صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸  ، 
کد خبر : ۳۳۹۹۸۶
سرلشکر موسوی:

نظام جمهوری اسلامی ایران به برکت تلاش‌ها و خون شهدا هر روز بالنده‌تر، قوی‌تر و با اقتدار به پیش می‌رود

فرمانده کل ارتش گفت: ارتش با کمک مردم و سایر نیروهای مسلح ماموریت خود را به بهترین نحو انجام داده و ارتش در ۸ سال دفاع مقدس سربلند بیرون آمده است.
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی- امنیتی و دفاعی

سرلشکر موسوی: ارتش در ۸ سال دفاع مقدس سربلند بیرون آمده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بصیرت، اختتامیه بیستمین دوره جامعه‌پذیری نظامی مشترک دانشگاه های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (دوشنبه ٢٨ شهریور) با حضور امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، امیر سرتیپ علیرضا شیخ معاون تربیت و آموزش ارتش، امیر سرتیپ محمد محمودی معاون اجرایی ارتش، امیر سرتیپ حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش، امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش، امیر سرتیپ حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش، امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریای ارتش و تعدادی از فرماندهان و مسئولان ارتش جمهوری اسلامی ایران در مرکز آموزش شهدای وظیفه ٠١ نیروی زمینی ارتش برگزار شد.

امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در این مراسم ضمن تسلیت سالروز ارتحال پیامبر اعظم(ص)، حضرت امام حسن مجتبی و حضرت امام رضا(ع) گفت: چند روزی تا آغاز هفته دفاع مقدس فاصله داریم و به روح شهدای بزرگ دفاع مقدس درود فرستاده و آن روزهای غرورآفرین را گرامی می‌داریم.

فرمانده کل ارتش گفت: بسیار خوشحالم که امسال هم جمعی از دانشجویان فراجا در جمع ما حضور دارند. فراجا یکی از بخش های خدوم و سودمند برای کشورمان است. مدافعان امنیت اجتماعی که در جای جای این کشور شبانه روز مشغول خدمت هستند و ما به عنوان یک شهروند، ایرانی و نظامی قدردان زحمات آن ها هستیم.

سرلشکر موسوی با اشاره به تلاش های فراجا در ایام اربعین خاطرنشان کرد: همین‌جا وظیفه خود می‌دانم که از تلاش‌های سخت و شبانه‌روزی فراجا در اربعین تشکر کنم. همچنین از همه بخش‌ها که در این مراسم تلاش و کوشش کردند نیز تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی ادامه داد: شما افسران و فرماندهان آینده ارتش هستید که آمده‌اید تا ماموریت مهم پیشینیان خود را به سرانجام برسانید. پیشینیان ما بار سنگین این مسئولیت را برعهده گرفتند و از آن سربلند بیرون آمدند.

سرلشکر موسوی گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران به برکت این تلاش‌ها و خون شهدا هر روز بالنده‌تر، قوی‌تر و با اقتدار به پیش می‌رود و پرچم استقلال این کشور عزیز در جهان برافراشته است و تاکنون اجازه کوچکترین خدشه به استقلال داده نشده است.

فرمانده کل ارتش تصریح کرد: با وجود همه دشمنی‌ها، کینه‌ورزی‌ها، اقدامات خصمانه، تهدیدات، جنگ تحمیلی هشت ساله و تهدیدات پس از آن از سوی دشمنان این انقلاب و این آب و خاک یک وجب از خاک پاک این کشور به دشمن داده نشده و نخواهد شد و تمامیت ارضی آن حفظ شده و حفظ خواهد شد؛ این یعنی ارتش تاکنون با کمک مردم و سایر نیروهای مسلح ماموریت خود را به بهترین نحو انجام داده و ارتش سربلند است.‌‌

وی ادامه داد: گذشتگان شما در زمین، هوا و دریا جنگیدند و پایمردی کردند تا این پرچم برافراشته بماند و ملت بزرگ ایران سرافراز و سربلند مسیر تعالی و افتخار خود را طی کنند.

فرمانده کل ارتش با اشاره به شهدای ارتش در دفاع مقدس تصریح کرد: بیش از ۴۸ هزار نفر از مردان ارتش جمهوری اسلامی ایران لباس شهادت را پوشیدند و ده‌ها هزار نفر نیز به افتخار جانبازی رسیدند و مابقی نیز از جوانان، پیشکسوتان، شاغلان و بازنشستگان بر سر پیمان خود با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایستاده‌اند و منتظرند تا با دستور فرمانده معظم کل قوا با پای سر، انجام وظیفه کنند.

سرلشکر موسوی بیان داشت: کارکنان خدوم ارتش در همین لحظه و در تمام ساعات شبانه‌روز در زمین و آسمان ایران عزیز و عمق دریاها، از مرز‌های زمینی، شرق، غرب و جنوب و شمال کشور تا مدار ۲۰ درجه در آب‌های آزاد مشغول پاسداری از این کشور هستند.

فرمانده کل ارتش خطاب به افسران حاضر در میدان اظهار داشت: شما لباس پاسداری تمامیت ارضی و استقلال جمهوری اسلامی را بر تن کرده‌اید و پوشیدن لباس سربازی ارتش اسلام، مبارکتان باد.

وی ادامه داد: ایمان و فداکاری و شجاعت و ازخودگذشتگی پیش‌نیاز پا گذاشتن در این عرصه نورانی است که شما برگزیدگان این مرز و بوم با غیرت و حمیت در این عرصه پر افتخار پا گذاشتید.

فرمانده کل ارتش در پایان خاطرنشان کرد: لازم می‌دانم یک بار دیگر در این مراسم عهدی را که منسوب به حضرت امیرالمومنین (ع) است، برای شما عزیزان تکرار کنم که ان‌شاءالله تا لحظه شهادت در قلب و جان ما حل شود؛ «ای مالک! من و تو هر دو سربازیم و چه نیکوست که عمرمان بر خاک و خون میدان نبرد به پایان برسد و فردای قیامت در پیشگاه خداوند بزرگ، گلگون‌کفن و سپیدروی محشور شویم؛ ان‌شاءالله».

به گزارش فارس، دانشجویان دانشگاه های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان از مقابل جایگاه فرماندهان رژه رفتند و فرماندهان از رژه دانشجویان سان دیدند.

/ انتهای پیام

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات