صبح صادق >>  مجازستان >> گزارش
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶  ، 
کد خبر : ۳۳۷۴۸۲

پوچ‌بیت‌های توهمی!

بیت‌کوین، اتریوم و... تنها بخشی از کاربرد فناوری بلاک‌چین یا زنجیره بلوکی هستند. اگر امروزه بیش از هزاران رمزارز وجود دارد [...]
پایگاه بصیرت / امیرمهدی صالحی
بیت‌کوین، اتریوم و... تنها بخشی از کاربرد فناوری بلاک‌چین یا زنجیره بلوکی هستند. اگر امروزه بیش از هزاران رمزارز وجود دارد که هر یک با ادعای انجام یک پروژه، مشتریانی جذب می‌کنند و به مرور حذف می‌شوند، باید بدانیم که اصلاً کاربرد این فناوری، این سود و ضرر و خرید و فروش‌هایی که امروزه بسیاری از مردم درگیر آن شده‌اند، نیست! می‌توان گفت، بیت‌کوین و بسیاری از رمزارزها در ذات خود ارزشی ندارند. ارزش این فناوری زمانی است که بتواند راهبردی برای حل مشکلات کاربران و ساده‌سازی راهکارها داشته باشد. این پوچ‌بیت‌های توهمی، امروزه به ابزاری برای خالی کردن جیب کاربران تبدیل شده‌اند!
همه شما مثال‌هایی از افرادی را که یک شبه با رمزارزها پولدار شده‌اند و خانه و ماشین و... خریده‌اند، شنیده‌اید. به امید کسب سود و تبدیل شدن به یک فرد سرمایه‌دار، اندک دارایی خود را وارد این چرخه کرده‌اید و به انتظار نشسته‌اید تا به سود برسید، اما آیا همه در این بازار سود می‌کنند؟ امروزه تعداد افرادی که به دنیای کریپتو و تجارت‌های مبتنی بر بلاک‌چین روی آورده‌اند بسیار زیاد شده است، اگر بررسی کنید شاید در اطرافیان خود از هر 10 نفر، حداقل 4 نفر در طول عمرشان برای یک بار هم که شده است سابقه خرید رمزارز را دارند، اما آیا در اطرافیان‌تان بیش از یک یا دو نفر را دیده‌اید که از خرید این ارزها، ثروتمند شده باشد؟ اگر آماری حساب کنید، 40 درصد اطرافیان‌تان به یک تجارتی وارد شده‌اند که از این 40 درصد، کمتر از 1 درصد آنها شانس موفقیت در آن تجارت را دارند! در اینجا از شانس موفقیت صحبت می‌کنیم، نه موفقیت قطعی!
رمزارزها، مبتنی بر فناوری هستند و با ادعای غیرمتمرکز سازی، حذف واسطه‌ها و هزاران اسم و ادعای دهن‌پرکن دیگر، به بستری برای راهزنی از مردم و کاربران تبدیل شده‌اند! این ماشین کلاهبرداری جهانی، آن‌قدر هوشمندانه عمل کرده ‌است که حتی مال‌باختگانش هم بعد از دود شدن سرمایه‌شان، هنوز حس کلاهبرداری و دزدیده شدن اموال‌شان را ندارند! شاید چون دزد بیت‌کوین هویتش مانند خالق آن آشکار نیست!
حرص و طمع و نبود حس دزدی و مالباختگی، سبب می‌شود که کاربران از خرید و فروش و ضرر دست برندارند، اشتیاق به پولدار شدن، ادامه به کاری که می‌دانیم اشتباه است در قمار و شرط‌بندی‌ها وجود دارد و جالب است که نوعی از خرید و فروش‌ها در این بازار که با نام خرید و فروش‌های دو طرفه و فیوچرز نامیده می‌شود، کاملاً مانند قمار بر اساس شرطی است که بر روی قیمت یک ارز بسته می‌شود! متأسفانه امروز با عوض کردن نام و ظاهر قمار، دیده می‌شود که بسیاری از افراد، حتی قشر تحصیل‌کرده و مذهبی، درگیر چنین بازاری شده‌اند!
این پوچ‌بیت‌های توهمی حتی اگر میلیون‌ها دلار هم ارزش پیدا کنند، باز هم پوچ و توهمی هستند! ساختاری که نه ارزشی تولید می‌کند، نه به عنوان یک پروتکل پرداخت شناخته شده است و صرفاً بر اساس مقبول شدن ارزش پیدا کرده ‌است  و هر لحظه احتمال دارد به صفر واقعی خود برسد! 
در این بازار همه سود نمی‌کنند، این اولین اصلی است که باید به یاد داشته باشید، شاید با خودتان بگویید که شما تلاش می‌کنید تا جزء افرادی باشید که سود می‌کنند، اما اصل بعدی این است که در این بازار، همه ضرر می‌کنند به جز سرمایه‌داران و کلاهبرداران! آن هم نه همه سرمایه‌داران، بلکه افراد میلیاردری که در این بازار جریان‌ساز هستند. اگر کسی را هم می‌بینید که سودی در این بازار کرده است، این افراد همان خرماهای شیرین و زیبای ابتدای جعبه هستند که برای جذب مشتری، در ویترین قرار داده می‌شوند تا این بازار همیشه کشش خود را برای چاپیدن مردم داشته باشد، وگرنه آن چیزی که در انتظار شماست، همان خرماهای له شده انتهای جعبه است! 
بلاک‌چین یک فناوری است که کاربردهای بسیار متفاوتی دارد، اما این فناوری امروزه به بستری برای چاپیدن مردم تبدیل شده است، مطمئن باشید که بازنده این بازار، کاربران هستند. اگر با اطمینان از اینکه بیت‌کوین غیرقابل هک و مداخله گروهی خاص است و فکر می‌کنید همه چیز غیرمتمرکز و عادلانه در آن در جریان است، باید بدانید که در صورتی که بیش از 51 درصد ماینرهای این شبکه در اختیار یک گروه خاص قرار گیرد، کاملاً قابل دستکاری خواهد شد! بله، بر روی کاغذ شاید غیرممکن باشد، ولی در عمل به راحتی امکان‌پذیر است!
بیاییم کمی بیشتر درباره خالق بیت‌کوین، نحوه به دست آوردن بیت‌کوین‌های جدید، شبکه‌ها، نحوه خرید و فروش و تهدیدات این رمز ارز و فناوری فکر کنیم! اگر این را که خالق آن یک فرد ناشناس است باور کرده‌اید، متأسفم که تا اینجای متن را خوانده‌اید و وقت شما را گرفتیم، اما اگر به ناشناس بودن آن شک دارید، همین شک خود را پرورش دهید و درباره کارکرد آن فکر کنید، اینکه پول‌شویی‌ها، جنایت‌ها و... با کمک همین ابزار انجام می‌شود و مگر می‌شود 15 سال پیش فردی ناشناس به قصد رضای خدا، نتیجه سال‌ها تحقیقات و پژوهش‌های خود را به رایگان و ناشناس در اختیار عموم مردم قرار دهد تا کمکی به مردم برای ساده شدن سامانه‌های پرداختی کرده باشد؟! 
مافیاهای امروزه بیت‌کوین و دیگر رمزارزها که به آنها نهنگ‌ها می‌گویند، البته نه نهنگ هر رمزارزی، رمزارزهای بالارده را منظورمان است، همان دست‌اندرکاران ایجاد و ساخت بیت‌کوین هستند! به درستی می‌گویند که در بیت‌کوین باید صبور باشی تا به سود برسی، زیرا از سال 2009 که این چرخه ایجاد شده است، 10 سال زمان برده تا توجه عموم مردم به آن جلب شود و برای سازندگان آن به سوددهی برسد! این‌بار که قصد خرید بیت‌کوین را داشتید، فقط به این اصل توجه کنید که در این بازار، شما سود نخواهید کرد!
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات