صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۴  ، 
کد خبر : ۳۳۸۴۵۹

امیرعبداللهیان خواستار آزادی فوری «حمید نوری» شد

در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر امور خارجه سوئد خواستار آزادی فوری حمید نوری شهروند ایرانی شد که با اتهامات کاملاً بی‌اساس گروهک تروریستی منافقین در بازداشت به سر می‌برد.
 

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران عصر سه‌شنبه در گفت‌وگوی تلفنی با خانم «آن لینده» وزیر امور خارجه سوئد، آزادی فوری حمید نوری را که با اتهامات کاملاً بی‌اساس گروهک تروریستی منافقین در بازداشت به سر می‌برد، خواستار شد.

امیرعبداللهیان با اشاره به سوابق طولانی روابط دو کشور اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به توسعه مناسبات با اروپا از جمله سوئد توجه دارد، هر دو طرف باید تلاش کنیم تا روابط دو کشور در زمینه‌های تجاری و اقتصادی بیش از گذشته شکوفا شود.

به گزارش وب‌سایت وزارت امور خارجه ایران، حسین امیرعبداللهیان تصریح کرد: نقشه راه همکاری‌های دو کشور ترسیم شده است و با شما موافقم که باید برای اجرایی و عملیاتی شدن این برنامه اقدام جدی و مشترک صورت گیرد.

وی همچنین بر لزوم توجه هر دو طرف بر رفع سوءتفاهمات و موضوعاتی که برای توسعه مناسبات دوجانبه مانع ایجاد کرده است، تأکید کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران بیان داشت، روابط دیرینه دو کشور نباید تحت تأثیر تبلیغات و اقدامات بی پایه و اساس یک گروهک تروریستی که سوابق جنایت‌های آن علیه ملت ایران بر همگان روشن است، قرار بگیرد.

وزیر امور خارجه سوئد نیز در این گفتگوی تلفنی با اشاره به روابط تاریخی دو کشور ابراز کرد: روابط با جمهوری اسلامی ایران برای سوئد از ارزش بالایی برخوردار است و معتقدیم ایران نقش به‌سزایی در صلح و ثبات منطقه دارد.

خانم آن لینده با اشاره به تلاش‌های گروهک منافقین برای تأثیرگذاری بر دادگاه آقای حمید نوری، شهروند ایرانی که به‌اتهامات بی‌اساس در سوئد مورد محاکمه قرار گرفته است، اظهار داشت، دولت و سیستم قضایی سوئد تحت تأثیر تبلیغات این گروه قرار نخواهد گرفت.

شایان ذکر است که آقای حمید نوری شهروند ایرانی با شیادی گروهک منافقین، توسط نیروهای امنیتی سوئد بازداشت شده و تحت محاکمه قرار گرفته است. 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات