صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵  ، 
کد خبر : ۳۳۸۴۸۸

تحلیلگر صهیونیست: سید حسن نصرالله با افزایش توان هوایی، قدرت بازی دادن ما را دارد

بنابر گزارش «سما»، «تسفی یحزقیلی» تحلیلگر امور عربی در کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی پیش‌بینی کرد که مرحله پیش‌رو شاهد جنگ هوایی میان اسرائیل و حزب‌الله باشد.
وی با اشاره به اعزام پهپادهای غیرمسلح حزب‌الله به میدان مورد منازعه «کاریش» مدعی شد، آنچه در حال وقوع است را می‌توان آغاز جنگ هوایی میان اسرائیل و حزب‌الله نامید.
یحزقیلی گفت: ما و نصرالله در چند میدان درگیر هستیم و هفته گذشته، میدان هوایی نیز وارد خط شد. اسرائیل باید به آن توجه کند زیرا در آینده نزدیک، ما را مشغول خواهد کرد و این میدان، آتش زیادی را جذب خواهد کرد.
وی ادعا کرد، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله در هفته گذشته دلیلی برای فعال کردن پهپادها به میدان گازی پیدا کرد و هدف وی ارسال این پیام بود که میدان مذکور تا زمانی که مسأله ترسیم مرزی میان رژیم اسرائیل و لبنان با توافق دو طرفه حل نشده، صحنه نزاع خواهد بود.
یحزقیلی ضمن اعلام اینکه توانایی هوایی حزب‌الله بهتر شده، افزود، عدم پاسخ تل‌آویو به این اقدام، رهبر حزب‌الله را به ادامه این رفتار و فرستادن پهپادهای بیشتر تشویق می‌کند؛ «این بر قدرت نصرالله بر بازی دادن ما دلالت دارد زیرا او می‌داند که ما به خاطر پهپادها به سمت جنگ نخواهیم رفت و از طرف خود می‌تواند ما را تحریک کند».
به گزارش فارس، شنبه پیش (یازدهم تیر) رژیم صهیونیستی ادعا کرد که سه پهپاد حزب‌الله لبنان را که به سوی سکوی گازی کاریش در شرق دریای مدیترانه در پرواز بودند، رهگیری و منهدم کرده است. اما حزب‌الله لبنان اعلام کرد که گروه شهیدان «جمیل سکاف» ‏و «مهدی یاغی»، سه پهپاد غیر مسلح و در اندازه‌های مختلف به سمت منطقه مورد مناقشه میدان «کاریش» به پرواز درآوردند. مأموریت این پهپادهای شناسایی بوده و «مأموریت مورد نظر انجام شد. پیام نیز [به صهیونیستها] رسید. پیروزی فقط نزد خداوند عزیز و جبار است».
چهارشنبه هفته گذشته (پانزدهم تیر) روزنامه لبنانی الاخبار، فاش کرد که عملیات پهپادی روز شنبه در میدان کاریش اولین عملیات نبود، بلکه یک عملیات دیگر نیز پیش از آن در روز چهارشنبه انجام شده بود». پس از انتشار این خبر، ارتش رژیم صهیونیستی اعتراف کرد که عملیات روز شنبه، دومین عملیات پهپادی حزب‌الله بوده است اما ارتش این رژیم، چهارشنبه گذشته، یک پهپاد حزب‌الله را رهگیری و عملیات مذکور را خنثی کرده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات