صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱  ، 
کد خبر : ۳۳۶۱۲۱

صحبت های منادی درباره رتبه بندی معلمان

 رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کمیسیون تلفیق مصوب کرده است در سال آینده 40 هزار میلیارد تومان برای رتبه‌بندی معلمان در نظر گرفته شود، گفت همه دستگاه‌ها علاقه دارند هر چه سریعتر لایحه رتبه‌بندی معلمان اجرایی شود.
برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌‎وگو در خصوص لایحه رتبه‌بندی معلمان با علیرضا منادی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به صورت تلفنی گفتگو کرد. علیرضا منادی با اشاره به اینکه کمیسیون تلفیق مصوب کرده است در سال آینده 40 هزار میلیارد تومان برای رتبه بندی معلمان در نظر گرفته شود، گفت: بر اساس لایحه‌ای که دولت قبل ارائه داده بود، قرار بود رتبه‌بندی معلمان در سه مرحله انجام شود و شامل بازنشستگان و کارمندان نمی شد. کمیسیون این لایحه را کافی ندانست و تغییراتی داد.
وی افزود: وزیر وقت آموزش و پرورش عدد پنج هزار میلیارد تومان را برای رتبه‌بندی معلمان در نظر داشت. نظر کمیسیون 15 هزار میلیارد تومان بود اما معلمان در نظر داشتند 30 هزار میلیارد تومان در یک سال اجرا شود. دولت سیزدهم برای سال 1401 حدود 25 هزار میلیارد تومان در اختیار لایحه رتبه‌بندی معلمان قرار داد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از برگزاری دو جلسه در رابطه با رتبه‌بندی معلمان گفت و اظهار کرد: جلسه نخست با همت رئیس مجلس و با حضور معاون اول، وزیر آموزش و پرورش و کمیسیون آموزش مجلس برگزار شد. دولت موافقت اولیه‌ای با بخشی از اجرای مصوبه کمیسیون در سال 1400 در رابطه با رتبه‌بندی معلمان اعلام کرد که البته فعلا از زبان معاون اول رئیس جمهور بیان شده و نیازمند نهایی شدن است.
وی با اشاره به پیشنهاد 40 هزار میلیارد تومان کمیسیون تلفیق عنوان کرد: این عدد شامل 25 هزار میلیارد تومان دولت و 15 هزار میلیارد تومان از محل تبصره ماده یک می‌شود. البته مصوبه کمیسیون تلفیق باید در صحن علنی مجلس نیز تصویب شود که البته با توجه به طرفداران زیادی که دارد، قطعا تصویب خواهد شد. دولت نیز باید امروز یکشنبه به شورای نگهبان نامه بدهد تا بار مالی مصوبه کمیسیون را قبول کند و رتبه‌بندی معلمان در سال جاری نیز اجرایی شود.
منادی از تلاش دولت و مجلس برای کمک به بهبود وضعیت معلمان گفت و تصریح کرد: فرهنگیان عزیز در تمام بخش‌های حاکمیت طرفدار دارند و همه نهادها و دستگاه‌ها از جمله شورای نگهبان علاقه دارند هر چه سریعتر لایحه رتبه‌بندی معلمان اجرایی شود. هدف رتبه‌بندی معلمان، درجه‌بندی معلمین است تا کیفیت آموزش ارتقاء پیدا کند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات