بین الملل >>  بین الملل >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳  ، 
کد خبر : ۳۳۷۰۱۹

مقام حزب‌الله: نبرد انتخاباتی ما با خود آمریکاست/ دشمنان مقاومت خودشان را خسته نکنند

شیخ علی دعموش با اشاره به اینکه ابزار‌های واشنگتن در لبنان صرفا یک وسیله نمادین هستند و نبرد انتخاباتی واقعی ما با خود آمریکاست، گفت، مخالفان مقاومت در این نبرد به هیچ نتیجه‌ای نمی‌رسند.
مقام حزب‌الله: نبرد انتخاباتی ما با خود آمریکاست/ دشمنان مقاومت خودشان را خسته نکنند

 شیخ «علی دعموش» معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله طی نشستی با حضور مسئولان حزب‌الله در منطقه جنوبی «عنقون» به بررسی آخرین تحولات لبنان در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور پرداخته و گفت، نبرد واقعی سیاسی و انتخاباتی ما با آمریکاست و ابزارهای واشنگتن در لبنان در این زمینه صرفاً یک وسیله نمادین هستند.

به گزارش العهد، شیخ دعموش افزود، آمریکایی‌ها و ابزارهای آنها از همه امکانات، روش‌ها و سلاح‌ها در این نبرد استفاده می‌کنند تا روحیه ملت لبنان را به ویژه در محیط و جامعه مقاومت تغییر دهند و مردم را از مقاومت دور کنند. آنها شروع به دروغ‌پردازی و اتهام زنی می‌کنند و سعی دارند چهره حزب‌الله را در افکار عمومی لبنان مخدوش کرده و مقاومت را به‌عنوان مسئول اصلی وخامت اوضاع کشور معرفی کنند.

معاون رئیس شورای اجرایی حزب‌الله ادامه داد، آمریکا و ابزارهای آن می‌خواهند بگویند که حزب الله مسئول بحران اقتصادی و معیشتی و همه مشکلات مردم است تا ملت لبنان از مقاومت رنجیده شوند و آن را همچون باری بر روی دوش خود احساس کنند و در نهایت علیه مقاومت به پا خیزند. شعارهای انتخاباتی که حضور و سلاح مقاومت را در لبنان هدف قرار می‌دهد و به دستور ابزارهای سفارتخانه‌های خارجی مطرح می‌گردد در راستای تلاش برای گرفتار کردن مردم در یک تقابل نافرجام است که نه در انتخابات و نه در مرحله بعد از آن به هیچ نتیجه‌ای نمی‌رسد.

وی تاکید کرد، لبنانی‌ها باید بدانند کسانی که چنین شعارهایی را مطرح می‌کنند فقط می‌خواهند مردم را فریب دهند. اما خودشان کاملا می‌دانند که این شعارها واقعی نیست و هرگز نمی‌توان حزب الله را چه در انتخابات و چه از طریق روش‌های دیگر حذف، نابود، تضعیف یا خلع سلاح کرد. آنها خوب می‌دانند که مقاومت نقطه قوتی برای لبنان است و هیچ قدرتی در جهان نمی‌تواند آن را از معادله حذف کند.

معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله تصریح کرد، ما به کسانی که شعارهای انتخاباتی سر داده و مقاومت و سلاح‌های آن را مورد هدف قرار می‌دهند توصیه می‌کنیم که خودشان را خسته و وقتشان را تلف نکنند و خود و مردم لبنان را فریب ندهند؛ زیرا قطعاً به نتیجه نخواهند رسید. همه کمپین‌ها، شعارها، تحریکات، فتنه‌افروزی‌ها، فریب افکار عمومی، اتهام‌زنی‌ها و دروغ پردازی‌ها که حزب الله را هدف قرار می‌دهد به هیچ جایی نمی‌رسد و مقاومت با عزم، اراده، قدرت، توانمندی‌ها و حضور سیاسی و مردمی و فرهنگی و اجتماعی خود باقی خواهد ماند.

وی در ادامه اظهار داشت، مقاومت همچنان به عنوان حامی بزرگ لبنان باقی خواهد ماند و تلاش می‌کند کشوری با حاکمیت واقعی به دور از فساد و فاسدان و وابستگی به خارجی‌ها بنا کند. کمپین‌های رسانه‌ای و سیاسی که مقاومت و محیط آن را هدف قرار داده و شعارها و محاصره و فشار مالی و اقتصادی و معیشتی که آمریکا تحمیل کرده و کل لبنان را هدف می‌گیرد، هرگز موجب عقب‌نشینی ما از قدرت و مقاومتمان نخواهد شد؛ بلکه برعکس انگیزه و قدرت ما برای ادامه مبارزه بیشتر می‌شود.

شیخ دعموش در ادامه اظهار داشت، نبرد انتخاباتی آسان نیست و ما با چالش‌های بزرگی روبرو هستیم و مخالفان ما در لبنان و اربابان خارجی آن‌ها همه امکانات را برای ورود به این نبرد به کار گرفته‌اند و برروی کمپین‌های تحریک آمیز خود شرط بندی می‌کنند و با نشر اکاذیب و توزیع پول‌های انتخاباتی در صدد نفوذ به محیط مقاومت و دور نگه داشتن مردم از این محیط هستند. در مقابل ما نیز باید همه توان خود را بسیج و همه چیز را برای ورود به این نبرد آماده کنیم.

این مسئول حزب الله تصریح کرد، حضور گسترده مردم در انتخابات و افزایش مشارکت عمومی در حوزه‌های مختلف به معنای شکست اهداف و ابزارهای آمریکاست. اما در عین حال عقب‌نشینی و بی‌تفاوتی مردم و یا اعتماد به اینکه همه امور به نتیجه رسیده است ، این شانس را به آمریکایی‌ها می‌دهد تا به اهداف خود دست یابند.

شیخ علی دعموش در پایان خواستار حضور گسترده مردم در انتخابات آینده و بالابردن میزان مشارکت رای دهندگان در آن شد تا همه کسانی که روی شرکت نکردن مردم در انتخابات حساب باز می‌کنند بدانند ملت لبنان نه تنها اکنون بلکه در هیچ موقعیتی در مرحله آینده نیز مقاومت را تنها نخواهند گذاشت.

در تاریخ 15 مه سال جاری میلادی (بیست و پنجم اردیبهشت) انتخابات پارلمانی لبنان برگزار می‌شود. در این انتخابات 1043 نامزد انتخاباتی ثبت نام کرده‌اند که 155 نفر آنها از بانوان هستند. این تعداد برای کسب 128 صندلی پارلمان رقابت می‌کنند که براساس قانون اساسی لبنان نیمی از آن به مسیحیان و نیمی دیگر به مسلمانان اختصاص می‌یابد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات