صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۹  ، 
کد خبر : ۳۳۹۲۰۰

تأکید رئیس جمهور به رفع پست‌های متعارض منافع/ توجه ویژه به انتصابات در وزارتخانه‌ها

رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور در امر مبارزه با فساد از تأکید رئیس جمهور به رفع پست‌های متعارض منافع و توجه ویژه به انتصابات در وزارتخانه‌ها خبر داد.
تأکید رئیس جمهور به رفع پست‌های متعارض منافع/ توجه ویژه به انتصابات در وزارتخانه‌ها

 

حجت‌الاسلام حسن درویشیان رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور در امر مبارزه با فساد گفت: وزارت علوم در دوره جدید تلاش می‌کند رویکردهای دولت سیزدهم را به طور جدی دنبال کند، در جلسه با معاونان وزارت علوم چالش‌های گذشته این وزارتخانه مطرح شد و ما هم صحبت‌هایی نشان از توجه دولت به این چالش‌ها را داشتیم تا راهکارهای برون رفت از این چالش ها که میراث گذشته است را بررسی کنیم.

وی افزود: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های مدون و با تکالیفی که در سند تحول از سوی دولت مردمی برای وزارت علوم در نظر گرفته شده است، شاهد جهش مناسبی در رفع چالش ها و تولید علم و ارتقای جایگاه علمی کشور در دنیا باشیم.

درویشیان عنوان کرد: حسب دستور ریاست جمهوری مأموریتی به نماینده بازرسی ویژه در امر مبارزه با فساد داده شده که ما مطابق برنامه ارشاد مدیران در وزارتخانه‌ها حضور یابیم که این امر جزء برنامه‌های تبلیغاتی ریاست جمهور در زمان انتخابات بود، تعدادی از وزارتخانه‌ها را قبلا بازدید داشتیم و حالا نوبت وزارت علوم بود، در آینده هم برای ارشاد مدیران و تذکر و پیشگیری از جرم و تخلف به وزارتخانه‌های دیگر می‌رویم، اگر هم جرمی احراز شود دولت و ما به عنوان بازرس ویژه حتما بررسی‌ها را انجام می‌دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون تخلف محرز شده را شاهد بوده‌اید یا خیر، اظهار داشت: مثلا یکی از موضوعاتی که تقریبا در تمام دستگاه‌های اجرایی وجود دارد بحث تعارض منافع هست مثلا کسی که مسوولیت در وزارتخانه‌ای دارد اگر در شرکت خصوصی مرتبط با همان وزارتخانه هم مسوولیتی داشته باشد بحث تعارض منافع است که این موضوع را دنبال می‌کنیم، طرح قانونی این موضوع را هم به مجلس پیشنهاد کردیم و نظراتمان را هم به خواست نمایندگان گفته‌ایم.

رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور در امر مبارزه با فساد با اشاره به رفع تعارض منافع در وزارت علوم از سوی وزیر در روزهای ابتدایی دولت، گفت: ما به وزیر اعلام کردیم که این موضوع را دوباره به مسوولان تأکید کنند، هرچند مصداقی در این باره وجود ندارد اما خوب است که برای پیشگیری اقدام شود.

درویشیان درباره توجه اکید رئیس جمهور به موضوع انتصابات در وزارتخانه‌ها عنوان کرد: ما تأکید کردیم حتما کسانی که واجد شرایط انتصاب یک مسوولیت هستند دارای مسوولیت شوند و شایسته گزینی حتما رعایت شود.

وی درباره انتصابات وزارت علوم گفت: برای انتصاب روسای دانشگاه که یک پروسه‌ای با گذر از شورایعالی انقلاب فرهنگی انجام می‌شود ولی در کل توصیه اکید به همه وزرا داشتیم که رعایت شرایط را برای تمام انتصابات داشته باشند.

رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور در امر مبارزه با فساد در پاسخ به سوالی درباره مقایسه وزارتخانه‌ها در احراز فساد مالی، اظهار داشت: نمی‌توان وزارتخانه‌ها را با یکدیگر مقایسه کرد اما به طور کلی در وزارت علوم زمینه فساد مالی به اندازه وزارتخانه‌های دیگر نیست اما به طور کلی اگر جرمی برای ما در هر نهادی احراز شود حتما مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات