صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۷  ، 
کد خبر : ۳۴۲۱۷۴

قرارداد و تفاهم‌نامه 100میلیارد دلاری در حوزه انرژی

تغییر روند مدیریتی از کشور از حالت ایستایی که در طول هشت سال روحانی بر کشور حاکم بود به سمت پویایی از آغاز دهه جدید یکی از اساسی ترین موفقیت های دولت سیزدهم محسوب می شود.
پایگاه بصیرت / گروه اقتصادی

تغییر روند مدیریتی کشور از حالت ایستایی(در طول هشت سال ریاست جمهوری روحانی) به سمت پویایی در آغاز دهه جدید، یکی از مهم­ترین موفقیت­های دولت سیزدهم محسوب می­شود. یکی از حوزه‌هایی که در طول دهه اخیر با کم‌کاری و ضعف مدیریتی مواجه شده بود، حوزه انرژی به‌خصوص نفت و گاز بود. از این رو بر اساس گزارش تحلیلی که از سخنان وزیر محترم نفت برداشت می‌شود، می‌توان آینده انرژی ایران را مثبت ارزیابی کرد.

جواد اوجی طی سخنانی اعلام کرده است: در 16 ماه اخیر من و همکارانم تلاش کردیم از حداکثر توان سرمایه داخلی برای تأمین منابع مالی صنعت نفت استفاده کنیم و تا به امروز بیش از 20 میلیارد دلار قرارداد و 80 میلیارد دلار تفاهم‌نامه با شرکت‌های داخلی و خارجی سرمایه‌گذار و بانک‌ها همچون تفاهم‌نامه توسعه یکپارچه میدان مشترک آزادگان امضا شده است.
وزیر نفت ضمن اشاره به وجود 48 پروژه نیمه‌تمام در چهار شرکت اصلی وزارت نفت به ارزش 13 میلیارد دلار و تأکید بر اینکه اطلاع‌رسانی از تسریع در ساخت پروژه‌های نیمه‌تمام صنعت نفت کشور می‌تواند میان مردم امیدآفرین باشد، گفت: بر اساس اولویت‌بندی تلاش می‌شود هرچه زودتر این طرح‌ها به مرحله بهره‌برداری برسند.

اوجی با اشاره به فعالیت‌های جدی در حوزه دیپلماسی انرژی به‌ویژه حوزه گاز در روزهای نخست آغاز به‌کار دولت سیزدهم، افزود: خوشبختانه با رایزنی‌های پرشمار توانستیم یخ‌های موجود در روابط با کشورهای همسایه به‌ویژه ترکمنستان را آب کنیم،همچنین با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده موفق شدیم در همان ماه‌های نخست سوآپ گاز آغاز شود؛ ضمن آنکه تاکنون توانسته‌ایم نیمی از بدهکاری گازی سنگین به ترکمنستان را که از دولت گذشته به یادگار مانده بود،پرداخت کنیم.

وی با اشاره به دستاوردها در زمینه بازاریابی و فروش نفت در امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران، معاونت امور بین‌الملل و بازرگانی وزارت نفت، گفت:الحمدلله در 16 ماه اخیر توانسته‌ایم به اندازه بشکه‌های صادرشده نفت پولش را دریافت کنیم و طی این مدت از نظر حجمی و ارزشی، صادرات نفت خام و فرآورده‌های نفتی رو به افزایش بوده است.

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات