صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۱  ، 
کد خبر : ۳۳۹۶۵۹

در ایام سفر اربعین سیم کارت ایرانی بهتره یا سیم کارت عراقی؟

اولین گزینه استفاده از سیم‌کارت ایرانی و پرداخت هزینه‌ رومینگ و مکالمات است و دومین گزینه هم خرید سیم‌کارت عراقی است.

این روزها شاهد سفر زائرینی که راهی کشور عراق هستند هستیم، هرساله همانند همیشه با نزدیک شدن به ایام به اربعین حسینی سوالی که در ذهن مسافران اربعین نقش می‌بندد این است که برای برقراری تماس  و ارتباطات خود چه راه حلی پیش رویشان دارند؟  در پاسخ به این سوال می‌توان این موضوع را مطرح شده دانست که سیم کارت های ایرانی به صرفه تر است یا سیم کارت های عراقی؟
به هر حال برای استفاده از سیم‌کارت دو انتخاب پیش روی مسافران اربعین حسینی است. اولین گزینه استفاده از سیم‌کارت ایرانی و پرداخت هزینه‌ رومینگ و مکالمات است و دومین گزینه هم خرید سیم‌کارت عراقی است. باید توجه داشت که اگر سیم‌کارت ایرانی برای این سفر انتخاب شود، بهتر است که حتما از بسته‌های ویژه مکالمه و اینترنت استفاده شود تا هزینه‌ها به مراتب کمتر شود.
از طرفی دیگر اگر سیم کارت عراقی انتخاب برای این سفر باشد باید حتما در نوع خرید دقت شود. چند شرکت فعال در عراق هستند که سیم کارت‌های مسافرتی هفت و 15 روزه را با اینترنت نامحدود به مشتریان ارائه می‌کنند. البته امکان این می‌باشد که مسافران با ارائه پاسپورت، سیم‌کارت‌هایی با عمر طولانی‌تر دریافت کنند که قاعدتاً قیمت آنها نیز متفاوت است.
اپراتور همراه اول در اربعین امسال «تعرفه مکالمه با ایران هر دقیقه 9000 تومان»، «تعرفه مکالمه دریافتی هر دقیقه 6000 تومان»، «تعرفه ارسال پیامک 1300 تومان» و «هر مگابایت اینترنت 500 تومان» است.
 اپراتور ایرانسل نیز، هر دقیقه تماس صوتی با ایران، 9000 تومان، هر دقیقه تماس صوتی دریافتی از ایران، 6000 تومان، هر دقیقه تماس صوتی با کشور عراق، 4000 تومان، ارسال هر پیامک، 1300 تومان و هر مگابایت اینترنت همراه، 500 تومان خواهد بود.
به همین منظور با توجه به هزینه های رومینگ می توان گفت هزینه خرید سیمکارت های عراقی مقرون به صرفه تر و کاربردی تر می باشد. علاوه بر این به دلیل حجم عظیم زوار اربعین، معمولا سرویس رومینگ در روزهای راهپیمایی اربعین دچار مشکل می شود و برای زوار بهتر است با خرید سیم کارت عراقی و استفاده از شبکه های ارتباطی کشور عراق، از بهترین راه برای برقراری ارتباط با ایران استفاده نمایند.
البته خرید سیم کارت عراقی قطعا هزینه های ارتباطی کمتری را نیز برای مسافران به دنبال خواهد داشت. زیرا اپراتورهای عراقی در این ایام سیم کارت های خود را با تخفیفات ویژه برای ارتباطات درون شبکه ای ارائه می کنند و استفاده از این نوع خدمات برای زائران ایرانی که معمولا به صورت گروهی یا کاروانی سفر می کنند، بسیار با صرفه و اقتصادی می باشد و به آنها کمک می کند تا با خرید چند سیم کارت از یک اپراتور، از ارتباط مستمر و ازران قیمت درون کاروانی در طول سفر بهره مند گردند.
در همین راستا «عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در خصوص این مسئله که زائران بهتر است سیم کارت عراقی تهیه کنند یا از رومینگ سیم کارت های ایرانی استفاده کنند، اظهار داشت: «به نظر من امسال هم سیم کارت عراقی به صرفه تر از سیم کارت ایرانی است و استفاد از سیم کارت عراقی توصیه می شود.»
وی افزود:‌ «البته در طول مسیر پیاده روی، سرویس اینترنت وای فای رایگان در برخی از موکب ها فراهم است و زائران می توانند نیاز خود را تا حدی رفع کنند؛ اما به طور کلی توصیه می شود که زائران سیم کارت عراقی تهیه کنند.»
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید داشت: «تعرفه سرویس رومینگ تلفن همراه بیشتر در اختیار اپراتور میزبان است و بسته به نظر آنها تعیین می شود.»
سیم کارت های عراقی معمولا توسط سه شرکت Asiacell ، Zain و Korek ارائه می شوند که هر کدام از قیمت و میزان شارژ اولیه متفاوتی برخوردارند. ابتدا باید حتما توجه کنید که خرید سیم کارت از مراکز معتبر در عراق انجام شود و همانجا هم از فروشنده بخواهید یا سیم کارت و کد فعالسازی را روی گوشی شما نصب کند. 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات