صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۲:۳۳  ، 
کد خبر : ۳۳۷۱۸۹

استاندارد دوگانه رسانه‌های غربی در مواجه با موضوع فلسطین و اوکراین

اشغال فلسطین موضوعی بسیار مهم است که متاسفانه رسانه های بین‌المللی از بیان آن خودداری می‌کنند، در حالی که به خوبی می دانند اشغالگری به هیچ وجه قابل دفاع نیست.

مساله فلسطین موضوع مهمی است که نباید آنرا تنها به موضوع کشورهای اسلامی تقلیل داده شود؛ بلکه مساله فلسطین باید به عنوان خواسته ای تبدیل شود که همه مردم دنیا با آن همذات پنداری کنند و خود را شریک رنج و آلام مردم فلسطین بدانند، همانگونه که دنیای غرب بعد از بحران اوکراین با بسیج رسانه ای، دنیا بخصوص جهان غرب را در این موضوع همراه کرد که درد اوکراین درد مردم اروپا و دنیای غرب است.

اشغال فلسطین موضوعی بسیار مهم است که متاسفانه رسانه های بین‌المللی از بیان آن خودداری می‌کنند، در حالی که به خوبی می دانند اشغالگری به هیچ وجه قابل دفاع نیست. در این موضوع شکی وجود ندارد که اگر رسانه‌های مختلف و نخبگان مسلمان ایرانی در طول سال و نه فقط در ماه رمضان و نزدیک شدن به روز قدس، مساله اشغال سرزمین مادری مردم فلسطین و استمرار و تداوم اشغال خانه های مردم مظلوم فلسطین توسط صهیونیست‌ها برای شهرک سازی را به گوش مردم جهان برسانند، آگاهی ایجاد شده در جوامع مختلف منجر به پیوستن انسان های آزاده به جمع حامیان مردم فلسطین می شود.
 
 در مساله فلسطین رسانه های آزاد باید به مردم جهان اعم از مسلمان و مسیحی توضیح دهند که بیت‌المقدس به عنوان زادگاه حضرت عیسی مسیح و مسجدالاقصی به عنوان قبله اول مسلمان محلی بسیار محترم است، در حالی که صهیونیست ها برای یهودی‌سازی بیت‌المقدس از انجام هر جنایتی ابایی ندارند.
 
تحریک احساسات مسیحیان و مسلمانان جهان به دلیل بی‌احترامی صهیونیست‌ها به این مکان مقدس موضوع مهمی است که باید مردم جهان را نسبت به آن آگاه کرد. مسلما آگاهی مردم از بودن چنین رژیمی که به صورت آشکارا حقوق دیگر ادیان را در شهر بیت‌المقدس نادیده می گیرد با مخالفت ها و واکنش مردم جهان رو به رو می شود. مردم دنیا به همت رسانه های آزاد باید بدانند بیش از ده قطعنامه در مجمع عمومی با آرای 150 کشور در چهار دهه گذشته علیه اسرائیل تصویب شده است. مردم جهان باید از طریق رسانه ها شاهد حرمت شکنی‌های پلیس و نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی در مسجد‌الاقصی به عنوان عبادتگاه مسلمین باشند که برای بی حرمتی به مسلمانان و این مکان مقدس با  کفش وارد بیت‌المقدس می شوند، کتاب و فرش ها را پاره کرده به مردم حمله می کنند، در حالی که در تمام دنیا هیچ فردی مجاز نیست که احساسات عمومی مردم دیندار و عابد را جریحه دار کند، آن هم عبادتگاهی که مورد توجه و احترام مسلمانان جهان است.
 
رسانه ها باید به مردم دنیا نشان دهند رژیم صهیونیستی چگونه برای شهرک‌سازی، جمعیت بومی فلسطین را اخراج می‌‌کند و کودکان را علاوه بر اینکه آنها را به اتهام جرایم سیاسی علنا و آشکارا شکنجه می‌کند، بلکه خانه پدری و مادری آنها را بر سرشان خراب می کند تا شهرک سازی خود را توسعه دهد.
رسانه های آزاد و بیدار باید به مردم دنیا نشان دهند حمایتهای رژیم صهیونیستی عامل ایجاد و رشد تکفیری ها و تروریست ها در سرتاسر جهان است. سناریوی ناامن سازی در تمام دنیا توسط صهیونیست ها نوشته و اجرا می شود. رسانه ها باید به مردم جهان نشان دهند پشت سر هر اقدام تروریستی صهویست‌ها قرار دارند.
 
رسانه‌های آزاد باید تفاوت چهره غرب در دفاع از آزادی و حقوق بشر را در مساله فلسطین که مردم این سرزمین سال‌هاست درگیر اشغالگری هستند را با مساله اوکراین نشان دهند که چگونه تشت رسوایی آنها افتاد و سیاست های پنهانی آنها مثل نژاد‌پرستی مشخص شد و هر آنچه درباره حقوق بشر  میگویند، دروغ است.
 
رسانه های بیدار و آگاه باید به مردم جهان نشان دهند که غربی ها در مورد مردم فلسطین و یمن در موضوع دفاع از حقوق بشر مردود شدند، چرا که سالهاست مدافع مردم مظلوم این کشورها نیستند؛ اما در مساله اوکراین به شدت وارد عمل شدند تا پناهجویان اوکراینی را حمایت کنند در حالی که به مسائل فلسطین بسیار کم و سطحی می‌پردازند.
 
نخبگان رسانه‌ای و جوانان تحصیلکرده باید در رسانه ها و فضای مجازی چهره دروغین رسانه های غربی که خود را طرفدار بشر می خوانند در عدم حمایت از مردم فلسطین نشان دهند تا مردم دنیا از نزدیک شاهد این موضوع باشند که در تفاوت بحث اوکراین و فلسطین غربی ها و حاکمان دنیای استعمار و استبداد تا چه حد تبعیضی بسیار خشن و ضد انسانی داشته‌اند.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات