصادفی مورد اصابت گلوله قرار گرفت و پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد. دهدز مرکز شهرستان تازه‌تاسیس دزپارت در ۲۵۰ کیلومتری شمال شرق اهواز قرار دارد. 

 **************

روزنامه خراسان**

قیمت نفت به 85 دلار افزایش یافت
خراسان - نفت در بازارهای جهانی از روز گذشته روند شدید افزایش قیمت داشته و به بالای 85 دلار در هر بشکه رسیده است. به گزارش رویترز، پس از این که رئیس بانک مرکزی آمریکا سیگنال داد که احتمالا نرخ بهره بانکی در این کشور را کندتر از آن چه انتظار می رفت، افزایش خواهد داد، قیمت نفت در معاملات دیروز به شدت افزایش یافت. نفت برنت و نفت خام آمریکا در بالاترین سطح از زمان ظهور امیکرون در اواخر ماه نوامبر قرار دارند.
 
تولید 3 خودروی سواری ۵ ستاره در آذرماه
ایرنا- بر اساس آخرین گزارش ارزیابی کیفی انجام شده در آذر ۱۴۰۰، سه خودروی سواری شامل دیگنیتی و فیدلیتی شرکت بهمن موتور و نیز دنا پلاس توربو اتوماتیک شرکت ایران خودرو پنج ستاره کامل کیفی را کسب کرده اند.
 
پایان دی آخرین مهلت تعیین تکلیف دستگاه‌های کارتخوان
ایرنا - معاون فناوری‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: آخرین مهلت تعیین تکلیف دستگاه‌‏های کارتخوان‏، پایان دی امسال است و بعد از آن دستگاه‌های کارتخوان بانکی یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی که متناظر با پرونده مالیاتی نباشند، غیرفعال خواهند شد.
 
فاز دوم طرح درج قیمت تولیدکننده کلید خورد
فارس- عباس تابش، رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان طی بخشنامه‌ای خطاب به روسای کانون صنایع غذایی، صنایع سلولزی بهداشتی، صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی،کارخانجات و تولیدکنندگان و صادرکنندگان ماکارونی ، صنایع کنسرو سازی ، تولید لنت ترمز و کلاچ و همچنین پالایشگاه‌های روغن سازی، دستورالعمل درج قیمت تولیدکننده- واردکننده را ابلاغ کرد.
 
واریز سجامی سود 70 شرکت بورسی تا پایان سال
صدا و سیما- رئیس سازمان بورس گفت: تاکنون ۲۳۰ شرکت سود خود را از طریق این سامانه پرداخت کرده اند و ۷۰ شرکت دیگر نیز تا پایان سال از طریق این سامانه سود خود را پرداخت خواهند کرد.
 
وعده وزیر جهاد: قیمت در بازار گوشت قرمز متعادل می‌شود
فارس- وزیر جهاد کشاورزی گفت: هیچ گونه کمبودی برای عرضه گوشت قرمز وجود ندارد و افزایش قیمت اخیر در این بازار ناشی از سوداگری و واسطه‌گری بوده است که قطعاً با این موارد برخورد می‌شود و با توجه به عرضه مناسب و وجود ذخایر کافی، قیمت در بازار گوشت قرمز در کوتاه‌ترین زمان متعادل می‌شود. ساداتی نژاد افزود: هم اکنون دام مازاد داریم و برای صادرات برنامه‌ریزی شده و به هیچ وجه صادرات دام زنده متوقف نشده است. 

*******

شرق**

تهدید صدر به سران چارچوب هماهنگی شیعیان:

هیچ سمتی در دولت جدید نخواهید داشت

در پی شدت‌گرفتن اختلافات میان چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعه با جریان صدر درباره آنچه در جلسه دوره پنجم مجلس عراق گذشت، یک منبع آگاه از پیام تهدیدآمیز مقتدی صدر، رهبر جریان صدر به سران چارچوب هماهنگی خبر داد. سه‌شنبه‌شب نیروهای چارچوب هماهنگی سیاسی شیعه در بیانیه‌ای رسمی تأکید کردند که آنچه در جلسه اول دوره پنجم مجلس عراق گذشت «نقض صریح قوانین و فاقد مبنای قانونی» است. در بیانیه سران چارچوب هماهنگی (شامل همه نیروهای سیاسی شیعه به‌جز جریان صدر) تأکید شد که برای «بررسی نابسامانی پیش‌آمده در جلسه اول مجلس» به دادگاه فدرال شکایت خواهد کرد. یک منبع آگاه خبر داد که در این راستا، مقتدی صدر در پیامی تهدیدآمیز به سران چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعه اعلام کرده که در صورت طرح شکایت در دادگاه فدرال، به هیچ‌یک از آنها پست و مقامی در دولت ائتلافی جدید نخواهد داد.
این منبع گفت که صدر این پیام را از طریق یکی از مقامات ارشد عراقی به سران چارچوب هماهنگی رسانده است. در جریان جلسه پارلمان، درگیری‌های لفظی میان نمایندگان چارچوب هماهنگی و سایر نمایندگان جریان صدر شکل گرفت و با وخامت حال محمود المشهدانی، رئیس جلسه و انتقال او به بیمارستان همراه بود.
مدیریت اولین جلسه پارلمان جدید که برای انتخاب رئیس پارلمان و دو معاون او تشکیل می‌شود، بر عهده مسن‌ترین عضو پارلمان است اما در نشست روز یکشنبه پس از وخامت حال المشهدانی، خالد الدرّاجـی، جایگزین دوم برای ریاست سنی پارلمان، ریاست باقی جلسه را برعهده گرفت.
محمد الحلبوسی روز یکشنبه با کسب ۲۰۰ رأی در مقابل ۱۴ رأی محمود المشهدانی، رقیب خود، به ریاست پارلمان عراق رسید. به دنبال این انتخاب، چارچوب هماهنگی اعلام کرد که نتایج جلسه را قبول ندارد.
این اولین جلسه پارلمان عراق از زمان تصویب نتایج انتخابات توسط دادگاه فدرال عراق است که ۱۰ اکتبر برگزار شد و در آن جریان صدر با کسب ۷۳ کرسی در جایگاه اول قرار گرفت.

**************************************************************

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات