صبح صادق >>  جبهه >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱  ، 
کد خبر : ۳۳۷۱۳۳

رزمنده‌ای بدون مرز

می‌گفت: ما در سه جبهه متفاوت می‌جنگیم، اولین جبهه جامعه خودمان است. بعضی افراد تحت تأثیر شایعات و تبلیغات می‌گویند[...]
می‌گفت: ما در سه جبهه متفاوت می‌جنگیم، اولین جبهه جامعه خودمان است. بعضی افراد تحت تأثیر شایعات و تبلیغات می‌گویند موضوع یک کشور بیگانه چه ارتباطی با ما دارد؟ چرا باید خطر مرگ را بپذیریم و جراحت را به جان بخریم؟ مگر کشور خودمان مورد تهاجم قرار گرفته که برای کمک به آنجا برویم و هزینه بدهیم؛ در حالی که جنگ امروز تکفیری‌ها امتداد همان جنگ یزید و معاویه با لشکر امیرالمؤمنین(ع) و امام حسن(ع) و امام حسین(ع) است.
 وقتی از این جبهه سربلند بیرون آمدیم، تازه برمی‌خوریم به جبهه دوم که خانواده خودمان است! مخالفت‌ها و دلسوزی‌های اهل خانه جزء عوامل بازدارنده در جبهه دوم هست. محبت پدر و مادر نسبت به فرزند جوانی که می‌خواهد راهی میدان نبرد شود یا محبت جوان رزمنده نسبت به همسر و فرزندانش و خلاصه علایق خانواده در کنار واکنش‌ها و مخالفت‌های شدید و بازدارنده‌ای که از سوی خانواده‌ها می‌شود، مانع از ورود به این میدان نبرد است. اگر کسی توانست از این دو جبهه سربلند بیرون بیاید و موفق به پشت سر گذاشتن این دو جبهه سخت شد، تازه می‌رسد به جبهه سوم که آسان‌ترین جبهه نبرد است. جبهه سوم که مقابله با کفار و تکفیری‌هاست، برای رزمندگان نسبت به آن دو جبهه در حکم تفریح است.
با این حرف‌ها شور و انگیزه‌ای عجیب در دل بچه‌ها ایجاد می‌کرد و برای مبارزه جانی تازه در دل‌شان می‌دمید. همه ما با این حرف‌هایی که علیرضا یا همان ابوحامدِ خودمان می‌زد، دلگرم می‌شدیم و برای دفاع از جان و دل مایه می‌گذاشتیم.
به نقل از بلال فاطمیون
 
علیرضا توسلی(ابو حامد) سال 1341 در افغانستان متولد شد. وی فرمانده «تیپ فاطمیون» در سوریه بود. «علیرضا توسلی» یکی از شجاع‎ترین فرماندهان میدانی نبرد سوریه بود. وی که در سال‎های گذشته با سازماندهی رزمندگان افغان از سراسر جهان به خیل مدافعان حرم آل‌الله پیوسته بود، به عنوان فرمانده «تیپ فاطمیون»، تیپ مخصوص رزمندگان افغان حاضر در نبرد سوریه، یکی از قابل اعتمادترین فرماندهان میدانی نبرد سوریه و مورد وثوق سردار سلیمانی بود.
سردار رشید اسلام شهید علیرضا توسلی، معروف به ابوحامد، فرمانده تیپ فاطمیون روز شنبه ۹ اسفند 1393، در جریان آزادسازی تپه تل قرین در حومه درعا، به دست تروریست‌های جبهه النصره به شهادت رسید. وی در دوران هشت سال دفاع مقدس نیز در جبهه دفاع از انقلاب اسلامی حضور داشت.
پیکر شهید توسلی همراه با شش شهید افغان مدافع حرم به ایران منتقل و همزمان با سالروز شهادت صدیقه‌کبری(س) از مقابل مهدیه مشهد به سمت حرم مطهر رضوی تشییع شد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات