بین الملل >>  آمریکاواروپا >> نبض بین الملل
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶  ، 
کد خبر : ۳۳۹۱۴۷

«جنگ داخلی»، هشتگِ داغ آمریکایی‌ها بعد از حمله به عمارت ترامپ

پس از حمله اف‌بی‌آی به عمارت دونالد ترامپ در فلوریدا، استفاده از اصطلاح «جنگ داخلی» در توییت کاربران آمریکایی به شدت افزایش یافت.
«جنگ داخلی»، هشتگِ داغ آمریکایی‌ها بعد از حمله به عمارت ترامپ

بر اساس تجزیه و تحلیل شرکت ردیابی رسانه‌های اجتماعی Dataminr، توییت‌هایی که از اصطلاح «جنگ داخلی» استفاده می‌کنند، پس از حمله اف‌بی‌آی به عمارت دونالد ترامپ در فلوریدا به شدت افزایش یافت.

خبرنگار شبکه «سی‌ان‌ان» نموداری از انفجار توییت‌های طرفداران ترامپ که از این اصطلاح استفاده کرده‌اند را منتشر کرد. این خبرنگار سپس توئیت دکتر «کارولین اور بوئنو» دانشمند علوم رفتاری را منتشر کرد که خاطرنشان می‌کند: حامیان ترامپ واقعاً از ایده جنگ داخلی هیجان‌زده هستند.

این متخصص در ادامه نمونه‌هایی از برخی از واکنش‌ها به حمله روز دوشنبه پلیس فدرال آمریکا به عمارت ترامپ را منتشر کرد: «قبلا مهماتم را خریده‌ام»؛ «جنگ داخلی! اسلحه بردارید مردم!»؛ «جنگ داخلی ۲.۰ همین حالا شروع شد»؛ «بیایید جنگ کنیم»؛ و «یک قدم نزدیکتر به جنگ داخلی پویا».

به گزارش خبرنگار سی‌ان‌ان، در اوج استفاده، این اصطلاح حدود ۸۰ بار در دقیقه - ۱۰ برابر تعداد معمول - استفاده شد.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، حامیان ترامپ پس از انتشار اخبار تحقیقات از رئیس‌جمهور سابق آمریکا برای اعتراض به یورش اف‌بی‌آی به خانه وی، در تفرجگاه پالم بیچ تجمع کردند.

ویدئوها و عکس‌های منتشر شده در توییتر حامیان ترامپ را نشان می‌داد که به استراحتگاه و خانه وی می‌رسیدند و در عین حال توییت‌های طرفدارانش حاکی از آن بود که هزاران نفر در حال برنامه‌ریزی برای حضور هستند. 

طبق این گزارش، از طرف دیگر، کسانی که از ترامپ حمایت نمی‌کنند یا طرفداران قانون و نظم و عدالت هستند، باعث افزایش جستجوها از نوع دیگری شدند.

به نوشته ایندیپندنت، تا صبح سه‌شنبه (نهم اوت) هیچ اطلاعاتی از سوی وزارت دادگستری آمریکا در مورد دلیل این حمله منتشر نشد.

اعتقاد بر این است که این یورش یا به تحقیقات هیأت منصفه در مورد حمله ششم ژانویه ۲۰۲۱ به ساختمان کنگره ایالات متحده مرتبط است، یا به این موضوع جداگانه (اگرچه نه کاملاً بی‌ربط) مربوط می‌شود که آیا ترامپ پس از ترک کاخ سفید در ژانویه ۲۰۲۱ مطالب طبقه‌بندی شده را با خود از این کاخ خارج کرد. 

ششم ژانویه سال ۲۰۲۱ گروهی از هواداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا حمله کردند. ترامپ قبل از حمله هودارانش در سخنرانی در بیرون کاخ سفید از آن‌ها خواسته بود اعتراضشان را به جلسه تأیید پیروزی انتخاباتی «جو بایدن» نشان دهند. ترامپ که بارها اعلام کرده بود در انتخابات به نفع بایدن تقلب گسترده انجام شده، از حامیانش خواست نگذارند «انتخابات را بدزدند».

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات