صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۵  ، 
کد خبر : ۳۳۶۹۸۴

عکس | پاسخ مسلمانان به اقدام پليس سوئد در اعطای مجوز قرآن سوزی

"راسموس پالودن" رهبر حزب راست گرای افراطی در دانمارک با مجوز پلیس این کشور اقدام به حتک حرمت و سوزاندن قرآن کریم در یکی از محله‌ها در سوئد کرده است. پالودن که همچنین یک وکیل است اعلام کرده که در حال استفاده از حق خود برای داشتن آزادی بیان است، اما مقامات به نام آزادی بیان تا کجا می‌توانند پیش بروند؟

در پنجشنبه گذشته اسلام‌هراسان و مهاجرستیزان در شهر لینکوپینگ در سواحل شرقی سوئد فراخوان یک تجمع را داده بودند که قرار بود در آن به قرآن نیز بی‌احترامی شود. "راسموس پالودن" با همراهی پلیس به یک فضای عمومی باز رفت و کتاب مقدس مسلمانان را بر روی زمین گذاشت و در حالی که اعتراض افراد را نادیده گرفت، آن را سوزاند. حدود ۲۰۰ تظاهرکننده برای اعتراض به اقدام او در این مکان تجمع کردند.
این افراد از پلیس خواستند جلوی این رهبر نژادپرست را بگیرد ولیکن با بی توجهی پلیس مواجه شدند. در نتیجه این اقدام تظاهرات خشونت آمیزی در آنجا شکل گرفت.  
این دست اقدامات بر ضد مسلمانان قبلا هم توسط گروه‌های نژادپرست راست افراطی در دانمارک انجام شده بود. پالودان در سال ۲۰۱۹ نیز اقدام به سوزاندن قرآن کرد و کتاب مقدس مسلمانان را به هوا پرتاب کرد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات