بین الملل >>  آمریکاواروپا >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۷  ، 
کد خبر : ۳۴۱۹۳۹

نخست‌وزیر انگلیس خواستار سرکوب معترضان شد

در این میان جمهوری اسلامی ایران تا به امروز در مقابل آشوب گران مماشات کرده است. پلیس  و بسیج هیچگونه سلاحی را بر  علیه اتفاقات دو سه ماه اخیر بکار نبرده اند.
پایگاه بصیرت / گروه بین المللی

نشریه «نشنال» گزارش داده نخست‌وزیر انگلیس پنجشنبه گذشته در دیدار با روسای پلیس این کشور خواستار سرکوب اعتراضات در آن شد.

در حالی که کشورهای غربی و در راس آن‌ها آمریکا و انگلیس از اغتشاشات اخیر در ایران حمایت کرده و از این طریق به دنبال اعمال فشار بوده‌اند، ریشی سوناک نخست‌وزیر تازه منصوب شده انگلیس در واکنشی متناقض خواستار سرکوب معترضان انگلیسی شده است.

وی با تاکید بر لزوم سرکوب معترضان به وضعیت محیط زیست مدعی شده که زندگی مردم عادی با اعتراضات زیست محیطی مختل شده و این تظاهرات را کاملاً غیر قابل قبول خواند و گفت که نشست سازنده‌ای با وزیر کشور و معاون وی در امور جرایم، انتظامی و آتش سوزی برای سرکوب اعترضات در انگلیس برگزار کرده است. 

وی در این خصوص گفت: با روسای پلیس نشست برگزار کردم تا به وضوح به آن‌ها بگویم که از اقدام قاطعانه برای سرکوب اعتراضات غیرقانونی حمایت می‌کنم. 

وی با خودخواه خواندن معترضان ادامه داد: غیر قابل قبول است که زندگی مردم عادی به دست اقلیت خودخواه مختل شود. نظر من این است که کسانی که قانون را زیر پا می‌گذارند باید تمام قدرت پیامدهایش را احساس کنند و این چیزی است که من مصمم به ارائه آن هستم. 

این در حالی غرب ایران را متهم به سرکوب اغتشاش گران می کند که نخست وزیر انگلیس در دیدار با روسای پلیس این کشور خواستار سرکوب معترضان شده است.

در این میان جمهوری اسلامی ایران تا به امروز در مقابل آشوب گران مماشات کرده است. پلیس  و بسیج هیچگونه سلاحی را بر  علیه اتفاقات دو سه ماه اخیر بکار نبرده اند. در حالی که بر همگان مسجل است که آشوب های اخیر در ایران ریشه تروریستی دارد  که باید برخورد سخت شود ولی جمهوری اسلامی با مماشات با آنها برخورد کرده است. این در حالی است که باید با اعتراضات در انگلیس که ریشه مردمی دارد باید بر اساس منطق برخورد صورت گیرد نه اینکه با سرکوب جواب اعتراضات مردمی را داد. اتهام سازی غرب علیه ایران به نوعی سرپوش گذاشتن بر رویکردهای ضد بشری خودشان است. ارسال سلاح به ایران که رسما جان بولتون به آن اعتراف کرد، در کنار تشویق رسانه های وابسته به غرب جهت اقدامات ضد امنیتی از مهمترین رویکرده های غرب نسبت به ایران است حال همین رفتار یعنی استفاده از سلاح را پلیس لندن علیه مردم به کار می گیرد.

 

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات