صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲  ، 
کد خبر : ۳۳۸۸۹۶

بازخورد اعتراف به ناکارآمدی نیرویی هوایی اسرائیل در جنگ آتی در محافل صهیونیستی

چند روز پیش یکی از فرماندهان ارشد سابق نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی نسبت به وضعیت نابسامان پایگاه‌های نیروی هوایی این رژیم و ناکارآمدی آنها در صورت مواجهه با هرگونه جنگ در آینده هشدار داده بود.
ژنرال اسحاق بریک که پیش از این مسئولیت‌های متعددی همچون فرماندهی گردان‌های زرهی ارتش رژیم اشغالگر را عهده‌دار بوده است در مقاله‌ای که در روزنامه هاآرتص منتشر شد با اذعان به وضعیت نابسامان پایگاه‌های هوایی این رژیم و عدم آمادگی این نیروها در برابر تهدیدات احتمالی اذعان داشت که پایگاه‌های مزبور بدون تردید اهداف راهبردی دشمنان اسرائیل در نبرد نظامی پیشِ‌رو خواهند بود.
اما این تمام ماجرا نبود بلکه بیش از 80 نظر در ذیل این یادداشت او از سوی مخاطبان قرار داده شد که اکثرا به شکست رژیم صهیونیستی و ناکارآمدی این رژیم در تقابل با طرف‌‌هایی که از سوی تل‌آویو دشمن توصیف می‌شوند، اشاره و حتی از فروپاشی رژیم صهیونیستی سخن گفتند.
یکی از آخرین کامنت‌ها بااشاره به اعتراف بریک به فلج شدن نیروی هوایی در جنگ آتی آورده است: شاید حق با بریک باشد اما نیروی هوایی اسرائیل تنها نهاد فلج شده نیست بلکه امروز نیز ما شاهد فلج شدن دادگاه عالی، دفتر دادستانی کل، رسانه‌های گروهی، کنست، پلیس و بخش‌های عمده‌ای از ساختار آموزشی هستیم.
یک مخاطب دیگر ضمن تایید سخنان بریک گفت: او نگاه مشفقانه و از روی حسن نیت این سخنان را گفته است در رابطه با موشک‌ها این مسئله برای جبهه داخلی جدی است، همواره ما شکست‌ها و شکاف‌های گوناگونی را مشاهده می‌کنیم.
به طور مثال ما چند موشک برای هدف قرار دادن تمامی توانمندی‌های موشکی دشمن نیاز داریم؟ آیا 20 هزار موشک بالستیک کافی است، واقعا ما ظرفیت و توانمندی چنین حجمی از موشک و ابزار لازم برای شلیک آن را داریم.
دیگری هم گفت: تساحی هانگبی عضو کنست ادعا می‌کند ما ایران را دچار بازدارندگی کرده ایم، او ظاهرا چیزی از واقعیت‌ها موجود نمی‌داند!
یک کاربر دیگر هم به صراحت اعلام می‌کند، هدف جنگ بعدی قتل‌عام 25 هزار نفر از حزب الله و ویرانی 200 روستای شیعی و اخراج تمامی ساکنان شیعه از جنوب لبنان است، باید برای تحقق این امر انگیزه‌ای قوی وجود داشته باشد، این بهانه وانگیزه فقط با تدارک یک تهاجم شدید علیه جبهه داخلی امکان پذیرخواهد بود.
دیگری هم نوشت: حالا چگونه می‌توان فرماندهان ارتش را متقاعد کرد که به این موضوع رسیدگی کنند.
یکی دیگر از کاربران که خود را مشترک قدیمی نامیده نوشت: کسی می‌تواند به من توضیح بدهد گنبد آهنین چگونه در چنین شرایطی عمل می‌کند؟
و در پاسخ پرسش خود نوشت: باید در مقابل شلیک هر موشک طرف مقابل حداقل یک موشک رهگیری شلیک کرد، بیایید فرض کنیم که برخی از موشک‌های آنها هم به اماکن غیر مسکونی و خالی از سکنه می‌روند و ما هیچ موشکی برای آن خرج نمی‌کنیم، اما حزب الله 150 هزار موشک در اختیار دارد و حماس هم 10 هزار موشک، آیا ما 160 هزار موشک رهگیر در اختیار داریم؟
از این رقم بگذریم، آیا ما قادر هستیم یک هزار موشک دقیق را در یک دقیقه رهگیری کنیم؟ به طور حتم پاسخ به این پرسش نه خواهد بود.
یکی دیگر از صهیونیست‌ها هم در تایید سخنان نفر قبلی نوشت: موشک‌های (مقاومت) تمامی مراکز و نقاط راهبردی اسرائیل را پوشش می‌دهند، (تاسیساتی همچون برق، تصفیه آب، بنادر، باندهای فرودگاهی هدف قرار می گیرند) این موشک‌ها برد و توانمندی رسیدن به این نقاط را با دقتی قابل توجه دارند، این حملات موشکی به عنوان حملات افتتاحیه و آغازین انجام می‌شوند و باعث خواهند شد، تا از کارآیی گنبد آهنین، گنبد لیزری و جنگنده‌های اف 35 و نیز هواپیماهای بدون سرنشین کاسته شود، در حالی که بکارگیری تمامی این ابزارها هم بسیار هزینه بر است.
راه اندازی و به کارگیری این جنگ افزارها در مقابل موشک‌های نسبتا ساده شلیک شده بسیار هزینه بر است.
فرد دیگری به نام (ای کیو) نوشت: اقای بریک شما چرا اینقدر نگران هستید، در جنگ آتی ما تسلیم می‌شویم، زیاد نگران نباش به یاری خدا همه چیز عالی خواهد بود، با خاخام‌ها مگر صحبت نکردی؟
فرد دیگری هم خطاب به ژنرال بریک نوشت: شما نظرات قابل تاملی را نوشتی اما بعد از شنیدن شهادت روز پنج شنبه گذشته نتانیاهو در دادگاه، باید به شما بگویم که تحقق نظرات شما محال است، نخست وزیر نامه‌های ارسال شده به دفترش را نمی‌خواند، در آنجا کسی حتی روزنامه هم نمی‌خواند.
یکی دیگر هم با عصبانیت گفت: چرا تمام مقالات منتشر شده در مورد جنگ و فروپاشی در آینده سخن می‌گویند؟ چرا هیچ کس نگاه مثبتی ندارد، مگر امروز توافق صلح با امارات متحده، مصر، اردن، بحرین، مغرب و سودان نداریم! (پس چرا ارزیابی‌ها به سوی فروپاشی است).
و فرد دیگری در این رابطه نوشت: راه‌حل در آن است که ما هواپیماهای پر سرعتی در اختیار داشته باشیم و در حین وقوع خطر به سرعت سوار آن شده و به اروپا بگریزیم.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات