صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰  ، 
کد خبر : ۳۴۱۴۲۲

خودکشی و فرار نظامیان زن از خدمت سربازی در ارتش رژیم صهیونیستی

تجاوز و رسوایی‌های جنسی یک پدیده معمول در ارتش اسرائیل و به ویژه میان افسران و مقامات عالی‌رتبه آن محسوب می‌گردد.
پایگاه بصیرت / گروه بین المللی

با وجود اینکه رژیم جعلی اسرائیل بر پایه موسسات نظامی بنا شده و ارتش مهمترین نهاد این رژیم محسوب می‌گردد اما همین نهاد از دهه‌های گذشته تاکنون با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده که این چالش‌ها طی سال‌های گذشته به اوج رسیده است؛ به طوری که درصد بالایی از شهرک‌نشینان صهیونیست دیگر اعتمادی به ارتش برای محافظت از خود ندارند و حتی انگیزه پیوستن به ارتش میان جوانان اسرائیلی نیز دیده نمی‌شود.
با وجود سانسورهای نظامی گسترده در نهادهای نظامی اسرائیل و به طور خاص ارتش این رژیم اما همواره اطلاعات متعددی از رسوایی‌های گوناگون در این نهاد بزرگ نظامی از طریق رسانه‌ها منتشر می‌شود. تجاوز و رسوایی‌های جنسی یک پدیده معمول در ارتش اسرائیل و به ویژه میان افسران و مقامات عالی‌رتبه آن محسوب می‌گردد. طبق افشاگری رسانه‌های عبری زبان تاکنون بیش از 1500 مورد تجاوز جنسی در ارتش رژیم صهیونیستی ثبت شده و تعداد زیادی از آنها نیز گزارش نمی‌شود و قربانیان حق شکایت ندارند.
برهمین اساس خودکشی و فرار نظامیان زن از خدمت سربازی در ارتش رژیم صهیونیستی از دهه گذشته به طرزچشمگیری افزایش یافته و آنها از قانون نظامی این رژیم در استخدام اجباری زنان در ارتش شکایت دارند.
اما نارضایتی از ساختار ارتش و رفتار فرماندهان و افسران در میان همه سربازان  اسرائیلی اعم از زن و مرد دیده می‌شود و طبق گزارش روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» تعداد اسرائیلی‌هایی که از خدمت فراری هستند از سال 2020 تا 2021 به 3100 نفر رسیده است. دفاتر مربوطه برای ثبتنام سربازان در ارتش اسرائیل نیز گزارش دادند از ابتدای سال 2022 تعداد زیادی از جوانان واجد شرایط برای پیوستن به ارتش و خدمت در آن مراجعه نکرده‌اند.

موسسه اداره نیروی انسانی رژیم صهیونیستی در گزارشی به همین منظور اعلام کرد 40 درصد از سربازان ارتش تمایلی به ماندن ندارند و بیشتر به دلیل مشکلات روانی در تلاش برای فرار یا معافیت هستند. آمار نشان می‌دهد که بی‌میلی سربازان اسرائیلی برای خدمت در ارتش بعد از جنگ 2000 و 2006 با لبنان و مشاهده صحنه‌های ناامیدکننده از شکست ارتش اسرائیل مقابل حزب‌الله افزایش یافت. از طرف دیگر شهرک‌نشینان صهیونیست نیز تا حد زیادی باور و اعتماد خود را نسبت به ارتش از دست داده‌اند که این مسئله بر اعتماد به نفس نظامیان و سربازان تاثیر می‌گذارد.
با توجه به این شرایط سربازان و نظامیان صهیونیست در ارتش، آنها انگیزه‌ای برای وفاداری به ارتش نیز ندارند و بر همین اساس است که علاوه بر فرار از خدمت و خودکشی، پدیده سرقت تسلیحات و همکاری با دشمن نیز در میان آنها رواج پیدا کرده است. به ویژه طی یک دهه گذشته اخبار متعددی از سرقت تسلیحات از پادگان‌های اسرائیل منتشر شده و نهادهای نظامی این رژیم تلاش می‌کنند مسئولیت این رسوایی را به گردن یکدیگر بیاندازند.
رسانه‌های صهیونیستی فاش می‌کنند که عمده سربازان به دلیل وضعیت بد مالی و دستمزد کم مجبور به همکاری با دشمن یا پنهان کردن سلاح‌ها برای فروش قاچاقی آن می‌شوند. 
چند روز قبل بود که «اسحاق برک» افسر ذخیره در ارتش رژیم صهیونیستی و مسئول سابق رسیدگی به شکایات سربازان در این ارتش سرقت انبوه مهمات و تجهیزات جنگی از پادگان‌های ارتش اسرائیل را فاش کرده و گفت که نظامیان ارتش طی چند سال گذشته 300 تا 400 هزار سلاح را به سرقت برده و پنهان کرده‌اند و با آنها در خیابان‌ها راه می‌روند و شلیک می‌کنند.
در جدیدترین اخبار مربوط به سرقت مهمات از پادگان‌های اسرائیل رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که ابتدای هفته جاری بیش از 100 هزار گلوله به همراه تجهیزات جنگی از پایگاه ارتش در ارتفاعات جولان (اشغالی) به سرقت رفته و برخی اطلاعات نیز حاکی از احتمال به سرقت رفتن موشک‌های دوش‌پرتاب است. 
منابع آگاه در این خصوص معتقدند که سربازان پایگاه مذکور ارتش اسرائیل سلاح‌ها را برای فروش به گروه‌های فلسطینی سرقت کرده‌اند. منابع صهیونیستی با ابراز نگرانی از رواج پدیده سرقت سلاح از پادگان‌های ارتش اعلام کردند که این سلاح‌ها اغلب در عملیات‌های ضد اسرائیلی در مناطق مختلف و به ویژه اراضی اشغالی 1948 استفاده می‌شود؛ به طوری که به اعتراف روزنامه عبری هاآرتص  تنها در سال 2021، 675 مورد تیراندازی در سرزمین‌های 1948 رخ داده که در 463 مورد، این تیراندازی‌ها با استفاده از سلاح‌های سرقت شده از ارتش رژیم اسرائیل صورت گرفته است.
منابع فلسطینی نیز در این زمینه گزارش می‌دهند که بیش از 70 درصد از تیراندازی‌ها در مناطق مختلف اراضی اشغالی با استفاده از تسلیحات سرقت شده از ارتش انجام می‌گیرد.
طبق آمار موجود از سال 2013 تاکنون سرقت مهمات از پادگان‌های ارتش رژیم صهیونیستی هرسال بیش از 20 درصد افزایش می‌یابد. لازم به ذکر است که تسلیحات ربوده شده از ارتش اسرائیل صرفا شامل فشنگ‌ها و تجهیزات ساده نیستند. در سال 2012 مهماتی به ارزش 14 میلیون دلار از ارتش رژیم صهیونیستی به سرقت رفت که در میان آنها موشک‌های ضد تانک نیز دیده می‌شد.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات