صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۴  ، 
کد خبر : ۳۴۰۰۲۴
کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاست خارجی در گفت و گو با بصیرت مطرح کرد

خنثی شدن تحریمها و توطئه های دشمن، دستاورد سفر رئیس جمهور به سازمان ملل متحد بود

یکی از مهمترین دستاوردهای این سفر را می توان خنثی کردن تلاش دشمنان برای منزوی کردن جمهوری اسلامی عنوان کرد، چرا که رئیس جمهور چهره حقانیت طلب جمهوری اسلامی را در پیش دیدگان مردم جهان به نمایش گذاشتند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بصیرت؛ سید رضا صدرالحسینی کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی در پاسخ به این سوال که مهمترین دستاوردهای سفر رئیس جمهور به سازمان ملل از نظر شما چیست؟ و در این باره چه ارزیابی دارید، گفت: با توجه به اینکه یکی از مهمترین سیاست های دولت سیزدهم در بخش سیاست خارجی، گسترش روابط سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی با کشورهای همسایه و غیر معاند است، تحقق این خواسته منوط به بهره مندی از پیمان های بین المللی و منطقه است. در همین راستا، آقای رئیسی به عنوان رئیس جمهور ایران با شناخت کافی از قواعد و اصول حضور در نظام بین الملل در بالاترین سطح دیپلماتیک مطالب و موضوعات اساسی سیاست خارجی جمهوری اسلامی را درمجمع عمومی در دیدار با روسای جمهور بیان کردند که در گسترش تعاملات اقتصادی و پیمانهای تجاری ایران بسیار موثر باشد.

وی در این باره خاطر نشان کرد: مجموع اقدامات و مواضع رئیس جمهور در سفر چند روزه به نیویورک منجر به ارتقای جایگاه جمهوری اسلامی ایران در سطح بین الملل شد چرا که دشمنان همواره بر این بودند و هستند تا ایران هراسی را با نشان دادن چهره ای غیر واقعی از ایران در سطح جهان ترسیم کنند.

وی در ادامه افزود: با توجه به اتخاذ مواضع بسیار روشن، شفاف و انقلابی و شجاعانه از سوی آقای رئیسی در ارتباط با تعمیق و گسترش مسائل اقتصادی مردم به این موضوع مطمئن باشند که قطعا در ماه های آینده می توانیم تاثیرات مثبت این حضور در مجمع عمومی و بیانات آقا رئیسی را به عینه شاهد باشیم.

کارشناس سیاست خارجی خاطر نشان کرد: همچنان که رئیس جمهور به پشتوانه عضویت دائم جمهوری اسلامی ایران در پیمان شانگهای، مطالب و مسائلی را بیان کردند تا مشخص شود جمهوری اسلامی قابلیت منزوی شدن ازجانب نظام بین الملل و سلطه گرانه را ندارد و امروز بسیاری از کشورهای جهان خواهان افزایش تبادلات تجاری واقتصادی با ایران هستند.

این کارشناس سیاست خارجی و روابط بین الملل ر خصوص دیگر مزیتهای سفر رئیس جمهور گفت: یکی دیگر از مزیت های سفر رئیس جمهور که از آن به عنوان دستاوردهای سفر می توان یاد کرد عضویت در بریکس است که در ماه های آینده در مجمع عمومی برگزار می شود. حضور ایران در این مجمع وعضویت در بریکس منجر به خنثی سازی بخش اعظمی از تحریم ها می شود، لذا یکی از مهمترین دستاوردهای این سفر را می توان خنثی کردن تلاش دشمنان برای منزوی کردن جمهوری اسلامی عنوان کرد.

سید رضا صدرالحسینی خاطر نشان کرد: یکی دیگر از مهمترین دستاوردهای این سفر، نشان دادن و به نمایش گذاشتن روحیه شجاعت و انتقام گیری از خون شهدای مقاومت بود که از سوی آقای رئیس جمهور با بلند کردن عکس حاج قاسم سلیمانی اتفاق افتاد به ملتهای آزادی خواه جهان گفته شود همواره حق آنها از دشمنان گرفته می شود.
وی در پایان گفت و گو خاطر نشان کرد: در مجموع می توان گفت با عنایت به شرایط کنونی نظام بین الملل و شکست های متعدد غرب در موضوعات گوناکون، سفر رئیس جمهور درحوزه مسائل سیاست خارجی و اقتصادی برای کشور موثر واقع می شود. به گونه ای که می توان انتظار داشت تاثیرات این سفر در ماه های آینده بر روی اقتصاد ایران و به طور مستقیم روی سفره های مردم قابل مشاهده خواهد بود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات