بین الملل >>  آمریکاواروپا >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۶  ، 
کد خبر : ۳۴۱۱۳۸

زلنسکی این بار برای مقابله با ایران دست به دامن نتانیاهو شد

رئیس‌جمهور اوکراین با ذوق‌زدگی از بازگشت «بنیامین نتانیاهو» به قدرت ابراز امیدواری کرد که رژیم صهیونیستی و اوکراین بتوانند علیه ایران فعالیت کنند.
پایگاه بصیرت / گروه بین المللی

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین که از هر فرصتی برای سرپوش گذاشتن بر ضعف‌های خود در جنگ‌ اوکراین بهره می‌گیرد و جمهوری اسلامی ایران را هدف قرار می‌دهد، در پیامی ویدئویی ضمن ذوق‌زدگی از بازگشت «بنیامین نتانیاهو» به قدرت به طور ضمنی ابراز امیدواری کرد که رژیم صهیونیستی و اوکراین بتوانند علیه ایران فعالیت کنند.

هفته‌نامه «نیوزویک» در این خصوص گزارش کرد که زلنسکی با استقبال از بازگشت بنیامین نتانیاهو به قدرت پس از انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی،گفت که امیدوار است اسرائیل و اوکراین بتوانند روابط خود را در خصوص آن چه که بعنوان نگرانی‌های امنیتی مشترک توصیف کرد، افزایش دهند.

رئیس‌جمهور کمدین اوکراین در سخنرانی شبانه خود برای مردم کشورش گفت که به نتانیاهو که ائتلاف راست و مذهبی وی درانتخابات هفته گذشته به برتری رسیده، تبریک گفته است.

زلنسکی که در جنگ با روسیه ۲۰ درصد از خاک کشورش را بر باد داده است، بار دیگر در ادعاهایی بی‌اساس، جمهوری اسلامی ایران را به عرضه پهپاد به ارتش روسیه برای حمله به اوکراین متهم کرد.

وی در حالی از بازگشت نتانیاهو ابراز خرسندی کرده است که پیش از این «یائیر لاپید» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی حاضر به قبول درخواست‌های اوکراین برای کمک نظامی نشده بود و آن طور که نیوزویک گزارش کرده است زلنسکی امیدوار است که رژیم صهیونیستی و اوکراین بتوانند دلیل مشترکی را تحت رهبری نتانیاهوی جنگ طلب پیدا کنند.

طبق این گزارش، زلنسکی در پیام ویدئویی خود گفت: «فکر می‌کنم برای همه روشن است که اوکراین بر چه چیزی تأکید می‌کند و اسرائیل چه تأکیدی بر امنیت دارد».

رئیس‌جمهور اوکراین که به طور ضمنی به جمهوری اسلامی ایران اشاره داشت، بدون آن‌که نامی از ایران ببرد، گفت: «معتقدم که ما می‌توانیم به طور خارق‌العاده‌ای کشورهای خود را تقویت کنیم، به ویژه آن که تهدیدهای ما با یکدیگر مرتبط است».

پیش از این بارها رئیس‌جمهور اوکراین از مقام‌های رژیم صهیونیستی در خصوص تجهیزات نظامی درخواست کمک کرده بود و حتی از این رژیم خواسته بود که به کی‌یف،‌ سامانه گنبد آهنین بدهند که با مخالفت صهیونیست‌ها مواجه شده بود.

زلنسکی اخیراً در مصاحبه با برنامه «اودا» تلویزیون رژیم صهیونیستی در خصوص امتناع مقام‌های رژیم صهیونیستی برای عرضه سامانه گنبد آهنین به کی‌یف گفت، وقتی موضوع این سامانه مطرح شد، هیچ یک از مقام‌های رژیم صهیونیستی حتی حاضر به بحث درباره چنین موضوعی نشدند.

زلنشکی در این خصوص توضیح داد: «من با سه نخست‌وزیر اسرائیل در این خصوص گفت‌وگو کردم» و گفت که حتی اوایل سال جاری میلادی و قبل از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، چنین درخواستی را به مقام‌های رژیم صهیونیستی ارائه کرده است که با امتناع آن‌ها مواجه شده است.

با این حال، نتانیاهو ماه گذشته در جریان کارزار انتخاباتی به روزنامه آمریکایی «یو اس ای تودی» گفته بود که عرضه تسلیحات به اوکراین را در صورت پیروزی به عنوان نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مورد بررسی قرار خواهد داد و در صدد است که نقض میانجی را میان روسیه و اوکراین ایفا کند.

مقام‌های اوکراینی در هفته‌ها و ماههای اخیر، لفاظی علیه ایران را تشدید کرده‌اند و تلاش کرده‌اند تا پای جمهوری اسلامی ایران را به جنگ اوکراین باز کنند.

در همین راستا، «دیمیترو کولبا» وزیر امور خارجه اوکراین ماه گذشته با اتهام‌زنی به تهران گفته بود: «ایران یک خط قرمز برای اسرائیل است و پس از آن که ایران در حقیقت مستقیماً در جنایت تهاجم به اوکراین همدستی کرد، فکر می‌کنم هرکس که در اسرائیل هنوز درباره کمک کردن یا نکردن به اوکراین تردید داشته است،‌ باید این تردیدها را کنار بگذارد».

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات