صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۱  ، 
کد خبر : ۳۳۷۱۹۴

رئیس طالبان: آمریکا در امور داخلی افغانستان دخالت نکند/اجازه تهدید صلح و امنیت را نمی‌دهیم

«هبت‌الله آخوندزاده» رئیس طالبان با انتشار پیامی به مناسبت فرارسیدن عید فطر اظهارداشت که اکنون با نجات افغانستان از اشغال خارجی همه مردم این کشور باید برای آبادی، خوشحالی و رفاه افغانستان تلاش کنند.
وی با تاکید بر اینکه امنیت نخستین شرط آبادی و پیشرفت است، افزود که هیئت حاکمه افغانستان در عمل عفو عمومی اعلام شده علیه مخالفان را عملی کرده است، اما اگر کسی برای آغاز جنگی دیگر تلاش کند با واکنش «قاطع و جدی» روبرو‌ می‌شود.
آخوندزاده همچنین تصریح کرد: ملت ما دیگر به هیچ کسی اجازه نمی‌دهد که صلح و امنیت کشور را به تحریک بیگانگان زیر سوال ببرد.
رئیس طالبان با تاکید بر حمایت هیئت حاکمه افغانستان از پروژه‌های توسعه‌ای و بازسازی این کشور گفت: برای تاجران و سرمایه‌گذاران ملی و صنعتکاران زمینه مساعد شده تا آزادانه و به آسانی نقش خود را در بازسازی افغانستان ایفا نمایند.
وی با اظهار اینکه طالبان خواستار روابط خوب و مثبت با کشورهای همسایه، منطقه و جامعه جهانی است، خاطرنشان کرد: ما اجازه نمی‌دهیم که از افغانستان علیه دیگر کشورها تهدیدی صورت گیرد و همچنان از جامعه جهانی می‌خواهیم با ما تعامل خوب، مثبت و استوار بر احترام متقابل داشته باشد.
آخوندزاده با اشاره به توافقنامه قطر افزود: براساس این توافقنامه آمریکا نباید در امور داخلی افغانستان مداخله کند، ما هنوز هم تاکید می‌کنیم که پیمان دوحه باید به گونه کامل عملی شود و به جای فشار، باید براساس روحیه همکاری پیشرفت صورت گیرد. امارت اسلامی از طرف خود تعهداتش را عملی نموده و عملی می‌نماید.
رئیس طالبان با تاکید بر ممنوعیت کامل کشت مواد مخدر در افغانستان از جامعه جهانی خواست تا به این کشور در راستای فراهم کردن شغل‌های جایگزین برای کشاورزان و کشت جایگزین برای مواد مخدر کمک کند.
وی همچنین با اظهار اینکه طالبان خود را نسبت به همه حقوق شرعی مردان و زنان افغانستان متعد می‌داند، اضافه کرد: هیچکس نباید در این مورد نگران باشد و یا از این موضوع بشری و عاطفی برای اهداف سیاسی خود استفاده ابزاری کند.
آخوندزاده با اشاره به دو دهه زندگی مردم افغانستان در سایه حضور نظامیان خارجی تصریح کرد: افغان‌ها در مقایسه با 20 سال اخیر، اکنون از حقوق اساسی‌شان مانند حق زندگی، امنیت و حیثیت بیشتری برخوردارند که نمی‌توان از آن چشم پوشید.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات