صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۱  ، 
کد خبر : ۳۳۹۴۲۰

روسیه: حملات خطرناک اسرائیل در سوریه را محکوم می‌کنیم

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه امروز سه‌شنبه حملات رژیم صهیونیستی در خاک سوریه را محکوم کرد.
به نوشته وبگاه صهیونیستی i24، لاوروف در یک کنفرانس خبری با حضور همتای سوریه‌ای خود گفت: «ما قویاً رویه خطرناک حملات اسرائیل در خاک سوریه را محکوم می‌کنیم.»
وی اضافه کرد: «ما خواستار آن هستیم که اسرائیل به قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد احترام گذشته و فراتر از همه، به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی سوریه بگذارد.»
اظهارات لاوروف در بحبوحه تنش‌های فزاینده میان روسیه و رژیم صهیونیستی مطرح شده است. بسیاری از تحلیلگران دلیل این تنش‌ها را حمایت رژیم صهیونیستی از اوکراین در جنگ روسیه می‌دانند.
دولت سوریه بارها اعلام کرده است، رژیم صهیونیستی و متحدان منطقه‌ای و غربی آن از گروه‌های تکفیری تروریستی که با دولت سوریه می‌جنگند، حمایت می‌کنند. ارتش سوریه تاکنون بارها محموله‌های تسلیحاتی و مهمات ساخت فلسطین اشغالی را از گروه‌های تروریستی مستقر در سوریه کشف کرده است.
جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به صورت متناوب با نقض حریم هوایی لبنان یا از طریق بلندی‌های اشغالی جولان  به سمت اهدافی در شرق و شمال غرب سوریه حملات موشکی انجام می‌دهند.
نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان بارها گزارش داده‌اند، رژیم صهیونیستی روزانه قطعنامه‌های سازمان ملل را نقض و به حریم هوایی لبنان تجاوز می‌کند. 
رژیم صهیونیستی چند هفته پیش مواضعی را در نزدیکی پایگاه نیروی دریایی روسیه در سوریه هدف قرار داد. ماه پیش بنی گانتز، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تأیید کرد که سامانه‌های موشکی اس-۳۰۰ روسیه جنگنده‌های اسرائیل را هدف قرار داده‌اند.
یکی دیگر از موضوعاتی که به تنش میان دو طرف دامن زده تصمیم روسیه برای پایان دادن به فعالیت «آژانس یهودیان» در روسیه است.
روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونستک از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» خبر داد.
روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونستک اعلام کرده و گفته است که قصد تصرف اراضی اوکراین را ندارد.
دولت اوکراین اما استقلال دونستک و لوهانسک را به رسمیت نشناخته و حضور نظامی روسیه را «تجاوز و حمله به تمامیت ارضی« خود خوانده است.
به دنبال آغاز درگیری روسیه با اوکراین، کشورهای غربی ضمن محکوم کردن مسکو و تشدید فشارهای اقتصادی، حمایت‌های همه جانبه سیاسی، مالی، تسلیحاتی از کی‌یف را در دستور کار قرار داده‌اند.
به رغم حمایت‌های غربی‌ها، در صحنه میدانی روسیه توانسته لوهانسک در منطقه شرقی دونباس اوکراین را به کنترل خود درآورده و در تلاش برای تسلط بر همه مناطق دونتسک است.
یائیر لاپید، نخست‌وزیر فعلی رژٰیم صهیونیستی چند ماه پیش روسیه را به ارتکاب جنایات جنگی در اوکراین متهم کرده بود. از طرف دیگر اظهارات چند ماه پیش «سرگئی لاوروف» جنجال‌آفرین شده بود. 
او در مصاحبه با شبکه ایتالیایی «زونا بیانکا» در پاسخ به این سوال که روسیه چگونه می‌خواهد اوکراین را نازی‌زدایی کند در حالی که مردم این کشور خودشان یک رئیس‌جمهور یهودی را انتخاب کرده‌اند، گفته بود: «پس اگر زلنسکی یهودی باشد چه؟ این واقعیت، وجود عناصر نازی در اوکراین را نفی نمی‌کند.من معتقدم که هیتلر خون یهودی نیز داشت و و بعضی از بدترین یهودستیزان، خود یهودیان هستند».
این اظهارات لاوروف برای مدتی تنش‌ها میان مسکو و رژیم صهیونیستی را به شدت افزایش داد

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات