صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۸  ، 
کد خبر : ۳۳۹۶۷۸

دیپلمات روس: ایران نقطه ضعف و ابهام در توافق را نمی‌پذیرد

ادعاهای «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره کمتر شدن خوش‌بینی او درباره امکان حصول توافق در مذاکرات وین با واکنش روسیه همراه شد.
«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین بامداد سه‌شنبه، نپذیرفتن وجود نقطه ضعف و ابهام در هرگونه توافقی را حق طبیعی ایران دانست.
اولیانوف در صفحه توئیتر خود، با اشاره به واکنش «محمد مرندی» تحلیلگر امور بین‌المللی به اظهارات بورل، نوشت: «مشخص است که ایران نقاط ضعف و ابهامات [در توافق] را نخواهد پذیرفت. البته چندان مطمئن نیستم که اتحادیه اروپا فراموش کرده باشد که مسئول وضعیت کنونی چه کسی است».
وی در ادامه توضیح داد: «با وجود ماهیت پیچیده روابط بین‌الملل، شرکت‌کنندگان در مذاکرات وین اما توانایی عملگرا بودن از خود به‌نمایش گذاشته‌اند».
قبل از اولیانوف، مرندی در توئیتی نوشته بود:‌ «بورل متحد آمریکا است و فراموش کرده که دلیل این مذاکرات، نقض برجام توسط غرب و تحریم‌های فشار حداکثری علیه شهروندان ایرانی بود؛ حتی زمانی که ایران در تبعیت کامل [از برجام] به‌سر می‌برد. ایران هرگز نقاط ضعف و ابهامات را نمی‌پذیرد. آمریکا در حال هزینه‌تراشی برای اتحادیه اروپا است».
شامگاه دوشنبه بورل مدعی شد که «مذاکرات هسته‌ای ایران در حال واگرایی و نه همگرایی است» و «امروز من اطمینان کمتری در این باره دارم که توافق هسته‌ای ایران به سرانجام خواهد رسید».
از سوی دیگر، ساعاتی پس از ارائه پاسخ ایران به اتحادیه اروپا، آمریکا که عموماً تلاش دارد توپ را در موضوع مذاکرات وین در زمین ایران بیاندازد، مدعی شد که پاسخ ایران سازنده نبوده است

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات