صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۴  ، 
کد خبر : ۳۳۹۹۶۶

مستند| بی‌بی‌سی: سردار سلیمانی قدرتمندترین فرد در عراق بود +دانلود مستند

این مستند کوتاه به فعالیت‌های سردار سلیمانی و نیروهای ایرانی در مقابله با جنایت‌های داعش در عراق اختصاص دارد.

https://cdn.mashreghnews.ir/d/2022/09/13/0/3590327.jpg

«گابریل گیت‌هاوس» خبرنگار مشهور بی‌بی‌سی، ۲۴ سپتامبر ۲۰۱۴ (۲ مهرماه ۱۳۹۳) چند ماه پس از پیش‌روی‌های داعش در عراق مستندی را ساخت و منتشر کرد که سردار سلیمانی را «قدرتمندترین فرد در عراق» معرفی می‌کرد.

«گابریل گیت‌هاوس» خبرنگار، گزارشگر، و مستندساز شبکه‌ی بی‌بی‌سی است. گیت‌هاوس اولین خبرنگار غربی‌ای بود که به شهر «آمرلی» عراق رفت و ماه‌ها در آن‌جا، در محاصره‌ی داعش، گرفتار شد. وی همچنین بارها از مناطق جنگ‌زده‌ی شرق آفریقا، لیبی، عراق، روسیه، اوکراین و نقاط دیگر گزارش تهیه کرده است.

این مستند کوتاه که در بخش خبری «نیوزنایت» شبکه‌ی بی‌بی‌سی منتشر شد، به فعالیت‌های سردار سلیمانی و نیروهای ایرانی در مقابله با جنایت‌های داعش در عراق اختصاص دارد. گیت‌هاوس در این مستند شخصاً به عراق رفته و با افراد مختلفی از جمله فرماندار موصل، فرمانده‌ی نیروهای پیشمرگه، فرماندهان رده پایین‌تر، و حتی سربازان عراقی مصاحبه می‌کند و درباره‌ی سردار سلیمانی و ایران از آن‌ها می‌پرسد.

این خبرنگار انگلیسی از قول یکی از مقامات عراقی نقل می‌کند که پس از سقوط موصل به دست داعش، مداخله‌ی سریع ایران بود که از سقوط بیش‌تر شهر جلوگیری کرد، نه پشتیبانی هوایی آمریکا. وی می‌گوید حتی آمریکا هم در نبرد با داعش به ایران وابسته است.

بخش خبری «نیوزنایت» به پوشش اخبار مهم ملی و بین‌المللی در شبکه‌ی بی‌بی‌سی می‌پردازد و به تحلیل و بررسی عمیق‌تر رویدادهای داغ جهان اختصاص دارد. این برنامه از سال ۱۹۸۰ آغاز شده و هنوز تولید می‌شود. (+)

در این مستند سردار سلیمانی به عنوان یک فرمانده‌ی نظامی معرفی می‌شود که فرماندهی شبه‌نظامیان شیعه در عراق را برای نبرد با داعش به عهده دارد و با فرماندهان نظامی و سیاستمداران عراق در ارتباط است. در ادامه، می‌توانید این مستند را با زیرنویس اختصاصی تماشا کنید.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات