صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵  ، 
کد خبر : ۳۳۹۷۹۳

استقبال بی‌نظیر عراقی‌ها از حضور گسترده راهپیمایان در نجف

مردم عراق برای رفع مشکل با خودروهای خود به‌سمت مرزها حرکت کرده‌اند؛ با وجود آنکه هفت روز تا اربعین باقی مانده است جمعیت حاضر پشت مرزهای ایران نسبت به سال‌های گذشته رشد قابل‌توجهی داشته است.

 از روز گذشته مرزهای زمینی شاهد حجم انبوه زائران ایرانی بود و چنین جمعیتی، مشکلاتی در حوزه حمل‌ونقل ایجاد کرده است که مردم و دولت عراق برای بهبود وضعیت انتقال زائران از مهران و چزابه در حال تلاش هستند.

مردم عراق برای رفع مشکل با خودروهای خود به‌سمت مرزها حرکت کرده‌اند اما با وجود آنکه هفت روز تا اربعین باقی مانده است جمعیت حاضر پشت مرزهای ایران نسبت به سال‌های گذشته رشد قابل‌توجهی داشته است.

می‌توان گفت امسال همه مردم عراق در میزبانی از زائران مشارکت دارند و با تمام توان و ظرفیت وارد میدان شده‌اند.

امسال علاوه بر مسیرهای اصلی و فرعی منتهی به کربلای معلی، حتی مسیرهای غیررسمی و منازل شهرهای اطراف کربلا و نجف نیز به موکب‌های استقبال از زائران تبدیل شده است و همراهی عراقی‌ها و ایرانی‌ها در راهپیمایی اربعین به مانور وحدت تبدیل شده است.

صبح امروز، برخی دانشجویان و طلاب ایرانی با حضور در موکب‌های عراقی از آن‌ها به‌دلیل میزبانی قابل تحسین، قدردانی کردند.

طبق آمار، در سال‌های گذشته تا 7 روز مانده به اربعین حدود یک تا یک نیم میلیون نفر از مرزهای زمینی و هوایی کشور به‌سمت عراق خارج می‌شدند اما امسال این آمار تا امروز که هفت روز مانده به اربعین است، حداقل 2 میلیون نفر است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات