صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۹  ، 
کد خبر : ۳۳۹۱۰۰
مرندی در گفتگو با المیادین:

پیشرفت هایی در مذاکرات حاصل شده اما باید احتیاط کرد

 «محمد مرندی» مشاور هیأت مذاکره کننده هسته‌ای ایران تاکید کرد که پیشرفت‌هایی در این مذاکرات حاصل شده اما باید احتیاط کرد.
بر اساس این گزارش، مرندی در گفتگو با شبکه خبری المیادین گفت: پیشرفت اجمالی حاصل شده است اما برخی از موضوعات همچنان به حل و فصل نیاز دارد.
وی با بیان اینکه ایالات متحده کارنامه خوبی در خصوص توافق ندارد، افزود: آمریکا باید تصمیماتی را جهت رفع نگرانی‌های ایران اتخاذ کند.
مرندی تصریح کرد: برای ایران پیشرفت مهم است و تا زمانی که پیشرفت ادامه داشته باشد مذاکرات تداوم دارد. چیزی که برای ما مهم است دستیابی به یک توافق منصفانه است.
مشاور هیأت مذاکره کننده ایران ادامه داد: نمی دانم به توافق دست خواهیم یافت یا نه. شانس دستیابی به توافق ۵۰ درصد است. از منابع اروپایی به ما خبر رسیده که آمریکایی‌ها در خصوص برخی مسائل توافق تجدیدنظر کرده اند. اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها در تحمیل تصمیمات خود بر ایران پیرامون توافق هسته‌ای شکست خوردند.
مرندی افزود: موضوع سپاه پاسداران شرطی در مذاکرات نبود اما رسانه‌های غربی در خصوص آن دست به بزرگ نمایی زدند. تمام خواسته‌های ایران در چارچوب برنامه جامع اقدام مشترک است نه خارج از آن. اختلاف مربوط به ایران و ایالات متحده پیرامون موضوعات باقیمانده است و اختلافی بین ایران و اروپایی‌ها یا روسیه وجود ندارد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات