بین الملل >>  بین الملل >> نبض بین الملل
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷  ، 
کد خبر : ۳۳۶۵۹۶

مکرون بر طلب جنگ می کوبد

باید به این نکته توجه داشت که منافع رئیس جمهور فرانسه اکنون در گروی پایان دادن به جنگ اوکراین نیست.
پایگاه بصیرت / گروه بین المللی

رئیس جمهور فرانسه که از آغاز اوج گرفتن تنش اخیر در روابط میان مسکو و کی‌یف و بویژه از هنگام تهاجم نظامی روسیه به اوکراین، "ظاهرا "جهت پیشگیری  از بروز جنگ و سپس کسب آتش بس تلاش فراوان کرده است، اخیرا  نا امیدی خود را پنهان نکرد و آشگارا گفت که در کوتاه مدت به یافتن یک «راه حل دیپلماتیک» برای خاموش کردن سلاح‌ها امیدی ندارد!
واقعیت امر این است که رئیس جمهور فرانسه بیش از اعلام موضع، آرزوی خود را جهت استمرار جنگ ( تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری فرانسه) بیان کرده است زیرا نظرسنجی ها نشان داده است که وقوع جنگ در اوکراین منجر به افزایش نسبی آرای وی در نظرسنجی های عمومی شده است. مکرون و جانسون به عنوان دو کاسب اروپایی جنگ اوکراین، در حال بازی با خون شهروندان اوکراینی هستند.
مقامات اروپایی چه در مذاکراتی که در بلاروس و چه در رایزنی مستقیمی که میان وزرای امور خارجه روسیه و اوکراین در ترکیه صورت گرفته ، خلل ایجاد کرده اند. بدون شک اگر مکرون و همراهان وی در اتحادیه اروپا ، جان شهروندان اوکراینی را قربانی مطامع سیاسی داخلی خود نکنند و اجازه دهند اوکراین به عنوان یک بازیگر مستقل وارد مذاکره با مسکو شود، قطعا این جنگ تاسفبار می تواند به سرعت پایان یابد!
باید به این نکته توجه داشت که منافع رئیس جمهور فرانسه اکنون در گروی پایان دادن به جنگ اوکراین نیست. پایان جنگ اوکراین می تواند منجر به رشد آرای رقبای مکرون از جمله" لوپن"و " ملانشون" در انتخابات شود. این دو سیاستمدار، دارای مناسبات موثر و مستقیمی با مقامات روسی بوده و همین مسئله، منجر به کاهش اقبال افکار عمومی فرانسه به آنها در فاصله حدود سه ماه مانده تا انتخابات ریاست جمهوری شده است. مکرون اکنون در صدد حفظ همین فضا در کشورش است، حتی به قیمت جلوگیری از صلح و کشته شدن بیشتر غیرنظامیان اوکراینی ! 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات