صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۹  ، 
کد خبر : ۳۳۷۹۵۵
حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان

براساس شواهد عاقلانه ترین و موثرترین راه، خروج ایران ازNPT است

با استناد به اینکه بازرسان آژانس اطلاعات را دراختیار رژیم صهیونیستی و آمریکا قرار داده اند و آنها از این اطلاعات برای تروردانشمندان هسته ای ما  و تخریب در تاسیسات هسته ای ما استفاده کرده اند، عاقلانه ترین و موثرترین راه این است که ما از NPTخارج شویم.
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی / گفت و گو با حسین شریعتمداری

در گفت و گو با حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان مطرح شد:

در ساعات پایانی چهارشنبه (۱۸ خرداد ماه) قطعنامه پیشنهادی سه کشور اروپایی عضو برجام (آلمان، فرانسه و انگلیس) به همراه آمریکا که به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص برنامه هسته‌ای ایران ارائه شده بود با ۳۰ رای مثبت، دو رای منفی چین و روسیه و سه رای ممتنع لیبی، پاکستان و هند به تصویب رسید. قطعنامه ضد ایرانی تهیه شده توسط سه کشور اروپایی و آمریکا در شورای حکام آژانس تصویب شد. قطعنامه‌ای که اجماع لازم را به دست نیاورد و به گفته نماینده روسیه کشورهایی که نماینده بیش از نیمی از جمعیت دنیا هستند از آن حمایت نکردند. گفت و گوی مشروحی با حسین شریعتمداری مدیرمسئول و نماینده ولی‌فقیه در مؤسسه کیهان درباره دلیل سفر گروسی به رژیم صهیونیستی در آستانه نشست آژانس و اقدامات آژانس در راستای اهداف رژیم صهیونیستی است که شرح آن از نظرتان می گذرد.

حسین شریعتمداری: اینکه آژانس براساس خواسته صهیونیست ها عمل می کند آشکارتر از ان است که نیاز به سند و دلیل و حجت دیگری داشته باشد، آقای گروسی قبل از صدور قطعنامه و تشکیل شورای حکام به اسرائیل سفر می کند با آنها مذاکره می کند و این اقدامات از سوی ایشان و رژیم صهیونیستی انکار نمی شود که موضوع اصلی این سفر قطعنامه شورای حکام علیه برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ایران بوده است.

اما و اگرهای ماندن ایران در NPT - ایمنا

اسرائیل نباید مقابل ما در چالش های هسته ای باشد/آن را به رسمیت نمی شناسیم

اولا باید برای ما روشن شود که طرف مقابل در چالش هسته ای اسرائیل است یا آژانس؟ آنچه که مشخص شده آن است که اسرائیل طرف ما قرار داده شده است. اولا اسرائیل دولت جعلی است و ما اساسا آن را به عنوان یک کشور نمی شناسیم دوم اینکه عضو NPT هم نیست با این حساب چرا باید خواسته های او برای ما به عنوان خواسته های علیه ما به کار گرفته شود ؟ این در واقع به هیچ وجه قابل قبول نیست.

مطابق بند 1ز ماده 10 خروج از NPTحق مسلم ماست

با چه زبانی و چگونه باید مشخص شود که حضور ما در NPT به هیچ وجه به نفع ما نیست . ماده 10 NPT بند 1 می گوید: چنانچه هریک از اعضای معاهده تشخیص دهند حوادثی فوق العاده مربوط به این معاهده منافع عالی کشورش را به مخاطره انداخته است این حق را خواهد داشت که از اعمال حق حاکمیت ملی خود از این معاهده کناره گیری کند بنابراین خروج ما از NPT مطابق بند 1ز ماده 10 خروج از NPTحق مسلم ماست. در آیا تخریب و انفجار در تاسیسات هسته ای ما که اسرائیلی ها با صراحت آن را می پذیرند و یا ترور دانشمندان هسته ای ما تعریض به منافع ملی ما نیست؟ قطعا هست.

Jay Carney, White House press secretary, resigns - ABC30 Fresno

بازرسان آژانس چشم آمریکا و اسرائیل در ایران هستند

از سوی دیگر این اطلاعات را رژیم صهیونیستی دقیقا از سوی بازرسان آژنس به رژیم صهیونیستی داده می شوددر حقیقت بازرسان آژانس چشم و گوش آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند.

«جی کارنی» سخنگوی وقت کاخ سفید در سال ۲۰۱۲ در کنفرانس خبری‌اش می گوید؛ «ما نگران مسائل هسته ای در ایران نیستیم ما در آنجا «چشم» داریم و می‌توانیم برنامه ایران را مشاهده کنیم». وقتی خبرنگار(ظاهرا خبرنگار  (USA TODAYاز او پرسید منظور شما از «چشم» چیست؟ کارنی در جواب می گوید: «بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، آن‌ها چشم ما در ایران هستند!».

دسترسی آمریکا به اطلاعات هسته ای و نظامی ایران با برجام

جان برنان رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، در 8آوریل2015 معادل 19فروردین 1394در انستیتو دانشگاه هاروارد در سخنرانی برای گروه مذاکراتی آمریکا می گوید: « ما از طریق برجام به اطلاعات هسته ای و حتی نظامی ایران را در اختیار خواهیم گرفت.».

حضور بازرسان دسترسی آزادانه به تاسیسات هسته ای و زیرساخت های صنعتی ایران است

در مقاله منتشر شده از «جاشوا رونر» استاد ساوترن در اندیشکده بروکینز نوشته است: «حضور بازرسان فرصت جدیدی برای جمع آوری اطلاعات برای امریکا فراهم خواهد کرد و نه تنها سازمان های اطلاعاتی از گزارش های بازرسی از تاسیسات هسته ای ایران سود خواهند برد بلکه آزاد خواهند بود که دیگر زیرساخت های صنعتی ایران را نیز بررسی کنند.» بنابراین با این حساب از یک راس مطابق ماده 10 اگر ما منافع ملیمان را در خطر ببینیم می توانیم از NPT خارج شویم از سوی دیگر تمامی این شواهد نشان می دهد که اطلاعات سری و نظامی ما را بازرسان آژانس در اختیار آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار می دهند از سوی دیگر ما شاهد ترور دانشمندان هسته ای مان هستیم و شاهد ایجاد اخلال در برنامه های هسته ای و تاسیسات اتمی کشورمان هستیم، همه ی اینها به تنهایی کافی نیست تا ما از NPTخارج شویم؟ حضور ما در NPT تاکنون چه فایده ای برای ما داشته است؟

زندگینامه شارل دو گل | مشاهیر تاریخ ما

مجهز کردن رژیم صهیونیستی خلاف ماده 1 NPT است

در ماده 1 NPT ذکر شده است : هریک از اعضای این معاهده که دارای سلاح هسته ای هستند ( آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه و چین) متعهد می شوند از واگذاری مستقیم و غیر مستقیم سلاح های هسته ای یا سایر ادوات انفجاری هسته ای و یا کنترل براین سلاح ها و کنترل ادوات انفجاری هسته ای به دیگر دادن کشورها خودداری کند یعنی حق ندارد به کشورهای دیگر سلاح هسته ای بدهد و یا به کشور دیگری برای تولید سلاح هسته ای کمک کند . رژیم صهیونیستی را چه کسی به سلاح هسته ای مجهز کرده آقای دوگل رئیس جمهور وقت فرانسه در کتاب خاطراتش، مستند و ضبط شده می نویسد: « من امشب با خیال راحت و با آرامش می خوابم برای اینکه اسرائیل را به سلاح هسته ای مجهز کردیم».

دستیبابی هند و پاکستان نقص ماده اول NPT است

کشورهای پاکستان و هندوستان چگونه به سلاح هسته ای دست پیدا کردند همه اینها نقص ماده اول NPT از طرف کشورهای دارای سلاح هسته ای است اینکه ما آمریکا ، فرانسه و انگلیس خود در این زمینه متهم هستند و این جرم تثبیت شده است. آقای بوش پسر پس از امضای توافق نامه در سفری به هندوستان در مصاحبه ای با صراحت اعلام می کند که ما در 8 مورد از مسائل هسته ای با هندوستان به توافق رسیده ایم و موافقت نامه به امضا رسیده است . هندوستان که جزء 5 کشور دارای سلاح هسته ای نیست بنابراین این نقص NPT است. چرا کسی معترض نمی شود . الان در حقیقت شرایط به گونه ای است که آژانس صرافا برای اینکه به ایران فشار بیاورد. برای ما تنها راه این است که از NPT خارج شویم و این حق قانونی  ما است.

در صورت خروج از NPT از فصل هفتم خارج می شویم که هم اکنون تحریم ها به شکل شدیدتر از آنچه هست اعمال می شود

اینکه برخی سروصدا می کنند که اگر ما خارج شویم ما را وارد فصل هفتم منشور می برند، نه اینطور نیست این فقط یک نوع بازی با الفاظ است، ما قبل برجام در فصل هفتم بودیم که به ما می گویند شما را از فصل هفتم بیرون آوردیم، در فصل 2 ماده مهمش ماده 41 و 42.

در ماده 41 فصل هفتم گفته شده اگر کشوری صلح جهانی را به خطر بیندازد باید با آن برخورد شود این برخورد در ماده 41  فصل هفتم است یعنی این ماده 41 تحریم است. الان سوالی که پیش می آید این است که مگر ما الان تحریم نیستیم؟ و ماده 41 به شکل بسیار شدیدتر از آنچه که هست برای ما اعمال می شود.

در ماده 41 گفته شده تحریم های بین المللی، تحریمی است که در شورای امنیت سازمان ملل به رسمیت شناخته شده باشد الان تحریم های ثانویه آمریکا کجای سازمان ملل به رسمیت شناخته شده است ؟ این تحریم ها فقط خواست خود آمریکاست و علیه ما اعمال شود بنابراین  بر فرض که ما به فصل هفتم برگردیم هیچ اتفاق جدیدی نمی افتد به هرحال تنها راه این است که از NPTخارج شویم.

در مورد محمد البرادعی در ویکی تابناک بیشتر بخوانید

البرادعی: مشکل ما با ایران این است که بدون رابطه با ما به بزرگترین قدرت تکنولوژیک و نظامی منطقه تبدیل شد

در سفر سوم البرادعی در یادداشتی، دلیل آوردم و استناد کردیم که تنها راه  ما این است که از NPT خارج شویم و مسئله اینها اصلا مسئله هسته ای نیست که همین حرف را آقای جورج کریدمن به صراحت گفتند که مشکل ما با ایران مشکل هسته ای نیست مشکل ما این است که ایران نه تنها بدون رابطه با ما بلکه با تخاصم و درگیری با ما به بزرگترین قدرت تکنولوژیک و نظامی منطقه تبدیل شده است.

برجام برای آمریکا سند طلایی بود/امریکا برای گرفتن امتیازات بیشتر و با اطمینان از قول صریح روحانی برای عدم خروج از برجام ، از برجام خارج شد

برجام در حقیقت برای آمریکایی ها یک سند طلایی بود و هرگز نباید از آن خارج می شد، اما چرا ترامپ از آن خارج شد یعنی اینکه خودش به تنهایی تصمیم به خروج از برجام گرفت؟ قطعا اینگونه نیست چون این تصمیمات به گونه ای نیست که یک رئیس جمهور به تنهایی تصمیم بگیرد این تصمیم یک راهکار و به اصلاح یک چرخش و مکانیزم خاصی دارد ترامپ دقیقا بعد از این مسئله از برجام  خارج شد که آقای دکتر روحانی قول داد که اگر آمریکا از برجام خارج شود ما از برجام خارج نمی شویم.  این گفته ، گفته‎ی خانم موگرینی  است که نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات در مصاحبه ای با صراحت گفت که آقای دکتر روحانی گفتند اگر آمریکا از برجام خارج شود ما از برجام خارج نمی شویم.

بنابراین ترامپ برای اینکه امتیازات بیشتری بگیرد از برجام خارج شد دلیل نیز این است که بعد از آن تقریبا 11 بار درخواست کرد که مذاکره کنیم و ترامپ زمانی که خارج شد ایرانیان به زودی خواهند آمد و با ما مذاکره خواهند کرد یعنی نگاهش نگاهی بود برخورد کاملا منفعلانه که دولت قبل داشت و به دنبال این بود که مجددا مذاکره کنیم تا امتیازات جدیدی بگیرندولی این اتفاق رخ نداد چرا؟ نه که دولت قبل نخواهد این کاررا انجام دهد بلکه علت اصلی این بود که نگذاشتن بیشتر از این ضربه بزنند و فاجعه بیشتری  به بار آورند.

در قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها از انفعال خارج و به آمریکا فهمانده شد اگر به تعهداتش عمل نکند امتیازات خود را به تدریج پس می گیریم

 تا اینکه مذاکرات وین شروع شد. مذاکرات وین زمانی شکل گرفت که مجلس یازدهم طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها را تصویب کرد که دولت به شدت با آن مقابله می کرد ولی به هرحال قانون بود و باید اجرا می شد مطابق با این قانون ما در مقابل آمریکاها و غرب دیگر حالت انفعال نداشتیم بدین معنی مام به همان اندازه که شما تعهداتتان را نادیده می گیرید ما هم امتیازاتی را که دادیم به تدریج پس می گیریم تا اینکه به پروتکل الحاقی رسید و داد و بیدا آن ها بلند شد در حقیقت اینکه امروزه دست بالا و برتر با ماست آنها اولا به هیچ یک از تعهداتشان با برجام عمل نکردند نه آمریکا به تعهداتش تن داد و نه غرب ، اگر بازرسان آژانس بازگردند معنی دیگر حضور آنان این است که ما اطلاعات بیشتری برای ترور دانشمندان هسته ای‎مان و تخریب تاسیسات هسته ای‌مان به آن ها بدهیم!

ماجرای «توافق خاموش» ایران و آمریکا چیست؟ - تجارت‌نیوز

براساس شواهد، عاقلانه ترین و موثرترین راه خروج ایران ازNPT است

بنابراین همه شواهد حکم می کند که عاقلانه ترین و موثرترین راه این است که ما از NPTخارج شویم و مطابق با همان بند 1 ماده 10 NPT باید 3 ماه قبل اطلاع داده شود که اطلاع می دهیم گفته شده که دلایل باید ذکر بشه که دلایل  ذکر شد : با استناد به اینکه بازرسان آژانس اطلاعات را دراختیار رژیم صهیونیستی و آمریکا قرار داده اند و آنها از این اطلاعات برای ترور دانشمندان هسته ای ما  و تخریب در تاسیسات هسته ای ما استفاده کرده اند، دلایل کاملا روشن و محکمه پسندی است که عاقلانه ترین و موثرترین راه این است که ما از NPT خارج شویم.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات