صبح صادق >>  راهبرد >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۸  ، 
کد خبر : ۳۴۲۲۸۹

خون مولوی عبدالواحد برعهده چه کسانی است؟

تقاص خون امثال شهید مولوی عبدالواحد ریگی را باید کسانی بدهند که در طول مدت دو ماه اخیر با سخنرانی و تحریک مردم، موجب ناامنی استان شده‌اند.

«مهدی شمس‌آبادی» دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان شامگاه جمعه، هجدهم آذرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: «پیکر مولوی عبدالواحد امام جمعه اهل ‌سنت مسجد امام حسین(ع) خاش در یکی از جاده‌های فرعی شهرستان خاش در حالی که سه گلوله به وی شلیک شده و از ناحیه سر وی خارج شده بود، پیدا و شناسایی شد.»
مولوی عبدالواحد ریگی در پایان همایش «تحکیم وحدت و همدلی» که با حضور جمعی از علما، بزرگان، ریش‌سفیدان، سران طوایف شیعه و سنی، نخبگان و مدیران استان سیستان و بلوچستان برگزار شده بود، در جریان گفت‌وگو با حجت‌الاسلام والمسلمین حاج ‌علی‌اکبری، رئیس هیئت اعزامی رهبر معظم انقلاب به سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرده بود: «من در دوران هشت سال دفاع مقدس در خط مقدم جبهه حضور داشتم و ما در طول انقلاب همواره در صحنه بوده‌ایم؛ از جمله در تمام دوره‌های انتخابات کشور و این افتخار ماست.»
امام جمعه اهل ‌سنت مسجد امام حسین(ع) خاش گفته بود: «کسی که از مرز خود دفاع نکند، ناموس ندارد. شما بپرسید از مسجد امام حسین(ع) که من پیش‌نماز آن هستم، حتی یک نفر هم بعد از نماز جمعه به خیابان نیامد و در آشوب اخیر خاش حضور نداشت. گفتم کسی حق ندارد از مسجد بیرون برود؛ چون می‌دانستیم منافقین بیرون هستند و می‌دانیم چه‌کار می‌کنند.»
به نظر می‌رسد، دشمن و افراد نفوذی در استان با به شهادت رساندن افرادی در تراز مولوی عبدالواحد ریگی به دنبال ناامن‌سازی روانی و میدانی در جنوب شرق باشند. واکاوی سناریوی محور سعودی‌ـ صهیونیستی نشان می‌دهد، آنها در تلاش هستند با حذف نخبگان انقلابی در میان برادران سنی، منطقه سنی‌نشین سیستان و بلوچستان را محلی برای اقدامات ضد امنیت کشور قرار دهند. تاکتیک آنها به این صورت است که با همراهی افراد معلوم‌الحال، بتوانند مردم بلوچ را پشتوانه سیاست‌های شوم و ضد دینی و ملی خود قرار دهند.
وابستگان به آل‌سعود و تروریست‌های بی‌هویت با سپر قرار دادن مردم درصدد هستند برخورد نظام با ناامنی‌های ایجاد شده در استان را هزینه‌بر کنند. البته در طول 43 سال گذشته بارها ثابت شده است، مردم بلوچ از بصیرت بالایی برخوردار هستند و تحت تأثیر القائات غیر واقعی برخی از خواص استان قرار نخواهند گرفت.
نکته پایانی نیز توجه به این موضوع است که تقاص خون امثال شهید مولوی عبدالواحد ریگی را باید کسانی بدهند که در طول مدت دو ماه اخیر با سخنرانی و تحریک مردم، موجب ناامنی استان شده‌اند. این افراد با زیر سؤال بردن اقدامات امنیتی و قضایی نیروهای انقلابی، موجب تقویت گروهک‌های تروریستی، جریان‌های تجزیه‌طلب و در عین حال خوشحالی مخالفان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شدند. امید است این افراد به اثرات رفتار خود بیشتر توجه کنند و با سخنرانی‌های خود استان سیستان و بلوچستان را دچار ناامنی نکنند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات