صبح صادق >>  نگاه >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۸  ، 
کد خبر : ۳۳۷۷۳۲

آیا مکتب امام(ره) تحریف می‌شود؟

خطر تحریف مکاتب، اندیشه‌ها و صاحبان هر مکتب و اندیشه‌ای، از بزرگ‌ترین خطرها، آسیب‌ها و آفاتی به شمار می‌آید که تاکنون بشر تجربه کرده[...]
خطر تحریف مکاتب، اندیشه‌ها و صاحبان هر مکتب و اندیشه‌ای، از بزرگ‌ترین خطرها، آسیب‌ها و آفاتی به شمار می‌آید که تاکنون بشر تجربه کرده و از رهگذر این تحریف، خسارت‌های جبران‌ناپذیری را متحمل شده است. تحریف دین حضرت مسیح و دین حضرت موسی، چه بلاهایی که بر سر پیروان این دو پیامبر الهی نیاورد. تحریف دین اسلام، خسارت‌های بی‌شماری را برای مسلمانان از صدر اسلام و دوره پس از رحلت پیامبر(ص) تا کنون، در پی داشته و می‌توان گفت، ریشه اصلی مشکلات در جهان اسلام، به همین تحریف‌ها برمی‌گردد. خواست خداوند متعال این بوده و هست که پیروان اسلام مکتب رسول‌الله(ص)،‌ امت واحده باشند؛ اما تحریف‌گران مسلمانان را در اصطلاح عامیانه به 72 گروه تقسیم می‌کنند. تحریف‌گران کسانی هستند که وقتی یک مکتب و صاحب آن را در تعارض با منافع خود ارزیابی کرده و به دلیل مقبولیت و محبوبیت این مکتب و صاحبش در جامعه، نمی‌توانند به طور کلی آن را نفی کرده و به کنار زنند، در راستای منافع خود به تحریف آن مکتب رو می‌آورند. پس از رحلت پیامبر اکرم(ص)، جریان تحریف‌گر اسلام و پیامبر، اسلام اموی را در مقابل اسلام نبوی پدید آورد. بسیاری از مصائب در تاریخ اسلام و از جمله پدیدآیی عاشورا به عنوان اعظم مصائب در آسمان و زمین، نتیجه همین تحریف است. جریان تحریف‌گر در تاریخ اسلام موفق شد، ‌اسلام ناب محمدی(ص) را به حاشیه رانده و اسلام‌های قلابی، ‌بدلی و تحریف شده را در جامعه تبلیغ و ترویج کند. حضرت امام خمینی(قدس‌الله نفسه الزکیه)، با قیام در راه خدا،‌ به کمک ملت بزرگوار و شریف ایران توانست بعد از هزار و چندصد سال اسلام ناب را حیاتی دوباره بخشیده و پرچم آن را در جغرافیای ایران به اهتزاز درآورد. پرسش اصلی آن است که ‌آیا مکتب امام(ره) در معرض خطر تحریف قرار دارد یا نه؟ اگر این خطر دیده می‌شود و جریان تحریف در این خصوص فعال است؛ اولاً تحریف‌گران چه کسانی هستند و ثانیاً ما چه وظیفه‌ای در قبال مکتب امام در وضعیت کنونی داریم؟
پاسخ پرسش متأسفانه مثبت است و سوگمندانه باید گفت، بلافاصله پس از رحلت حضرت روح‌الله در خرداد سال 1368، جریان تحریف برای تحریف احیاگر دین اسلام در عصر جدید فعال شد و با تمام توان به تحریف و تخریب مکتب امام پرداخت و این جریان همچنان فعال است. تحریف‌گران مکتب امام(ره)، کسانی هستند که مکتب و آرا و اندیشه‌های خمینی‌کبیر را در حوزه‌های گوناگون، ‌در تعارض با منافع دنیایی خود ارزیابی می‌کنند. این تحریف‌گران شامل دشمنان خارجی‌ و جریان ضد انقلاب، ‌غرب‌گرایان داخلی و حتی برخی از انقلابیون استحاله شده و همراهان امام(ره) هستند. دردمندانه باید گفت، یکی از دلایل موفقیت جریان تحریف مکتب امام(ره) در وضعیت کنونی،‌ همراه شدن کسانی با جریان تحریف‌گراست که در واقع این افراد،‌ بعضاً باید متولی این مکتب بوده و مسئولیت مؤسسه حفظ و نشر آثار امام(ره) را برعهده دارند! این افراد از یک طرف با ساخت‌وسازهای مجلل در مرقد مطهر حضرت امام(ره)، ‌آن ساده‌زیستی بی‌نظیر حضرت امام را نشانه رفتند و از طرف دیگر، ‌نه تنها در برابر تحریف‌گران اندیشه امام صدا به فریاد بلند نکردند؛ بلکه در مواردی خود با تحریف‌گران همراهی کرده و علیه مدافعان واقعی حضرت روح‌الله، ‌به خروش آمدند!
حال در چنین شرایطی وظیفه جریان مؤمن انقلابی چیست؟ این جریان در قبال مکتب امام(ره) وظیفه‌ای بسیار سنگین برعهده دارد و این وظیفه روز به روز سنگین‌تر و مهم‌‌تر و سرنوشت‌سازتر می‌شود؛ چرا که در جنگ شناختی جبهه استکبار علیه جبهه انقلاب اسلامی، تحریف مکتب حضرت امام(ره) به یک هدف راهبردی تبدیل شده است. دشمنان به این جمع‌بندی رسیده‌اند که یکی از راه‌های اصلی دور کردن ملت ایران از تفکر و روحیه انقلابی،‌ تحریف مکتب امام است. اکنون جریان تحریف‌گر، به دنبال تصویرسازی غلط و منفی و به دلخواه خود ‌از رهبر کبیر انقلاب اسلامی برای نسل جوان است. در چنین وضعیتی، باید علیه دشمن شکست خورده، وارد میدان جهاد و مبارزه شد. باید با این دشمنی دشمن مبارزه کرد و نگذاشت به اهدافش برسد. ماهیت این جهاد علیه دشمنان،‌ همانا «جهاد تبیین» است. در این جهاد تبیین،‌ باید روشنگری کرد و با روایت‌های درست از حضرت امام(ره) و مکتب او که مکتب اسلام ناب محمدی(ص) در زمانه ماست، با جریان تحریف و روایت‌های نادرست و غلط او از امام(ره) ‌مقابله کرد. وظیفه جهادگران تبیین در چنین وضعیتی، اولاً شناخت درست پیدا کردن از آرا و اندیشه‌های امام(ره) ‌و بنیان‌های فکری و سیاسی آن حضرت و عزیز سفر کرده و ثانیاً آشنایی کامل با زمانه بنیانگذار در دهه 60 و سیره عملی و چگونگی حکمرانی ایشان، ‌و ثالثاً رصد جریان تحریف‌گر و چگونگی تحریف امام در وضعیت کنونی و رابعاً،‌ مقابله با جریان تحریف از طریق روایت درست و تبیین صحیح از سیره نظری و سیره عملی امام است. از رهبر حکیم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)، ‌می‌توان به عنوان پرچمدار اصلی جهاد تبیین در برابر جریان تحریف طی 33 سال گذشته یاد کرد. معظم‌له در 33 سال گذشته در مقاطع مختلف و به ویژه هر سال در روز 14 خرداد سالروز رحلت حضرت امام خمینی(ره)، ‌بر روی تبیین مکتب امام و شرح شاخصه‌های این مکتب تمرکز کرده و نگذاشتند دست‌های تحریف‌گر حرفه‌ای و راهزنان فکری و اعتقادی مردم در تحریف امام آنگونه که می‌خواستند، موفق شوند. رهبر معظم انقلاب در 14 خرداد سال 1392، موضوع اصلی بحث خود را تبیین مکتب امام قرار داده و با اشاره به ابعاد سه‌گانه این مکتب، شامل‌ بعد معنویت، ‌بعد عقلانیت و بعد عدالت، هر یک از ابعاد این مکتب را تشریح کردند. رهبر معظم انقلاب در همان روزهای پس از رحلت امام(ره) با صراحت فرمودند: «راه ما راه امام است و ما با قوت این راه را ادامه خواهیم داد.» کسانی که با راه امام و خط امام آشنا باشند، شهادت خواهند داد که در 33 سال گذشته بعد از رحلت امام(ره) رهبر معظم انقلاب با تمام توان در تمامی حوزه‌ها و عرصه‌ها با قوت راه امام را ادامه داده‌اند. این در حالی است که جریان تحریف با تحریف امام(ره) می‌خواهد القا کند که بعد از امام راه دیگری پیش گرفته شد! با جهاد تبیین و جهاد روایت درست از مکتب امام(ره) است که می‌توان جریان تحریف‌گر را شکست داد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات