صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۳  ، 
کد خبر : ۳۳۵۵۹۰

بررسی تحولات فلسطین در دیدار نماینده حماس با سفیر ایران در بیروت

در این دیدار که در مقر سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت انجام شد، "ایمن شناعه"، مسئول امور روابط ملی جنبش حماس در لبنان و "عبدالمجید العوض" مسئول روابط سیاسی و رسانه ای حماس حضور داشتند و حاضران درباره آخرین تحولات فلسطین و مشکلات فلسطینی ها در لبنان و روابط دوجانبه گفت و گو کردند.
نماینده جنبش حماس به توضیحاتی کامل درباره تحولات موضوع فلسطین پرداخت و گفت که رژیم اشغالگر به دنبال تحمیل واقعیت های جدید در نقب از طریق کوچاندن اهالی و مصادره اراضی آنان است و بدین شکل با آنان روبرو شد، به شکلی که امروزه شاهد انقلاب واقعی در مقابل رژیم اشغالگر هستیم.
عبدالهادی با اشاره به ادامه سیاست سهل انگاری پزشکی از سوی رژیم اشغالگر اسرائیل در حق اسرای فلسطینی و سیاست خطرناک بازداشت اداری، تاکید کرد که ادامه این اقدامات، می تواند اوضاع را در داخل زندان های این رژیم و خارج از آن بحرانی کند.
عبدالهادی تاکید کرد: مقاومت فلسطینی اجازه ادامه محاصره باریکه غزه را نخواهد داد و برگه های برنده ای در اختیار دارد که با آن می تواند رژیم اشغالگر را تحت فشار قرار دهد.
وی با تاکید بر پایبندی حماس به وحدت ملی و سرو سامان دادن اوضاع فلسطین بر اساس شراکت ملی ، گفت : راه این کار، برگزاری انتخابات سراسری و فراگیر و سروسامان دادن و توسعه سازمان آزادیبخش فلسطین و تدوین یک برنامه ملی برای مبارزه است که پایه و اساس آن مقاومت باشد.
عبدالهادی با اشاره به اوضاع آوارگان فلسطینی گفت : آنروا باید طرحی فوری و مستمر را اجرا و از تصمیمات اخیر خود درخصوص اخراج برخی از کارکنان خود و کاهش برخی خدمات صرف نظر کند.
نماینده حماس از حمایت های مستمر جمهوری اسلامی ایران از ملت و مقاومت فلسطینی تشکر و مخالفت خود را با همه توطئه ها علیه آرمان فلسطین اعلام کرد.
سفیر ایران ضمن استقبال از هیات جنبش حماس، بر لزوم یکپارچگی تلاش های امت اسلامی برای حمایت از ملت فلسطین و مقاومت در برابر اشغالگری صهیونیست که به مقدسات مردم تعرض می کند، تاکید و بر لزوم تقویت مشاوره و هماهنگی برای حمایت از فلسطین و وحدت امت اسلامی تاکید کرد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات