صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۶  ، 
کد خبر : ۳۴۰۹۷۷

تحریم ایران نشان دهنده تلاش غرب برای تداوم بخشی به ناامنی بود

لت تلاش آمریکا برای تغیبر در ایران به علت روحیه استکبار ستیزی نظام اسلامی است که دست آمریکا از غارت منابع کشورمان کوتاه کرده است.
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی

شکست آمریکا و هم پیمان آن در تداوم بخشی آشوب و ناامنی در کشور باعث شده است محور آمریکایی بدنبال توجیه و در عین حال دادن تنفس مصنوعی به گروهگ های تروریستی رویکرد همیشگی خود را مبنی بر تحریم کشورمان را در پیش گرفتند. بر این اساس خزانه‌داری آمریکا مدعی شده اعضای یک شبکه بین‌المللی که با تجارت نفت اقدام به درآمدزایی برای حزب‌الله لبنان و نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران می‌کرده را در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.
تحریم‌های اعلام‌شده از سوی خزانه‌داری آمریکا اسامی ۶ فرد، ۱۷ شرکت و ۱۱ کشتی را شامل می‌شود. افراد تحریم‌شده تابعیت‌های ایرانی، سوئیسی، لبنانی و فرانسوی دارند.۱۷ شرکتی که در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته‌اند در امارات، سوئیس، جزایر مارشال، سنگاپور و ترکیه قرار دارند. کشتی‌های تحریم‌شده تحت پرچم پاناما، جیبوتی و لیبری، جزایر کوک هستند در این فهرست قرار گرفته‌اند.

ایالات متحده در حالی جنگ اقتصادی را علیه ایران را در پیش گرفته است که در صدد است با فعال سازی رویکرد ناامن سازی ایران از درون، تحریم های خود را اثر گذار جلوه دهد. 

مجله فوربز در گزارشی عنوان کرد که تحریم دیگر نمی تواند ابزار مناسبی برای کنترل ایران باشد. آمریکا در طول 43 سال گذشته با رویکرد تحریم بدنبال مهار ایران بود، نه تنها موفق نشده است بلکه خود آمریکا از جایگاه هژمون برتر سقوط کرده است. از طرفی جمهوری اسلامی ایران به جایگاه بیستم اقتصاد جهان رسیده است که انتظار می رود با وجود شدیدترین تحریم ها روند رشد اقتصادی ایران همچنان ادامه داشته باشد. طبق پیش بینی صندوق بین المللی پول در سال آینده ایران رشد بالای 3 درصد را تجربه خواهد کرد. 

نکته قابل توجه این است که آمریکا تصور می کند با وجود تحریم و حمایت از تجزیه طلبان و اغتشاش گران می تواند به اهداف خود مبنی بر تغییر حکومت در ایران برسد. تصوری که نشان دهند عمق سطحی نگر آمریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران است. البته علت تلاش آمریکا برای تغیبر در ایران به علت روحیه استکبار ستیزی نظام اسلامی است که دست آمریکا از غارت منابع کشورمان کوتاه کرده است.  ریچارد مدهرست تحلیلگر انگلیسی می نویسد: اگر فکر می کنید که غربی ها نگران حقوق زنان ایرانی هستند، احمق هستید. از سال 1979 به دنبال خلاص شدن از دست ایران است. چون قبل از جمهوری اسلامی آمریکایی ها و انگلیسی ها منابع ایران را غارت می کردند. 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات