صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۲  ، 
کد خبر : ۳۳۹۶۰۴

محسنی اژه‌ای: مسئله اول کشور اقتصاد است/ تحکیم بنیان خانواده را با جدیت حمایت می کنیم

حجت السلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای امروز در ادامه سفر خود به یزد در جریان دیدار با اقشار مختلف جامعه در این استان، اظهار کرد:‌ فرهنگ عمیق مردم استان یزد باید علاوه بر پاسداری تقویت هم بشود.

وی افزود:‌ به هیچ عنوان نباید اجازه دهیم به این سنت‌های بومی و مذهبی خوب خدشه وارد شود و نگذاریم که شیطان صفت‌ها از بی توجهی ما استفاده کنند.

رئیس قوه قضائیه در ادامه یکی از سرمایه‌های بزرگ این استان را دینداری این مردم دانست و گفت: نخبگان و هنر مردم یزد هم از دیگر سرمایه‌های استان است که آثار آن در نقاط مختلف ایران و خارج از کشور دیده می‌شود.

محسنی اژه‌ای تصریح کرد: استان یزد از مواهب الهی به خوبی بهره‌مند شده و دومین استان معدنی کشور شناخته می‌شود و به واسطه همین مواهب و نیروی انسانی متخصص و خوب به قطب صنعتی کشور هم تبدیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: مهاجرت از استان به خارج یزد و مهاجرت از خارج استان به داخل یزد را دو پدیده‌ای دانست که چندان وضعیت خوبی ندارد گفت: کسانی که از استان یزد خارج می‌شوند نباید نخبگان باشند و اگر این موضوع باشد به ضرر یزد است.

محسنی اژه‌ای ادامه داد: کسانی هم که به یزد مهاجرت می‌کنند هم باید به گونه‌ای باشند که برای استان نفع داشته باشند نه اینکه خدای ناکرده ضرر برای یزد به دنبال داشته باشند.

وی با بیان اینکه یکی از مسائل زیربنایی که باید برای آینده یزد به جد مورد توجه قرار دهیم بحث تربیت تخصصی است گفت: یک سری مشکلات در این استان وجود دارد و مختص یزد است اما برخی مشکلات عمومی است.

رئیس قوه قضائیه آب را یکی از مهمترین مسائل استان یزد دانست و گفت: امروز بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایران با مشکل جدی آب مواجه است و اگر نتوانیم هم منابع آب را افزایش دهیم و هم درست مدیریت نکنیم قطعا با مشکل و معضل بسیار جدی در استان‌هایی از جمله یزد و حتی کل کشور مواجه می‌شویم.

محسنی اژه‌ای تصریح کرد: مسئولان باید هم در حوزه آب‌های دریا و آب ژرف منابع آب را افزایش دهند و هم در زمینه مدیریت مصرف و تفکیک آب اقدامات لازم را انجام دهند و مردم هم باید در زمینه مدیریت مصرف آب توجه ویژه و خاصی داشته باشند.

وی گفت: مقرر شده که مقداری آب از دریا برای یزد انتقال پیدا کند که باید پیگیری و حمایت لازم برای تامین منابع انجام شود و بتوانیم با سرعت نسبت به اجرای این پروژه اقدام لازم را انجام دهیم.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه بحث تولید، سرمایه‌گذاری، قراردادها از جمله مباحث مهم در حوزه اقتصادی است گفت: امروز کشور ما در یک جنگ اقتصادی است و به فرمایش رهبر معظم انقلاب مسئله اول کشور اقتصاد است و اگر نتوانیم به طور جدی این موضوع را مدیریت کنیم بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی افزایش پیدا می‌کند.

محسنی اژه‌ای خاطرنشان کرد: اگر نتوانیم رفع مشکل اقتصادی مردم را انجام دهیم برطرف کردن مشکلات اجتماعی جامعه هم سخت می‌شود ولی اگر بتوانیم اقتصاد را سامان بدهیم قطعا در بسیاری از حوزه‌های اجتماعی مشکل کمتری خواهیم داشت.

وی ادامه داد: با وجودی که یزد در گذشته استانی با کمترین میزان جرم و آسیب اجتماعی بود امروز می‌بینیم که در برخی از حوزه‌های آسیب اجتماعی مشکلات جدی در این استان وجود دارد و باید برای آن چاره اندیشی داشته باشیم.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: از همه مسئولان می‌خواهیم که مسئله اقتصاد و تولید و اشتغال را به صورت بسیار جدی مورد توجه قرار دهند چرا که بدون این حوزه حل مابقی مشکلات بسیار سخت است.

محسنی اژه‌ای خاطرنشان کرد: در استان یزد معدن، صنعت، کشاورزی، گردشگری و امثال این موارد ظرفیت بسیار بالایی دارد و اگر می‌خواهیم در هر یک از این حوزه‌ها فعالیت داشته باشیم و از ظرفیت آن بهره‌برداری کنیم، باید به تمام جوانب امر توجه داشته باشیم و مجموعه دست‌اندرکاران استان تعامل فکری خوبی با یکدیگر برای رفع تعارضات موجود در حوزه‌های مختلف توسعه استان داشته باشند.

وی با تاکید بر ضرورت تحکیم بنیان خانواده در کشور گفت: هر اقدامی که برای این موضوع باید انجام شود را لازم است دنبال کنیم و در هر بخشی مسئولان هر کاری که باید انجام دهند در صورتی که نیاز به حمایت و کمک قوه قضائیه هست با آمادگی کامل در این حوزه ورود می‌کنیم.

رئیس قوه قضائیه گفت: بخش بسیار زیادی از مشکلاتی که امروز در جامعه می‌بینیم به دلیل تزلزل‌هایی است که در کانون خانواده ایجاد شده و در یزد هم متاسفانه این مشکلات کم کم به وجود آمده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات