صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴  ، 
کد خبر : ۳۳۹۸۱۵

فروپاشی زودهنگام ائتلاف «روح صهیونیستی»

اعلام خبر انحلال ائتلاف «روح صهیونیستی» تنها ۴۶ روز پس از تشکیل آن، گمانه زنی‌ها را درباره احتمال همکاری «ایلت شکد» و «بنیامین نتانیاهو» تقویت کرده است.

46 روز پس از حضور پر سر و صدای «ایلت شکد» و «یوعز هندل» سران «احزاب یمیناه» و «راه میهن» در مقابل دوربین‌ها و اعلان ائتلاف این دو حزب تحت عنوان ائتلاف «روح صهیونیستی» خبر انحلال زودهنگام این ائتلاف بار دیگر به تیتر نخست رسانه‌های سرزمین اشغالی مبدل شد.

حزب راستگرای یمیناه که پس از جدایی «نفتالی بنت» از آن، روزهای کابوس واری را با ایلت شکد سپری می‌کند امیدوار بود تا با اعلان ائتلاف خود با حزب راه میهن بار دیگر بتواند حضوری پررنگ را در صحنه سیاسی رژیم صهیونیستی عهده دار شود، اما حتی این اتحاد نیز نتوانست وضعیت این حزب را در تازه ترین نظرسنجی‌های سرزمین اشغالی در آستانه پنجمین انتخابات متوالی پارلمانی اسرائیل بهبود ببخشد.

اعلان خبر انحلال ائتلاف نوپای روح صهیونیستی در شرایطی است که از هم اکنون گمانه زنی‌ها درباره آینده سیاسی شکد و یمیناه بالا گرفته است. از نگاه برخی تحلیل گران پایان همکاری یمیناه و راه میهن را می‌توان نشانه چراغ سبز شکد به نتانیاهو به منظور اعلان ائتلاف این دو حزب در واپسین روزهای معرفی فهرست احزاب حاضر در انتخابات کنست دانست.

گفته می‌شود نتانیاهو نیز که حزب متبوعش یعنی لیکود علی رغم پیشتازی در نظرسنجی‌ها همچنان از تشکیل کابینه آتی اسرائیل ناامید است قصد دارد تا با جذب پایگاه حامیان یمیناه و شکد وضعیت خود را در انتخابات آتی بهبود ببخشد.

تلاش‌های نتانیاهو به منظور بازگشت به قدرت در شرایطی است که نتایج حاصل از تازه ترین نظرسنجی‌ها در سرزمین اشغالی از تداوم بن بست سیاسی در فلسطین اشغالی بر سر راه تشکیل کابینه و تکرار مجدد انتخابات پارلمانی برای ششمین بار حکایت دارند.

نتانیاهو که از تبدیل شدن پرونده‌های قضایی‌اش به دستمایه رسانه‌ها بسیار عصبانی است اعلان کرده که در صورت بازگشت مجدد به قدرت به سرعت دست به تغییراتی اساسی در قوه قضائیه خواهد زد و دادستان عالی و قضات را برکنار و افراد جدیدی را جایگزین آنها خواهد ساخت تا بدین شکل مسیر رسیدگی به پرونده‌های قضایی‌اش را منحرف نماید.

پنجمین انتخابات متوالی رژیم صهیونیستی در شرایطی قرار است در تاریخ 10 آبان برگزار شود که ناکارآمدی کابینه موقت یائیر لاپید از یک سو و روند قضایی پرونده‌های نتانیاهو بحران عدم اعتماد را در میان ساکنین سرزمین اشغالی تشدید کرده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات