صبح صادق >>  پرونده >> پرونده
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱  ، 
کد خبر : ۳۳۸۲۸۷

دشمن به دنبال دوگانه‌سازی مردم و نظام است

ایالات متحده آمریکا در آذر 1358 حضور نظامی خود را در منطقه استراتژیک خلیج‌فارس شروع کرد[...]
پایگاه بصیرت / اکبر معصومی
ایالات متحده آمریکا در آذر 1358 حضور نظامی خود را در منطقه استراتژیک خلیج‌فارس شروع کرد. رسانه‌های وابسته به محور شیطانی عبری‌ـ عربی هدف آمریکا از حضور غیرقانونی و نامشروع در خلیج‌فارس را محاصره اقتصادی ایران مطرح کردند. 
در واقع، پس از آن اتفاق بود که دو رویکرد نظامی با اولویت نخست و رویکرد اقتصادی به عنوان محور دشمنی آمریکا با ایران مطرح شد. 
دو رویکردی که ایالات متحده آمریکا از طرق مختلف آن را پیش برد و در آخر هم هیچ نتیجه‌ای نگرفت. محاصره اقتصادی که در قالب تحریم مطرح بود، در طول چهار دهه نه تنها هیچ نفعی برای غرب نداشته، بلکه در بسیاری از جهات، سلاح تحریم نزد جهانیان نیز بی‌اعتبار شده است. اگرچه همچنان تحریم ادامه دارد؛ اما نحوه اثرگذاری آن بر جمهوری اسلامی ایران تغییر کرده است. 
به بیان بهتر، ایالات متحده آمریکا برای پیشبرد راهبرد خود نسبت به نظام اسلامی، تغییر تاکتیک داده و با رویکرد «مهار از داخل» به سمت جنگ با ایران رفته است.
غرب با راه‌اندازی شبکه‌های ماهواره‌ای بی‌شمار و در پیش گرفتن سیاست «ابهام‌افکنی» و «دروغ‌پراکنی» به دنبال بی‌هویت‌سازی انقلاب اسلامی نزد افکار عمومی است. مطرح شدن روزانه صدها دروغ از طریق رسانه‌های محور عربی‌‌ـ عبری‌ـ غربی و نشر حداکثری آن از طریق فضای مجازی به این دلیل است که اولاً جریان تحریف را تقویت کند و ثانیاً اعتماد مردم به نظام اسلامی را کاهش دهد. 
استفاده از ایرانیان خائن برای پیشبرد جداسازی مردم از نظام هم، از جمله ترفندهای غرب به شمار می‌آید که البته در این زمینه به موفقیتی نرسیده‌اند.
بنابراین، در وضعیت فعلی پیش زمینه اثرگذاری تمام خصومت‌های آمریکا، تلاش برای اثرگذاری در باور و ادراک ایرانیان است که هزینه میلیارد دلاری در این زمینه صرف می‌کنند. جمهوری اسلامی ایران در این بازی هوشمند باید تدابیر هوشمندی را اتخاد کند و با آگاه‌سازی جامعه نسبت به اهداف رسانه دشمن، اجازه پیشبرد رویکرد «دوگانه‌سازی مردم‌ـ نظام» را به دشمن ندهد. تقویت رسانه‌ای کشور، افزایش سواد رسانه‌ای جامعه و مدیریت و پاکسازی فضای مجازی کشور از عناصر ضد انقلاب بخشی از رویکرد آفندی است که می‌تواند ارتباط مردم‌ـ نظام را بیش از پیش تقویت 
کند. 
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات